Mor och far har denna bil. Köptes för ca två år sedan då den endast gått 1800 mil.
Fullservad. De senaste två med 1000 mils intervall.
Bör jag byta vevhusventen?
Mor och far har denna bil. Köptes för ca två år sedan då den endast gått 1800 mil.
Fullservad. De senaste två med 1000 mils intervall.
Bör jag byta vevhusventen?
070 33 21 888
Hej!
Det är ju inget måste men det kan ju vara bra i förebyggande syfte.
Byt olja var 1000mil och kör bilen genom varm varje gång lr åtminståne ett par gånger iveckan.
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
ventilventilationssatsen, 1 ventilkåpspackning, 2 st extra slangar man brukar byta samtidigt eftersom att de har en tendens att bli mjuka.
Dem grejerna går på 1100 kronor.
Jobbet kostar ungefär 500 kronor hos en vanlig mekaniker.
Slutsumma 1600 kronor. Det tycker jag är väl investerade pengar så man slipper oroa sig.
Material och jobb kostar förövrigt 2950 kronor hos Biva här i stan.
Rattar en Saab OG 9-3 -03
På garaget: http://www.garaget.org/Jockessaab
Speedparts har ju en sats för 350:-
Jobbet gör jag själv.
070 33 21 888
I den satsen ingår inte de 2 extra slangarna eller ny ventilkåpspackning.
sen om man behöver byta dem eller inte kan inte jag avgöra.
Och byta själv är inte jättelätt tydligen. Väldigt svårt att komma åt osv. Viktigt att det blir rätt.
Rattar en Saab OG 9-3 -03
På garaget: http://www.garaget.org/Jockessaab
Får kolla hur skicket är på slangarna, men efter 4500 mil så är det nog ingen fara.
Jag har inga problem att byta den. Verkar lättare än på en Volvo 850.
070 33 21 888
Det brukar tyvärr inte vara miltalet som äter slangar, snarare åldern.
1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09