Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Meningen med att Apple accepterade spotifyaplikationen?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Meningen med att Apple accepterade spotifyaplikationen?

    Har suttit och funderat lite på varför apple har accepterat, då de kommer som jag tro det gå om miste om många nedladdningar på itunes!

    Jag tror fasen att apple har planer på att köpa spotify!

    Om ni har/vet något mer om det så skriva gärna!! Vore kul att se vad ni har för tankar krig det hela!
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Meningen med att Apple accepterade spotifyaplikationen?

    Apple accepterade den för att det helt enkelt inte är praktiskt att använda applikationen i någon större utsträckning jämfört med Apples iPod-spelare. Får jag t.ex. ett SMS medan jag spelar musik så måste jag stänga ner applikationen för att kunna läsa det...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Meningen med att Apple accepterade spotifyaplikationen?

    Nja, skulle möjligen vara för att inkludera det i iTunes, men jag tror inte det. AT&T går ju på knäna efter att iPhone 3G lanserades så jag tror inte de är intresserade av strömmande musiktjänst också. Apple håller ju tillbaka MMS-funktionen för USA-marknaden eftersom nätet inte pallar det just nu.

    Nä, jag skulle snarare tro att Apple inte tror på Spotify, och/eller att de vet att snart alla skivbolag kommer dra sig ur och sen är det slut med den tjänsten. Som avhandlats i en tidigare tråd så är Simplify Media _betydligt_ mer intressant för många, framförallt om man redan har en avsevärd musiksamling.

    Slutligen kan man ju säga så att Apple redan har fått skit för att vara alltför restriktiva på AppStoren så jag tror nog det var bra för dem att de släppte igenom den.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Meningen med att Apple accepterade spotifyaplikationen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Nja, skulle möjligen vara för att inkludera det i iTunes, men jag tror inte det. AT&T går ju på knäna efter att iPhone 3G lanserades så jag tror inte de är intresserade av strömmande musiktjänst också. Apple håller ju tillbaka MMS-funktionen för USA-marknaden eftersom nätet inte pallar det just nu.
    Det var inte Apple själva som höll tillbaka funktionen, det är AT&T som hållt tillbaka den. Nu verkar det dock som att den ska lanseras den 25:e september.

    Anledningen är att majoriteten av Amerikanare eller även Australiensare inte använt MMS-tjänsten så pass mycket tidigare. Sverige är en av de länder som utnyttjar funktionen mest. Därav har inte operatörerna rustat upp näten för detta ändamål.

    Dock är näten i USA ganska katastrofalt dåliga jämfört med t.ex Sverige.

    Anledningen till att Apple accepterade Spotifyapplikationen är för att de enligt deras egna avtal inte har rätt att neka en applikation bara för att den möjligtvis skulle kunna konkurrera ut någon av deras egna applikationer. T.ex så finns det applikationer för att maila, andra kalendrar mm. Om de skulle neka spotify skulle det följa en hel radda med apps som skulle nekas.

    Mvh

Liknande ämnen

  1. Apple kopierar andras design igen...
    Av Roger #2378 i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 11:30
  2. Apple tv, nån som testat?
    Av mathias.w i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 11:16
  3. usa blink hur är det meningen att dom ska lysa
    Av alex_svenne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 22:53
  4. Apple iPhone montering... fråga om hållare..
    Av Trued i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 15:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •