Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Hälsning från Sydkorea! Update: Svininfluensa?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710

    Hälsning från Sydkorea! Update: Svininfluensa?

    Tjenare alla!

    Är inne på fjärde veckan här i Sydkorea nu Strålande sommarväder och första veckan i Seoul var det runt 25-28 grader varmt men här i Daegu där jag bor nu och ska bo fram till jul är det för närvarande mellan 25-33 grader om dagarna.

    Universitetet är beläget jättefint utmed ett berg så det är mycket backar att traska i. Men vi har en strålande utsikt över staden!



    Börjar lära mig att läsa koreanska så smått och kan några få ord och fraser Har sex timmar koreanska på schemat varje vecka och läser tre kurser i företagsekonomi. Alla som pluggar på högskola/universitet i Sverige skulle få en chock av att plugga här. Vi har obligatorisk närvaro, småprov varje vecka och massa sånt.

    Öl och sprit är billigt som tusan. I matbutiken får man en 35a inhemsk sprit (19%) för 6kr! Häromveckan pröjsade vi 600 för 24l öl och 1,5l sprit på en bar

    Ha det gott!
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Hälsning från Sydkorea!

    Låter nice! då kommer man långt med studiebidraget med andra ord

    Skulle villja åka till Korea med, men väntar tills det funkar som i ett modernt land i de nordligare delarna.
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Hälsning från Sydkorea!

    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    Skulle villja åka till Korea med, men väntar tills det funkar som i ett modernt land i de nordligare delarna.
    Menar du "Demokratiska folkrepubliken Korea"?

    Då kan du tyvärr i värsta fall få vänta tills, för att citera en grälsjuk 4-åring till forumdeltagare som svar på en fråga om när han tänkt besvara raka, enkla, vänliga frågor:

    "När helvetet fryser till is".
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Hälsning från Sydkorea!

    Japp, när landet är normalt i sin helhet, och ja, jag lär väl få vänta tyvärr
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710

    Re: Hälsning från Sydkorea! Update: Svininfluensa?

    Haha sånt här händer bara mig. Ligger i karantän just nu här på skolan för att jag eventuellt har åkt på Svininfluensan. Började med att jag hade ont i halsen igår men ingen feber. Sedan under natten till idag så blev det bara värre och värre och hostan, nysandet, huvudvärken och total trötthet kom som ett brev på posten och likaså febern.

    Blev körd i ilfart till sjukhuset innan med ambulans och fick ta lite prover och annat. Så nu ligger jag inlåst i en vecka i ett rum här på skolan för att inte smitta någon annan. Har fått medicin mot influensan (Tamiflu) och någon mer medicin som jag ska börja ta i morgon. Snacka om vändning på mitt äventyr här i Korea.. Totalvägrade stanna på sjukhuset eftersom jag inte känner mig sååå dålig. Hade visserligen 38,4 graders feber innan idag men den sjönk till 37,8 grader efter två värktabletter. Tog 15 minuters bråkande med massa folk innan jag fick återvända till karantänen istället för att stanna på sjukhuset.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  6. #6
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: Hälsning från Sydkorea! Update: Svininfluensa?

    Har du fått bekräftat att det är fläskhostan du åkt på?
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710

    Re: Hälsning från Sydkorea! Update: Svininfluensa?

    Mitt provsvar kom tillbaks negativt som tur var. Så slapp spendera en vecka i karantän. Däremot blev jag 2500 kr fattigare efter mitt sjukhusbesök. Men ska kontakta försäkringsbolaget någon dag för någon av mina två reseförsäkringar borde täcka detta.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    276
    Medlem#
    8666

    Re: Hälsning från Sydkorea! Update: Svininfluensa?

    Nej fasen va tråkigt med sjukdomen, hoppas att du blir frisk!

    Hälsningar från ett kallt, regnigt och blåsigt sverige

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Hälsning från Sydkorea! Update: Svininfluensa?

    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Däremot blev jag 2500 kr fattigare efter mitt sjukhusbesök. Men ska kontakta försäkringsbolaget någon dag för någon av mina två reseförsäkringar borde täcka detta.
    Borde det ju göra. Det är väl just sånt en reseförsäkring är till för?

    Att man inte vill åka till sydkorea för att nordkorea är en diktatur förstår jag inte. Man får sitta hemma och vänta ganska länge om man ska vänta ut dom...
    Fredrik J

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Hälsning från Sydkorea! Update: Svininfluensa?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    Däremot blev jag 2500 kr fattigare efter mitt sjukhusbesök. Men ska kontakta försäkringsbolaget någon dag för någon av mina två reseförsäkringar borde täcka detta.
    Borde det ju göra. Det är väl just sånt en reseförsäkring är till för?

    Att man inte vill åka till sydkorea för att nordkorea är en diktatur förstår jag inte. Man får sitta hemma och vänta ganska länge om man ska vänta ut dom...
    Så kan man ju tycka, men det är samma land du vet... Och så insnöat som det är där får ju Kinas regering att framstå som trevlig.



    Hoppas du blir bättre, du får väl pröva lite roliga piller där kanske, blev själv sjuk i asien och fick några piller som var röda o gröna, kapslar, oj vad jag mådde illa, halusinationer(stavning) så det skrek om det
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Hälsning från Sydkorea! Update: Svininfluensa?

    Jag har aldrig varit i vare sig nord- eller sydKorea men jag kan tänka mig att det upplevs som två helt olika länder.
    Fredrik J

Liknande ämnen

  1. Halsning fran Bali till alla STCSare
    Av Brandten i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 04:36
  2. Halsning fran Thailand
    Av Sonesson i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 18:19
  3. Låter det från ett dåligt urtrampningslager *UPDATE *HJÄLP!
    Av svante_turbo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-31, 19:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •