Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: kina turbos?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    1 240

    kina turbos?

    Tjao

    har kollat lite på ebay finns ju gt3071or gr2876or för billiga pengar!
    någon som provat en sådan?

    jag e lite sugen på och se hur de fungarar! kan ju gå 50mil eller flera 1000mil hehe

    ingen som har kört med en sådan?

    //joel

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: kina turbos?

    http://forum.saabturboclub.com/viewt...93050#p1793050

    Dock finns säkert olika kvaliteter på produkter tillverkade i Kina.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    1 240

    Re: kina turbos?

    jo det finns en hel del men de har säket blivit mycket bättre ön för 2-3 år sen.

    har beställt en GT2871r från kina gick på 500 usd vi får se vad de e för något hehe

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    211

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av turbo_joel
    jo det finns en hel del men de har säket blivit mycket bättre ön för 2-3 år sen.

    har beställt en GT2871r från kina gick på 500 usd vi får se vad de e för något hehe
    Jag funderar också på att beställa nån kina historia. Vart beställde du ifrån? Jag har kollat lite ebay och mirage power har bra priser. Men det verkar vara svårt att hitta några riktiga omdömen på turbosarna som dom säljer! Iallafall från nån som kört med dom! Vad folk sitter och gissar att det är för kvalite på grejerna är ju inte så intressant!

    Skriv och berätta hur den verkar när den har kommit!
    Kör:Renoveringsprojekt: SAAB 9-3 AERO 2001 Garaget

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    1 240

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av Gurra
    Citat Ursprungligen postat av turbo_joel
    jo det finns en hel del men de har säket blivit mycket bättre ön för 2-3 år sen.

    har beställt en GT2871r från kina gick på 500 usd vi får se vad de e för något hehe
    Jag funderar också på att beställa nån kina historia. Vart beställde du ifrån? Jag har kollat lite ebay och mirage power har bra priser. Men det verkar vara svårt att hitta några riktiga omdömen på turbosarna som dom säljer! Iallafall från nån som kört med dom! Vad folk sitter och gissar att det är för kvalite på grejerna är ju inte så intressant!

    Skriv och berätta hur den verkar när den har kommit!
    jag goggla lite sen hitta jag något företag direkt i japan (sög på alibaba.com finns en hel del)


    ja man hittar inget på nätet om dem! eller folk som provat.. jag ska slänga på den på min med lite 750cc spridare och e85 sen får vi se

    mvh

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    211

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av turbo_joel
    jag goggla lite sen hitta jag något företag direkt i japan (sög på alibaba.com finns en hel del)


    ja man hittar inget på nätet om dem! eller folk som provat.. jag ska slänga på den på min med lite 750cc spridare och e85 sen får vi se

    mvh
    Det får jag kolla upp. Tack för tipset! Har du kollat upp nått med tull och sånt?

    Tänkte också köra med nån liknande setup som dig.
    Kör:Renoveringsprojekt: SAAB 9-3 AERO 2001 Garaget

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    1 240

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av Gurra
    Citat Ursprungligen postat av turbo_joel
    jag goggla lite sen hitta jag något företag direkt i japan (sög på alibaba.com finns en hel del)


    ja man hittar inget på nätet om dem! eller folk som provat.. jag ska slänga på den på min med lite 750cc spridare och e85 sen får vi se

    mvh
    Det får jag kolla upp. Tack för tipset! Har du kollat upp nått med tull och sånt?

    Tänkte också köra med nån liknande setup som dig.
    ofta när man beställer skriver de ner värdet så man betalar inte så mycket i tull momms men ibland står det vad de ska vara och då kostar det. men inte ofta.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    211

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av turbo_joel
    [
    ofta när man beställer skriver de ner värdet så man betalar inte så mycket i tull momms men ibland står det vad de ska vara och då kostar det. men inte ofta.
    Ok det låter bra! Ska bli spännande och följa detta...
    Kör:Renoveringsprojekt: SAAB 9-3 AERO 2001 Garaget

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    139

    Re: kina turbos?

    IIRC så skrivs försäkringsbeloppet också ner om de skriver ner pga tull. Kan vara värt att tänka på kanske, så turbon inte försvinner och så har de skrivit ner värdet till 1:- och där var de pengarna borta.
    Saab 9-5 SC 2.3t Vector biopower MY08

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Helsingborg (inflyttad från Småland)
    Inlägg
    13

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_72
    IIRC så skrivs försäkringsbeloppet också ner om de skriver ner pga tull. Kan vara värt att tänka på kanske, så turbon inte försvinner och så har de skrivit ner värdet till 1:- och där var de pengarna borta.
    Och har man otur så kollar tullen upp godset och jämför det med värdet på fakturan och anser de att värdet på godset inte stämmer överens med fakturan kan man bli straffbeskattad för det. Såvida inte det är skickat med proformafaktura eller annan faktura där det anges att mottagaren inte ska betala tull och moms.
    Kör en stålgrå SAAB 9-3 Aero 02 med 2,3T Biopower under huven...

  11. #11
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 857

    Re: kina turbos?

    Hej !

    Tyvärr så kommer det mycket skräp från Kina, hurvida turbosnurrorna i detta fallet är "bra" eller "dåliga" skall jag låta vara osagt.
    Jag tycker att det gränsar till martyrskap att offra $500 på att komma sanningen ett steg närmre.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Hillerstorp
    Inlägg
    95

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Tyvärr så kommer det mycket skräp från Kina, hurvida turbosnurrorna i detta fallet är "bra" eller "dåliga" skall jag låta vara osagt.
    Jag tycker att det gränsar till martyrskap att offra $500 på att komma sanningen ett steg närmre.

    Sen hur mycket närmare sanningen man kommer komma är en fråga också. Tror dom säkerligen funkar bra. Men jag skulle ha ett "om" i bakhuvudet hela tiden. Kan komma ett haveri efter 100 eller 10.000 mil. Det är de lilla "om" det gör det eller inte.

    Har för mig jag har sett ett klipp där dom testade piratkopierade snurror mot orginal. Testet gick ut att se när turbinen fallerade eller något liknande. Någon som vet vad jag pratar om för klipp?
    Svart Og9-3 Aero -01

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    1 240

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Tyvärr så kommer det mycket skräp från Kina, hurvida turbosnurrorna i detta fallet är "bra" eller "dåliga" skall jag låta vara osagt.
    Jag tycker att det gränsar till martyrskap att offra $500 på att komma sanningen ett steg närmre.

    jo de finns mycket skräp! men de finns mycket bra! de mesta görs i kina nu för tiden!

    jag har kört några kina snurror (modell störe 61-67mm) på några supror och de har gårtt ett antal tusen mil med 500-700 hk nu utan problem men de har bara varit olje lagrade. men men vi får se hur de fungerar provar man inte får man inget veta de e ju ändå en 3e del av priset vad en garett kostar

    //joel

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    3 757
    Medlem#
    10798

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av dziobek
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Tyvärr så kommer det mycket skräp från Kina, hurvida turbosnurrorna i detta fallet är "bra" eller "dåliga" skall jag låta vara osagt.
    Jag tycker att det gränsar till martyrskap att offra $500 på att komma sanningen ett steg närmre.

    Sen hur mycket närmare sanningen man kommer komma är en fråga också. Tror dom säkerligen funkar bra. Men jag skulle ha ett "om" i bakhuvudet hela tiden. Kan komma ett haveri efter 100 eller 10.000 mil. Det är de lilla "om" det gör det eller inte.

    Har för mig jag har sett ett klipp där dom testade piratkopierade snurror mot orginal. Testet gick ut att se när turbinen fallerade eller något liknande. Någon som vet vad jag pratar om för klipp?
    Det finns kullagrade aggregat från Kina som inte överlevt första uppstarten. Originalaggregaten har ganska påkostade speciallager och använder man inte motsvarande så fungerar det inte.

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Hasslarp
    Inlägg
    533

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av dziobek
    Har för mig jag har sett ett klipp där dom testade piratkopierade snurror mot orginal. Testet gick ut att se när turbinen fallerade eller något liknande. Någon som vet vad jag pratar om för klipp?
    Är det detta klippet du menar?

    http://www.youtube.com/watch?v=Za0DieZHMKc

    Ps. Kolla 3,17 in i klippet

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    1 240

    Re: kina turbos?

    Citat Ursprungligen postat av Fahrer
    Citat Ursprungligen postat av dziobek
    Har för mig jag har sett ett klipp där dom testade piratkopierade snurror mot orginal. Testet gick ut att se när turbinen fallerade eller något liknande. Någon som vet vad jag pratar om för klipp?
    Är det detta klippet du menar?

    http://www.youtube.com/watch?v=Za0DieZHMKc

    Ps. Kolla 3,17 in i klippet
    haha:P verkar lite extremt!

Liknande ämnen

  1. Lite bilder på "kina-turbos"!
    Av Plupp i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2013-11-07, 23:36
  2. tändstift 900 TurboS
    Av Cabmange i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 23:37
  3. Länk med turbos, IC:s m.m från tillverkare i Kina, kvalitet?
    Av Frogfoot i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 01:32
  4. Turbo vs TurboS
    Av Pacmanracing i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 15:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •