Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Felkod 1 11 på ACC?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    106

    Felkod 1 11 på ACC?

    Hej!

    Vad betyder felkod 1 11 på ACC på min 9-5:a när jag gör en kalibrering?
    Passagerarsidan blåser bara varmluft hela tiden så nåt fel är det.....

    MVH Kai

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    106
    Hallå!

    Är det verkligen ingen som vet vad denna felkod står för?

    / Kai

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    844
    Du har ju fått några förslag i din andra tråd, antingen är det spjällaxeln som är paj eller så är det spjällmotorn, går inte att säga vad utan att undersöka. Om det är spjällaxeln som är av så står det mer här http://www.genuinesaab.com/psi/index.htm
    Under Punkt 8 - 9-5 Heater Temp Control finns det en pdf som beskriver verkstadsjobbet.

    Det bästa är om du kan läsa felkoden mha tech2 så ser du om du får någon av felkoderna i pdfen.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  4. #4

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    106
    Testade lite olika inställningar idag och märkte att om jag ställer in förarsidan på den lägsta temperaturen (LO) så fungerar temperaturinställningen på passagerarsidan, men så fort jag ställer in 15 grader eller mer på förarsidan så blåser den andra sidan bara varmluft.

    Vet inte om jag ska tolka det positivt eller negativt, men det borde ju inte vara axeln som är av för då borde det väl ALLTID blåsa varmluft.

    Hade problem med ett urladdat batteri för nån vecka sedan så jag fick starta bilen med startkablar och det är egentligen efter det som jag har märkt detta. Kan det finnas ett sambamd?

    MVH Kai

  6. #6
    "Hade problem med ett urladdat batteri för nån vecka sedan så jag fick starta bilen med startkablar och det är egentligen efter det som jag har märkt detta. Kan det finnas ett sambamd?"


    Yo!

    Du skall du absolut kalibrera ACC först innan du mekkar vidare.

    Starta motorn. Håll in AUTO+OFF samtidigt, då börjar olika givare, motorer osv att jobba samt att det tänds en 0 tillvänster i ACC displayen och för hoppningsvis inget mer... Sedan återgår systemet till vanlig difts display när den är klar. Annars dyker det upp lite tråkiga felmeddelanden...javascript:emoticon('')


    MVH Daniel

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    106
    Har kalibrerat några gånger men det hjälper inte. Visar fortfarande 1 11.

    / Kai

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Kai
    Har kalibrerat några gånger men det hjälper inte. Visar fortfarande 1 11.

    / Kai

    När du kalibrerar hör du om stegmotorn jobbar?

    MVH Daniel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •