Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Känns som motorn kvävs

  1. #1

    Känns som motorn kvävs

    Köpte mig en 9-5 2,3T för några dagar sen,och nu har jag nått konstigt fel som jag vill ha tips om.Kör jag som vanligt(eller smyger med gasen)är det inga problem,men ifall jag gasar lite för fort så vill bilen typ dö(känns som den kvävs)men så fort jag släpper gasen blir den som vanligt igen...Kan det vara magnetventilen eller,är det nått med soppatrycket? Vill gärna ha lite tips..MVH Motala3

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    138

    Re: Känns som motorn kvävs

    Citat Ursprungligen postat av motala3
    Köpte mig en 9-5 2,3T för några dagar sen,och nu har jag nått konstigt fel som jag vill ha tips om.Kör jag som vanligt(eller smyger med gasen)är det inga problem,men ifall jag gasar lite för fort så vill bilen typ dö(känns som den kvävs)men så fort jag släpper gasen blir den som vanligt igen...Kan det vara magnetventilen eller,är det nått med soppatrycket? Vill gärna ha lite tips..MVH Motala3

    min första tanke; vacuumslangarna, sitter alla på plats? är de frächa?
    hade ungefär liknande symptom på min, smyg-gas gick fint. Men vid hårdare belastning hackade den fram, det va slangarna som va spruckna

  3. #3

    Re: Känns som motorn kvävs

    Ska kolla detta..Låter bekant den småhackar även..Men totalkvävs vid gaspådrag(ifall man är för snabb)och man vill ju kunna utnyttja lilla snäckan under huven.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    570

    Re: Känns som motorn kvävs

    En kollega råkade ut för havererad katalysator som blev nästan helt tät. Motorn fick svårt att andas och gick därmed som ett ***hål
    Honda Accord 2.2 iDTEC Automat Tourer 2009
    9-5 SC Vector 2.0t Biopower 2006 Såld.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    89

    Re: Känns som motorn kvävs

    Kanske bränslepumpen som inte orkar hålla trycket uppe? var nån med en 93ss som hade det felet här för inte så långe sen?? kolla felkoder eller soppatryck är nog en bra början skulle jag tro.

    Men rengöring av luftmängdsmätare, byte av vacuumslangar, kontroll av backventiler, speciellt den vita som går mellan ventilkåpa och spjällhus som ligger mellan insugsrören skadar ju verkligen inte, men jag tror inte dom har med ditt fel att göra.
    VW golf 1,9tdi 110hk original AHF -99
    Chevrolet K3500 4x4 -94
    SM-släpet 2565 -13

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vinande ljud från motorn vid gaspådrag, känns slö OG9-5
    Av saab340 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 01:10
  2. känns som om den stryps
    Av pesonen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 23:10
  3. Låter som motorn "kvävs"?
    Av Noobe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-24, 13:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •