Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    S-vall
    Inlägg
    14

    Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Hej! har du några fina och bra tips på vad man kan stoppa in som framsystem i min 9-5a?

    jag har ett Alpine mrp-f600, 4ch steg som ska driva framsystemet och i skuffen kommer det stå två separata sublådor på 12L vardera. Cerwin Vega vmax10 ett Alpine m1000 som driver dem. Som sagt någon som har några tips på vad man ska ha fram? samt några tips på en dubbel deen eller hur det stavas :S Jag vill även ha kvar rattfunktionerna om jag skulle byta huvudenhet, Går det?


    Tack på förhand!

    //Danne
    If you are going to do it, make i count!!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    89

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Hej, framsystemet har jag tyvärr ingen erfarenhet av i 9-5 men har ju monterat mycket kicker och de har ju fungerat mycket bra!

    Angående dubbel din så tycker jag helt klart att du ska satsa på pioneer som funkar riktigt bra!
    Jag kör själv med deras dubbel din 4100 7" med tuch.
    Och för att få igång rattknapparna så finns det att köpa en adapter på backes ljudbygg för drygt 600kr, mycket prisvärt!
    Dom säljer också en ram för drygt 700kr som får de att se snyggt och prydligt ut!

    Mvh A
    9-5 aero-04
    og900 aero cab-92
    Bilarna finns på http://www.garaget.org/XtraX

  3. #3

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av Dawn
    Hej! har du några fina och bra tips på vad man kan stoppa in som framsystem i min 9-5a?

    jag har ett Alpine mrp-f600, 4ch steg som ska driva framsystemet och i skuffen kommer det stå två separata sublådor på 12L vardera. Cerwin Vega vmax10 ett Alpine m1000 som driver dem. Som sagt någon som har några tips på vad man ska ha fram? samt några tips på en dubbel deen eller hur det stavas :S Jag vill även ha kvar rattfunktionerna om jag skulle byta huvudenhet, Går det?


    Tack på förhand!

    //Danne
    Hej !!

    Som framsystem rekomenderar jag starkt DLS R6A ligger på ~1800:- diskant kan du montera istället för orginal 3,5" i brädan och sen 6,5" i dörrarna

    Huvudenhet rekomenderar jag pioneer P80BT en dubbel din men enklare altenativ till deras 7" touch screen.

    mvh Fabbe

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    938

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Slår ett stort slag för Hertz.. har deras HSK165 kit i fram och ett HSK130 kit i bakdörrarna.. Lirar med mycket bra tryck i midbasen och varm och mysig diskant..

    Har iofs funderat på att uppgradera framstatemet i vinter så det kan vara tillsalu!
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  5. #5

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Både Hertz och DLS är ett bra val, men dessa skiljer sig åt enormt mycke i ljudkaraktär. Så funderar på något av dessa så ska man gärna lyssna innan då det är enorm skillnad.
    Sedan funderar jag även på detta med at placera diskant där org. 3½" sitter. Detta kan inte bli bra då den kommer aldeles för långt ifrån 6½", som då spelar mellanregister och midbas
    Diskant ska placeras så nära mellanregister som möjligt.

    En lösning som är bättre är, men ej heller bra, att köra org. 3½" och diskant tillsammans på brädan och sedan 6½" i dörren.
    Använd det filter som ska dela mellan 6½" och diskant som medföljer kittet.
    Detta funkar, dock j helt 100, men det går och blir ljudmässigt bättre än att bara låta diskant spela på bräda.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    938

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    kan bara hålla med midbas och diskant kommer långt isär vilket gör att det kan låta vasst.. vilket kan lösas genom att pol/fasvända diskantrena..

    Hmm.. kanske ska testa att seriekoppla diskanten med 3,5" org. högtalren.. men vad tycker delningsfiltret om att det bli 8ohm istället för 4?.

    kan man få andra problem?
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  7. #7

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av TT-95
    Både Hertz och DLS är ett bra val, men dessa skiljer sig åt enormt mycke i ljudkaraktär. Så funderar på något av dessa så ska man gärna lyssna innan då det är enorm skillnad.
    Sedan funderar jag även på detta med at placera diskant där org. 3½" sitter. Detta kan inte bli bra då den kommer aldeles för långt ifrån 6½", som då spelar mellanregister och midbas
    Diskant ska placeras så nära mellanregister som möjligt.

    En lösning som är bättre är, men ej heller bra, att köra org. 3½" och diskant tillsammans på brädan och sedan 6½" i dörren.
    Använd det filter som ska dela mellan 6½" och diskant som medföljer kittet.
    Detta funkar, dock j helt 100, men det går och blir ljudmässigt bättre än att bara låta diskant spela på bräda.

    Jo jag håller med man vill gärna ha dom närmre varandra, diskant samt 6,5"an..
    men jag tycker inte att det blir ett jätte problem så länge man ställer ner diskanten lite och riktar den snett upp mot rutan.. visst inte optimalt men det
    funkar helt ok har monterat så i 3st 9-5 med bra resultat enligt flera öron.

    Att behålla orginal 3,5" är jag lite skepptisk mot.. Hellre byta ut till en 3,5" eftermarknads koax och hoppa över diskanten ifrån 6,5"an. Kör man allt nere i
    dörren så låter det inget kul då ljudet kommer från fel "håll".

    Att provlyssnar är ett mkt bra råd som du säger.. då olika märken skiller sig mkt i karaktär.

    mvh Fabbe

  8. #8

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av fabbe

    Jo jag håller med man vill gärna ha dom närmre varandra, diskant samt 6,5"an..
    men jag tycker inte att det blir ett jätte problem så länge man ställer ner diskanten lite och riktar den snett upp mot rutan.. visst inte optimalt men det
    funkar helt ok har monterat så i 3st 9-5 med bra resultat enligt flera öron.

    Att behålla orginal 3,5" är jag lite skepptisk mot.. Hellre byta ut till en 3,5" eftermarknads koax och hoppa över diskanten ifrån 6,5"an. Kör man allt nere i
    dörren så låter det inget kul då ljudet kommer från fel "håll".

    Att provlyssnar är ett mkt bra råd som du säger.. då olika märken skiller sig mkt i karaktär.

    mvh Fabbe
    Nja, org. 3½" är inte bäst, men delar man den så den enbart kör mellanregister ihop med diskant så funkar den ganska ok..bättre än att há 6½" i dörren och diskant på brädan, för enligt ej blir detta total katastrof (ja nästan iaf.)
    Men visst, att byta ut 3½" till eftermarknads är det bästa valet. har man koax. 3½" så får man dock hålla reda på impendansen (ska vara 4ohm, inte 2ohm)


    Citat Ursprungligen postat av Ghost
    kan bara hålla med midbas och diskant kommer långt isär vilket gör att det kan låta vasst.. vilket kan lösas genom att pol/fasvända diskantrena..

    Hmm.. kanske ska testa att seriekoppla diskanten med 3,5" org. högtalren.. men vad tycker delningsfiltret om att det bli 8ohm istället för 4?.

    kan man få andra problem?
    Hmm, att lägga dem i serie är inte så kul. du ha filter till dina diskanter? annars kommer dem gå sönder hur du än kopplar.Att köra i serie är inte så bra då filtret kommer att få ett spel med delninge, den blir tokfel till diskanten.
    Inget kommere väl direkt gå sönder, men det kommer låta dåligt.
    Ska du koppla in diskant till 3½" så lägg dem paralellt.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    S-vall
    Inlägg
    14

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    tack för alla förslag och tips! tummen upp! (Y)
    If you are going to do it, make i count!!

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    130

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Hej,

    Har du byggt något Danne?
    Vad blev det för framsystem och huvudenhet?

    Jag håller på själv och letar och fastnat för detta:
    Huvudenhet:
    Pioneer FH-P80BT http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U1000
    Framsystem:
    DLS R6A http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U2300
    eller
    MS6A http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U2300
    Slutsteg:
    DLS RA25 http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U4000

    Ska testa att koppla in endast diskanter först.
    men sen också testa koppla original 3.5" och diskant parallellt och se om det blir någon skillnad.



    MVH
    Fredrik

  11. #11

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av ZaKski
    Hej,

    Har du byggt något Danne?
    Vad blev det för framsystem och huvudenhet?

    Jag håller på själv och letar och fastnat för detta:
    Huvudenhet:
    Pioneer FH-P80BT http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U1000
    Framsystem:
    DLS R6A http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U2300
    eller
    MS6A http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U2300
    Slutsteg:
    DLS RA25 http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U4000

    Ska testa att koppla in endast diskanter först.
    men sen också testa koppla original 3.5" och diskant parallellt och se om det blir någon skillnad.



    MVH
    Fredrik
    Nu har du kollat på både DLS MS6 och R6A. dessa två skiljer sig en hel del åt vad gäller ljud.
    Du har även nya DLS RM serie nu, som enligt DLS själva ska vara bättre än båda dessa två. Enligt DLS så skall den spela bas som R6A men samtidigt mellanregister minst lika bra som MS6.
    Det verkar som dem har gjort en blandning av båda dessa serier, dock är detta bara en vild gissning.

    Dessa kostar kanske lite mer än vad de andra kitten gör, men skulle tro att det skulle kunna vara värt det.
    Skall väl även säga att jag själv inte lyssnat på detta kitt, men om DLS talar lite sanning, så låter detta som en bra kombo. Detta för att jag vet hur DLS MS och R6 kitten spelar , och vad som kan önskas i de båda olika kitten.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    130

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av TT-95
    Citat Ursprungligen postat av ZaKski
    Hej,

    Har du byggt något Danne?
    Vad blev det för framsystem och huvudenhet?

    Jag håller på själv och letar och fastnat för detta:
    Huvudenhet:
    Pioneer FH-P80BT http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U1000
    Framsystem:
    DLS R6A http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U2300
    eller
    MS6A http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U2300
    Slutsteg:
    DLS RA25 http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA ... &VGR=U4000

    Ska testa att koppla in endast diskanter först.
    men sen också testa koppla original 3.5" och diskant parallellt och se om det blir någon skillnad.



    MVH
    Fredrik
    Nu har du kollat på både DLS MS6 och R6A. dessa två skiljer sig en hel del åt vad gäller ljud.
    Du har även nya DLS RM serie nu, som enligt DLS själva ska vara bättre än båda dessa två. Enligt DLS så skall den spela bas som R6A men samtidigt mellanregister minst lika bra som MS6.
    Det verkar som dem har gjort en blandning av båda dessa serier, dock är detta bara en vild gissning.

    Dessa kostar kanske lite mer än vad de andra kitten gör, men skulle tro att det skulle kunna vara värt det.
    Skall väl även säga att jag själv inte lyssnat på detta kitt, men om DLS talar lite sanning, så låter detta som en bra kombo. Detta för att jag vet hur DLS MS och R6 kitten spelar , och vad som kan önskas i de båda olika kitten.

    Mycket intressant information!
    Jag funderade just på skillnaden mellan R6A och MS6A.
    Du kanske beskriva skillnaden lite kort?

    Hittade detta efter en snabb sökning på Google
    http://www.dls.se/files/780/2/Man_Ref_s ... 090820.pdf

  13. #13

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av ZaKski
    Citat Ursprungligen postat av TT-95

    Nu har du kollat på både DLS MS6 och R6A. dessa två skiljer sig en hel del åt vad gäller ljud.
    Du har även nya DLS RM serie nu, som enligt DLS själva ska vara bättre än båda dessa två. Enligt DLS så skall den spela bas som R6A men samtidigt mellanregister minst lika bra som MS6.
    Det verkar som dem har gjort en blandning av båda dessa serier, dock är detta bara en vild gissning.

    Dessa kostar kanske lite mer än vad de andra kitten gör, men skulle tro att det skulle kunna vara värt det.
    Skall väl även säga att jag själv inte lyssnat på detta kitt, men om DLS talar lite sanning, så låter detta som en bra kombo. Detta för att jag vet hur DLS MS och R6 kitten spelar , och vad som kan önskas i de båda olika kitten.

    Mycket intressant information!
    Jag funderade just på skillnaden mellan R6A och MS6A.
    Du kanske beskriva skillnaden lite kort?

    Hittade detta efter en snabb sökning på Google
    http://www.dls.se/files/780/2/Man_Ref_s ... 090820.pdf
    Tror jag har gjort en kortare beskrivning av dessa två tidigare.
    Men iaf. R6A är lite me åt det rockiga hållet, tung/djup midbas, lite "grötigare" mellanregister. Inte så jätte detaljerat, utan mer eller mindre en bas/midbas

    MS6 är lite mera välljudande, bätte mellanregister men klenare i midbasen och spelar inte alls lika bra på den djupare midbasen. Alltså lite tunnare i ljudet än R6an som har mera kraft och pondus.

    Men skall man ha R6 midbasen så bör man ha ett bra mellanregister. Gärna ett som kan spela lite djupare, alltså ner mot 100-125hz. Att dela mellanregister vid 200hz eller mera är absolut ingen lyckad kombo med dessa midbasar.

    Allt detta är nu om man ser det till ett mera bilhifi tänkande. Både två kitten spelar bra för allmän nivå. Dock så sätter jag R6an som favvorit av dem.
    Detta för att jag vill ha en djupmidbas med kraft från botten. Det kan även vara ett bra alternativ om man inte vill eller har en sub. monterad, just för att de klarar spela djupare.

    Sedan ska man kanske även säga att när det gäller just kitt, så har MS6 bättre och mjukar diskant än vad R6A kittet har. R6 kittets diskant har en tendens till att bli lite vass och spretig på högre volym. MS6 diskanten (som är samma som i UP6) är mycke mjukare, även vid högre volymer.

    Ojoj va långt detta blev..hehe

    PS: det jag har skrivit är under förutättningar att en stabil montering är gjord, och att dörren är väl dämpad. Men detta gäller ju oavsett vad för högtalare man väljer. Är montering och dämpning av dörrsida dålig, då kan man ine få bra ljud ur högtalarna, oavsett om de kostar 1000:- eller 10 000:-.

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    130

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av TT-95
    Citat Ursprungligen postat av ZaKski


    Mycket intressant information!
    Jag funderade just på skillnaden mellan R6A och MS6A.
    Du kanske beskriva skillnaden lite kort?

    Hittade detta efter en snabb sökning på Google
    http://www.dls.se/files/780/2/Man_Ref_s ... 090820.pdf
    Tror jag har gjort en kortare beskrivning av dessa två tidigare.
    Men iaf. R6A är lite me åt det rockiga hållet, tung/djup midbas, lite "grötigare" mellanregister. Inte så jätte detaljerat, utan mer eller mindre en bas/midbas

    MS6 är lite mera välljudande, bätte mellanregister men klenare i midbasen och spelar inte alls lika bra på den djupare midbasen. Alltså lite tunnare i ljudet än R6an som har mera kraft och pondus.

    Men skall man ha R6 midbasen så bör man ha ett bra mellanregister. Gärna ett som kan spela lite djupare, alltså ner mot 100-125hz. Att dela mellanregister vid 200hz eller mera är absolut ingen lyckad kombo med dessa midbasar.

    Allt detta är nu om man ser det till ett mera bilhifi tänkande. Både två kitten spelar bra för allmän nivå. Dock så sätter jag R6an som favvorit av dem.
    Detta för att jag vill ha en djupmidbas med kraft från botten. Det kan även vara ett bra alternativ om man inte vill eller har en sub. monterad, just för att de klarar spela djupare.

    Sedan ska man kanske även säga att när det gäller just kitt, så har MS6 bättre och mjukar diskant än vad R6A kittet har. R6 kittets diskant har en tendens till att bli lite vass och spretig på högre volym. MS6 diskanten (som är samma som i UP6) är mycke mjukare, även vid högre volymer.

    Ojoj va långt detta blev..hehe

    PS: det jag har skrivit är under förutättningar att en stabil montering är gjord, och att dörren är väl dämpad. Men detta gäller ju oavsett vad för högtalare man väljer. Är montering och dämpning av dörrsida dålig, då kan man ine få bra ljud ur högtalarna, oavsett om de kostar 1000:- eller 10 000:-.

    Perfekt! Jag är absolut helt novis än sålänge, men det kanske tar sig..
    Då blir det R6A, just för att jag inte kommer använda sub i början.

    Plåten i dörrarna kommer dämpas med DLS asfaltsmatta och klädseln med PeakOff dämpmassa.
    Montering har jag inte klurat ut än.. Måste få hem högtalaren och se hur den ser ut..

    Tack så mycket för hjälpen!
    MVH Fredrik

  15. #15

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av ZaKski


    Perfekt! Jag är absolut helt novis än sålänge, men det kanske tar sig..
    Då blir det R6A, just för att jag inte kommer använda sub i början.

    Plåten i dörrarna kommer dämpas med DLS asfaltsmatta och klädseln med PeakOff dämpmassa.
    Montering har jag inte klurat ut än.. Måste få hem högtalaren och se hur den ser ut..

    Tack så mycket för hjälpen!
    MVH Fredrik

    R6A gör mycket bra ifrån sig men föratt få ut kraftiga mid basen är monteringen väldigt viktig att den blir bra utförd. Som du själv har nämt ovan så är dämpning av dörren bra men se gärna till att högtalaren sitter ordentligt fast i dörren och att det är helt tätt mellan basens monteringsring och bilens plåt.

    Ett sätt att montera högtalaren är att såga ut mdf distans-ringar som bilden nedan visar då blir det en stum och bra montering.
    Glöm inte silicone eller liknande föratt täta

    Diskanten har jag sedan monterat där org 3,5" sitter i instrumentbrädan




    mvh Fabbe

  16. #16

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av ZaKski
    Ska testa att koppla in endast diskanter först.
    men sen också testa koppla original 3.5" och diskant parallellt och se om det blir någon skillnad.



    MVH
    Fredrik
    Om du ska göra detta måste du anväda det medföljande delningsfiltret, oavsett hur du kopplar.
    När du delar 3½" och diskant så kopplar du 3½" på woofer utgången och diskanten som vanligt, på det filter som medföljer kittet. Men sedan måste du även dela dina 6½" aktivt på slutsteget.
    I ett sådant läge skulle det vara bra med ett 4 kanals steg så du kan koppla midbasarna på 2 kanaler och diskant/mellanregister på två kanaler.
    Det går ju så klart att använda org. slutsteg till 3½" och diskant oxå och sedan använda ditt RA25 till enbart 6½" i dörren.

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    130

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av fabbe
    Citat Ursprungligen postat av ZaKski


    Perfekt! Jag är absolut helt novis än sålänge, men det kanske tar sig..
    Då blir det R6A, just för att jag inte kommer använda sub i början.

    Plåten i dörrarna kommer dämpas med DLS asfaltsmatta och klädseln med PeakOff dämpmassa.
    Montering har jag inte klurat ut än.. Måste få hem högtalaren och se hur den ser ut..

    Tack så mycket för hjälpen!
    MVH Fredrik

    R6A gör mycket bra ifrån sig men föratt få ut kraftiga mid basen är monteringen väldigt viktig att den blir bra utförd. Som du själv har nämt ovan så är dämpning av dörren bra men se gärna till att högtalaren sitter ordentligt fast i dörren och att det är helt tätt mellan basens monteringsring och bilens plåt.

    Ett sätt att montera högtalaren är att såga ut mdf distans-ringar som bilden nedan visar då blir det en stum och bra montering.
    Glöm inte silicone eller liknande föratt täta

    Diskanten har jag sedan monterat där org 3,5" sitter i instrumentbrädan



    mvh Fabbe
    Ja det är montering som jag får klura på, men blir det nåt så blir det MDF.
    Ska hem till far och leta fram sticksåg och fräs

    Lägger den bilden på minnet!

    Ja det gör nog jag med, vill att det ska se hyffsat original ut.



    Citat Ursprungligen postat av TT-95
    Citat Ursprungligen postat av ZaKski
    Ska testa att koppla in endast diskanter först.
    men sen också testa koppla original 3.5" och diskant parallellt och se om det blir någon skillnad.



    MVH
    Fredrik
    Om du ska göra detta måste du anväda det medföljande delningsfiltret, oavsett hur du kopplar.
    När du delar 3½" och diskant så kopplar du 3½" på woofer utgången och diskanten som vanligt, på det filter som medföljer kittet. Men sedan måste du även dela dina 6½" aktivt på slutsteget.
    I ett sådant läge skulle det vara bra med ett 4 kanals steg så du kan koppla midbasarna på 2 kanaler och diskant/mellanregister på två kanaler.
    Det går ju så klart att använda org. slutsteg till 3½" och diskant oxå och sedan använda ditt RA25 till enbart 6½" i dörren.
    Nu fick du verkligen mig att fundera!
    Men självklart använder jag delningsfiltret.

    Nu hade jag inte tänkt lägga ut så mycket pengar, för då hade jag köpt ett 3-vägs system istället.. Då delar det delningsfiltret på 3 utgångar.

    Men mycket bra information där!
    Ska fundera och skissa på detta i helgen .


    MVH Fredrik

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    123

    Re: Ljudbygge i saab 9-5, tips?

    Citat Ursprungligen postat av Dawn
    Hej! har du några fina och bra tips på vad man kan stoppa in som framsystem i min 9-5a?

    jag har ett Alpine mrp-f600, 4ch steg som ska driva framsystemet och i skuffen kommer det stå två separata sublådor på 12L vardera. Cerwin Vega vmax10 ett Alpine m1000 som driver dem. Som sagt någon som har några tips på vad man ska ha fram? samt några tips på en dubbel deen eller hur det stavas :S Jag vill även ha kvar rattfunktionerna om jag skulle byta huvudenhet, Går det?


    Tack på förhand!

    //Danne

    Varför bygga lite?
    Jag har gjort följande.

    Dörrarna fram: DLS RW6

    Panelen: DLS R4

    Sidospeglarna: DLS RC1

    Hatthyllans sidor: MB QUART 6" + DISKANT

    Baslåda: DLS SPL 18 , portad låda

    Slutsteg: DLS REFERENCE 2ST R100 + 1ST R200 + D1000

    Huvudenhet: PIONEER BT80

    Dubbla batteri , 2st DLS 1F + 1st DLS 0.5F , 32mm2 strömkablar . dubbla säkringar + powerblock.

    Alla dörrar , bagagelucka , Hatthylla dämpade!!

    Detta låter jävlar.

    Finns fortfarande bagage kvar

    När motorn bytes / minst 600hk så in med den största Generatorn tror det va 150amp.

    He he he he , gjort allt själv!!

    Sysslat med bilstereo i över 20år

Liknande ämnen

  1. Behöver svar och tips angående ljudbygge i og9-3
    Av Haziza i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 19:52
  2. Tips om ljudbygge i 9-3 Aero -02
    Av Nyren i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 18:17
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 10:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •