Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 78 av 78

Ämne: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

  1. #61
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av dresen

    Då ska jag svänga också med min nya A50 Den har fullständigt allting
    Ooooohhh....de har oxo giftig väghållning. En riktig vinnarbil!

  2. #62
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    Riktigt rolig dag!
    Trots att man körde en 200hk 9000 som krängde som ett skepp

    Dock bör en viss Turbo-X kombi tänka över sina omkörningar lite!
    (Läser du så ta åt dig).

    MVH
    Axel
    Hejsan !!

    Det var absolut inte meningen att"skrämmas" vid omkörningarna.
    (Har "ganska goda" marginaler,tycker jag själv, men som alltid så tycker /upplever vi saker och ting olika här i världen.)

    Mina "chanser" till omkörningar är oftast på "kortrakorna" då jag till 98% blir avhängd på långrakorna(utom av de som verkligen släpper av där) ( Kör alltid en originalbil men byter endast till R-däck om vädret tillåter)( Denna gång en Turbo-X med 280 Hkr och 1840Kg!!! tjänstevikt)
    Då jag ibland "tar höjd" i böjen före "kortrakan" och kanske också väljer ett "konstigt spår" i efterföljande kurva (för att "lämna plats" åt den omkörde) så kan det kanske se lite "dramatiskt" ut.

    Ber återigen om ursäkt för min körning och försöker inte skylla ifrån mig utan bara förklara utifrån min "erfarenhet".
    Inte meningen att "skrämma bort" nästa generations recerförare.

    Du/Ni/Alla är hjärtligt välkommen att komma fram och prata spårval och väghållning/hjulinställningar med mig nästa gång vi är på samma träff. Kanske kan jag ge några tipps så din bil blir lite snabbare/lättkörd.

    Med Vänlig STCS Hälsning
    ( JO! Jag tog åt mig)
    Herman

    PS: För att få ännu mera erfarenhet av bankörning och dess "hemligheter" så rek. jag att deltaga i så kallade "icke märkesbundna träffar".
    Tex Snow Dragon , RMA-England, RMA-Scandinavia(före detta GRC) Ring Runners med flera....( Kolla http://www.rejsa.nu)
    Dock så kostar dessa "en slant" men ger "nya dimensioner" på bilåka.
    Där åker man med/mot alla typer av bilar/fordon. DS

  3. #63
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av herman.r
    Du/Ni/Alla är hjärtligt välkommen att komma fram och prata spårval och väghållning/hjulinställningar med mig nästa gång vi är på samma träff. Kanske kan jag ge några tipps så din bil blir lite snabbare/lättkörd.
    Det är inte säkert att alla är medvetna om "herman.r" och hans kunskaper i ämnet men ett tips är att ödmjukt lyssna på och ta till sig hans råd.

  4. #64
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av herman.r
    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    Riktigt rolig dag!
    Trots att man körde en 200hk 9000 som krängde som ett skepp

    Dock bör en viss Turbo-X kombi tänka över sina omkörningar lite!
    (Läser du så ta åt dig).

    MVH
    Axel
    Hejsan !!

    Det var absolut inte meningen att"skrämmas" vid omkörningarna.
    (Har "ganska goda" marginaler,tycker jag själv, men som alltid så tycker /upplever vi saker och ting olika här i världen.)
    Härligt på STCS!
    Inga "hard feeling's" emot dig då du kom med en fin ursäkt och förklaring.
    Anledningen till mitt påpekande är att jag vid en vänsterkurva plötsligt
    fick dig bredvid mig.
    Blev trängd åt höger.

    Men som sagt.
    Ny på banan och har inte riktigt lärt mig allt än

    MVH
    Axel

  5. #65
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av petson
    Citat Ursprungligen postat av herman.r
    Du/Ni/Alla är hjärtligt välkommen att komma fram och prata spårval och väghållning/hjulinställningar med mig nästa gång vi är på samma träff. Kanske kan jag ge några tipps så din bil blir lite snabbare/lättkörd.
    Det är inte säkert att alla är medvetna om "herman.r" och hans kunskaper i ämnet men ett tips är att ödmjukt lyssna på och ta till sig hans råd.
    Kanske va de herrman jag lånade pumpen av?? tack igen i så fall..
    Om vi talar om samma person så såg det seriöst ut med ständig kontroller av däcktryck.

    Väghållning i 9000 i mitt fal e ingen lek, fullständigt obalandserad under inbromsning iaf med mig bak ratten, fick upp ett fin ställ när jag bromsade i nerförsbacken till markarydsrondellen men de reddes ut fint hehe.

    Några bra tips på BRA chassiedetaljer skulle behövas framöver, vet inte om mina konisar e så bra tex.

    Had faktiskt varit skönt med en e klassning där vi som känner att vi som e lååångtifrån snabba på banan kan få köra o känna oss för o kanske bli snabbare.

    Kanske de slinker in en o annan snabbis med där som gillar köra om?
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  6. #66
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vara, Västra götalands län
    Inlägg
    175

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Tack för en mycket trevlig träff. Välorganiserat och med bra väder i vanlig STCS-anda!

    Kinnekulle ring är en bana där det kanske är lite ont om bra/trygga omkörningstillfällen. Då jag själv inte är bland de snabbare på banan, kör ju med min vardagsbil, känns det ibland som att man måste ägna mer tid till att titta i backspegeln än att njuta av själva bankörningen. Om alla inblandade visar lite känsla och inte låter hornen växa ut alltför mycket borde det gå få till ett bra samspel mellan snabba fordon och de långsammare. Alla har ju trots allt samma rätt att befinnas sig på banan...

    Vi ses på Gelleråsen, snabba som långsamma!
    Hälsningar Ola
    *******************************************
    SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10

  7. #67
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Var det inte så att Joh900 faktiskt vann bankörningen? I uthållighet menar jag? Eller var det nån som körde mer än dig Johannes? Bra jobbat oavsett! Gött att og900an håller ihop så fint!

    Jag blir mer och mer sugen på att testa lite, får bara fixa en lämplig vagn först.
    9-5Aeron går rätt fint på DunlopSport men med dåliga bussningar, nästan slut backar bak etc så är det ju inte valet No1 inför Gelleråsen....
    MEDLEM 7032.

  8. #68
    Grundladd xpcas avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Moholm
    Inlägg
    266
    Medlem#
    7036

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Någon som känner/är ägaren till en blå viggen som var på träffen med brembo-ok och körde med viggen-fälgarna? Fundera på hur mycket spacer man måste körda med för att få på dom fälgarna över oken?

    Bild på bilen.

    /Erik
    STCS #7036 www.garaget.org/xpca - Saab 9-3 Aero 5D 2002

  9. #69
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av xpca
    Någon som känner/är ägaren till en blå viggen som var på träffen med brembo-ok och körde med viggen-fälgarna? Fundera på hur mycket spacer man måste körda med för att få på dom fälgarna över oken?

    Bild på bilen.

    /Erik

    reg nr, smsa till bilregistret sedan eniro för att hitta telefonnummer och sen slå en signal?

  10. #70
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nyköping/Uppsala
    Inlägg
    761

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av xpca
    Någon som känner/är ägaren till en blå viggen som var på träffen med brembo-ok och körde med viggen-fälgarna? Fundera på hur mycket spacer man måste körda med för att få på dom fälgarna över oken?

    Bild på bilen.

    /Erik
    Hej!

    Jag känner honom! Han kör med 15 mm spacer, köpta på Forza.se. Är verkligen tajt mot oken, men funkar!

    Mvh
    Chrisse

  11. #71
    Grundladd xpcas avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Moholm
    Inlägg
    266
    Medlem#
    7036

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av Chrisse
    Citat Ursprungligen postat av xpca
    Någon som känner/är ägaren till en blå viggen som var på träffen med brembo-ok och körde med viggen-fälgarna? Fundera på hur mycket spacer man måste körda med för att få på dom fälgarna över oken?

    Bild på bilen.

    /Erik
    Hej!

    Jag känner honom! Han kör med 15 mm spacer, köpta på Forza.se. Är verkligen tajt mot oken, men funkar!

    Mvh
    Chrisse
    Tackar! Jo såg riktigt tajt ut men snyggt /Erik
    STCS #7036 www.garaget.org/xpca - Saab 9-3 Aero 5D 2002

  12. #72
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av petson
    Citat Ursprungligen postat av herman.r
    Du/Ni/Alla är hjärtligt välkommen att komma fram och prata spårval och väghållning/hjulinställningar med mig nästa gång vi är på samma träff. Kanske kan jag ge några tipps så din bil blir lite snabbare/lättkörd.
    Det är inte säkert att alla är medvetna om "herman.r" och hans kunskaper i ämnet men ett tips är att ödmjukt lyssna på och ta till sig hans råd.
    Så sant så! Herman är en av dem som har mest / bäst koll på bankörning.

    Vill också tacka för en go träff, vädret var inge fel på och många kul bilar. Jag vart ju "utlurad" på ett pass med flaggan så denna gång drog jag ju ett strå till stacken själv med och gled inte bara runt som jag annars brukar göra.

    En extra eloge till de som har "husvagnsköket". God mat och humana priser...

    Hoppas någon vill släpa med mig till Karlskoga då, min bilfarm börjar svika mig...
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  13. #73
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Hoppas någon vill släpa med mig till Karlskoga då, min bilfarm börjar svika mig...
    Hej!
    Släpa och släpa. Finns plats i den blå kombin om du vågar samåka med mig.

    Att din bil inte gillar dig beror nog förresten på för lite bankörning. Bilar som får för lite bankörning brukar bli lite kinkiga. De som får för mycket blir buckliga...

    Mvh mioh
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  14. #74
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Tack Mioh, då har jag helt plötsligt tre sällskap att välja på. Jag återkommer om bokning blir aktuell.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  15. #75
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Jag vart ju "utlurad" på ett pass med flaggan
    Utlurad och utlurad.
    Jag fick känslan att du kom springandes genom hela området bara för att anmäla dig frivilligt
    Eller har jag fel?

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  16. #76
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    428

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Jag vart ju "utlurad" på ett pass med flaggan
    Utlurad och utlurad.
    Jag fick känslan att du kom springandes genom hela området bara för att anmäla dig frivilligt
    Eller har jag fel?

    Mvh Michael
    Ja, det var allt han prata om på vägen upp i bilen, att han äntligen skulle få stå flaggvakt

    Mvh Nicke
    OG93 Aero -01

  17. #77
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Var det inte så att Joh900 faktiskt vann bankörningen? I uthållighet menar jag? Eller var det nån som körde mer än dig Johannes? Bra jobbat oavsett! Gött att og900an håller ihop så fint!

    Jag blir mer och mer sugen på att testa lite, får bara fixa en lämplig vagn först.
    9-5Aeron går rätt fint på DunlopSport men med dåliga bussningar, nästan slut backar bak etc så är det ju inte valet No1 inför Gelleråsen....
    Hej!

    Jag var i alla fall en av de tre (eller var det fyra?) bilarna som blev avflaggade sist på dagen (ca 16.30) så visst kördes det en hel del. Man får passa på när tillfälle ges. En ny toppnotering av bränsleförbrukningen gjordes också, 1,35liter/milen, dock inte så konstigt med tanke på att det var ca 11mils bankörning medräknat i den tanken.

    Tycker helt klart du skall prova på familjekörning/bankörning, det är riktigt skoj, köp dig en 900 S och bygg en budgeträser av i vinter vetja...

    MVH

  18. #78
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av vrid
    SES PÅ GELLERÅSEN.....Då ska de laddas i slalomen!!!!
    Hörde att du skulle köra med lapp för ena ögat på Gelleråsen och årsmötet
    Fast du kommer ändå få pisk nu när jag skall åka original 9-5.....den har ju TCS, ABS , SRS, LMM, SID och annat häftigt som gör att det går fort

    mvh Jonas
    Jag ska nog ge den gamle OG:n en omgång till iår men sen får den vila tror jag tills knutan nästa säsong....Å de med ögonbindel de vette fan så överlägsen e ja inte de e du som får ladda lite mer bara.....så e du lika snabb de vill ja lova!!!

    Ses på åsen...vilken tid åker ni från mariestad kanske kan tajma in de så vi samåker den sista biten för min del!!!!MVH André
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

Liknande ämnen

  1. [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010
    Av NissseMann i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2010-07-10, 00:37
  2. Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2009-06-19, 11:38
  3. Eftersnack/ bilder Kinnekulle 20/5
    Av sportsedan i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 16:40
  4. Eftersnack: Kinnekulle Ring 17-18/6 -06
    Av znorc i forum Allmänt
    Svar: 145
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 09:55
  5. Eftersnack Bilsport Kinnekulle 3/9
    Av NordicDalarna i forum Allmänt
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 15:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •