Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Ja nu när det äntligen går! Någon som testat?
    Funderar på att skaffa en just för att kunna ha den i bilen!
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Hej!

    En kollega som provat och det fungerar tydligen väldigt bra, snabbt och smidigt. Kan tydligen även köra det i "offline-läge", dvs du tankar hem låtarna och spelar även fast du inte har uppkoppling. Dock så måste du ha ett konto hos spotify för 99 kr/månaden.

    Själv är jag högst skeptisk mot hela Iphone-historien

    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  3. #3
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Någon som vet om det går att få det att funka på en 2G iPhone?
    Går inte att ladda ner det nu men det kanske beror på att jag har en gammal programvara i telefonen?

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Ja det har jag läst mig till att låtarna skulle gå och spela även då an var off-line!

    Jag tycker det är helt ok att betala 99kr/månad för den tjänsten!!

    Har också funderat om det går med en 2g...
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Ja det har jag läst mig till att låtarna skulle gå och spela även då an var off-line!

    Jag tycker det är helt ok att betala 99kr/månad för den tjänsten!!

    Har också funderat om det går med en 2g...
    Då är det nog bara att slå till tror jag

    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Tyvärr inget svar på frågan om iPhone 2G, men jag kan ju säga att jag inte ångrar en sekund att jag uppgraderade till ett premiumkonto. Spotify fungerar klockrent, även med streaming över 3G-nätet. Har suttit 2h i bil idag och poppat järnet.

    Jag kommer att testa Spotify med iPod Touch 2G ikväll, nån som vill veta hur det gick ? :-)
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  7. #7
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Instämmer.

    Jag har kört den inofficiella ett tag (från cydia) men den riktiga är såå mycket bätte.

    Det funkar sååå jäkla bra. Startar blixtsnabbt, jag har lyssnat med bara edge-täckning (typ 2G) i bilen och halvtaskig mottagning, vilket funkar utan bekymmer...

    Två nackdelar dock:
    - Off-line läget för låtarna är dock lite meckigt, då min /en jailbrakad 3g) släcker skärmen efter nån minut och du slutar den synka ner låtar för off-line... Men det e bara "tända den" igen.
    - Gillar inte att köras i bakgrunden. Inte ens med backgrounder iladdat. Men man kan inte få allt.

    Sen saknar jag "whats new" och "whats hot", men som som sagt, man kan inte få allt.

    Dock, kan va bra o veta, det käkar mycket minne att köra off-line på många låtar. En 32 gb 3gs vore mumma....



    Citat Ursprungligen postat av Magnus84
    Själv är jag högst skeptisk mot hela Iphone-historien
    Mvh
    Magnus
    Det var jag också, tills jag skaffade en.
    Har kört massor av olika palm och WM-mobiler sedan -98. (Började med en PalmIII)

    Iphonen klår dem i allt. Utom möjligen smidig office-fil redigering. Men det fiunkar skapligt med quick-office.

    Jag är tok såld. Det är så här det skall funka. En perfa biznizz-telefon!!
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Kan du skriva en kort instruktion på hur man synkar outlook tasks med en iphone? :P
    ....för att nämna en sak som fungerar (och har gjort i många år) med Nokia men inte med IPhone. Så business? njaaaa.....

    ps:
    Kan man koppla till IPhone och så dyker den upp som en extern hårddisk som man sedan kan ladda över musik till eller måste man använda ITunes?
    Sen att man (om man inte kör med senaste modellen) kan MMS, kopiera text och allt det där som är självklart på en mobil, men som inte kom för på 3Gs uppdateringen är ju skandal! ....så jag håller med Magnus84.

    Sorry för OT.

    OnT: En polare har använt det ett par dagar nu och det fungerar väldigt bra. Stabil uppkoppling och bra ljudkvalitet.
    Mvh Timmy

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Jo, det går att synka "outlook-tasks" till iPhonen under förutsättning att du har Exchange, men det har väl alla "riktiga" företag?
    Dessutom, har du tillgång till Exchange kan du ju synka telefonen direkt mot Exchange utan att behöva gå via en dator.
    Jag synkar ju _aldrig_ min iPhone längre om jag inte behöver tanka in musik i den och det är ju inte riktigt synkning det heller. Nu har jag visserligen inte Exchange ty det suger, utan MobileMe som dessutom stöder Push vilket gör det betydligt trevligare!

    Förövrigt tycker jag att hela Spotify-trenden är en stor gäspning. Simplify Media är det som gäller. Då kan jag ju få lyssna på _min_ musik.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jo, det går att synka "outlook-tasks" till iPhonen under förutsättning att du har Exchange, men det har väl alla "riktiga" företag?
    hmmm.
    Mvh Timmy

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jo, det går att synka "outlook-tasks" till iPhonen under förutsättning att du har Exchange, men det har väl alla "riktiga" företag?
    hmmm.
    Nu blev det visst lite OT, återkommer till Spotify strax.

    Jag måste nog hålla med Brandten här, med de inbyggda programmen kan du väl inte synka tasks? Iphonen har väl inte ens en taskmanager inbyggd? Jag är iof. ny Iphone användare så jag kanske bara missat det. men som Brandten också upptäkt finns det 3 parts program som löser det hela och det är väl det fina med Iphone?

    Jag har varit stark Nokia anhängare precis som Banditen men sen jag bytte känns det lite pinsamt att erkänna min histora, jag borde nog för länge sedan fattat hur bra en iPhone är. Visst - det finns nackdelar med Iphone och det finns många fördelar också, långt många fler skulle jag säga, jag tänker inte ta upp alla här men låt mig ge ett exempel: Om vi nu är inne på outlook eller kanske snarare Exchange som jag skulle säga är det viktiga så tog det mig absurt lång tid att konfigurera MfE på nokian, nästan lika absurt kort tid tog det mig på iPhonen, och för att komma åt mailen måste man ju vara uppkopplad till internet, visst båda har 3G som funkar utmärkt men på jobbet finns ju wlan, med den säkerhetslösning vi valt för vårt wlan gick det inte att koppla upp med nokian (ja eller det var inte deterministiskt, en på 100 kanske man blev uppkopplad en kort stund innan den flippade) men med IPhonen gick det utmärkt, lättare än med en bärbar dator faktiskt...

    Ja ja åter till topic: jag tänkte man kan ju prova att bli premiummedlem, så det gjorde jag. Jag är toknöjd med spotify på iPhonen, på motorväg (med många handovers gissar jag) gick det fortfarande utmärkt att streama över 3G, smidigt interface etc etc, det är helt enkelt toppen. Ska man ta upp nackdelarna så har jag hittat följande:

    - Går ej att köra i bakgrunden (jag har inte jailbreakat och vill inte göra det heller)
    - Play / pause på headset kan inte kontrollera Spotify (de styr fortfarande den inbyggda spelaren)
    - Det går inte att skapa nya spellistor i iphone app:en, däremot går det att lägga till / ta bort låtar i befintliga listor
    - Hart hängt sig en gång
    - Offlinesynkning verkar stanna om iPhonen går ner i viloläge

    Vissa av dessa nackdelar gissar jag rättas till, andra kanske är krav från Apple (detta filter som Apple har är nog, tillsammans med batteritiden det enda riktigt dåliga med iPhone) och kommer inte ändras

    Summering: Spotify kan rekomenderas om man gillar Spotify i övrigt, iPhonen kan rekommenderas även om man inte tror man gillar den

    /U

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Förövrigt tycker jag att hela Spotify-trenden är en stor gäspning. Simplify Media är det som gäller. Då kan jag ju få lyssna på _min_ musik.
    Håller med om spotify och det här med Simplify Media var årets tips för mig, var precis vad jag letat efter. Väl värd pengarna.
    Enda nackdelen är att min ipod classic 120gb just blev överflödig och har inte haft den mer än ett par månader.

  13. #13
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jo, det går att synka "outlook-tasks" till iPhonen under förutsättning att du har Exchange, men det har väl alla "riktiga" företag?
    hmmm.
    Observera att den artikeln är över året gammal och _långt_ innan OS 3.0 för iPhone (3.1 släpptes igår).
    Jag hittar inte tillbaka till artikeln jag läste, men med Snow Leopard så funkar det iaf. Man får in tasks i Mail.app varefter dessa synkas till Mail i iPhone.

  14. #14
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Citat Ursprungligen postat av root
    Tyvärr inget svar på frågan om iPhone 2G, men jag kan ju säga att jag inte ångrar en sekund att jag uppgraderade till ett premiumkonto. Spotify fungerar klockrent, även med streaming över 3G-nätet. Har suttit 2h i bil idag och poppat järnet.

    Jag kommer att testa Spotify med iPod Touch 2G ikväll, nån som vill veta hur det gick ? :-)
    Någon som har en teori om iPhone 2G vs spotify?

  15. #15
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Det borde väl fungera, däremot kanske det blir lite svårt att få det att streama om man inte kör Telia med EDGE och även där kan det nog bli tight ibland.

  16. #16
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Det borde väl fungera, däremot kanske det blir lite svårt att få det att streama om man inte kör Telia med EDGE och även där kan det nog bli tight ibland.
    Spotify uttnyttjar ca 160-170 kbit/s.

    Har man bara 3g eller edge täckning så funkar det snuskigt bra, även på ställen med normalt kass täckning. Inga bekymmer vid handover o liknande. (cachen verkar hyfsat tilltagen)

    Att sedan Telia sänker til 54 kbit/s efter 5 alt. 10 GB/mån är ju trist.
    Men 5 GB räcker till ganska mycket lyssnande...

    Enl Spotify kommer en "smalbands-variant" vad det lider.


    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Observera att den artikeln är över året gammal och _långt_ innan OS 3.0 för iPhone (3.1 släpptes igår).
    Jag hittar inte tillbaka till artikeln jag läste, men med Snow Leopard så funkar det iaf. Man får in tasks i Mail.app varefter dessa synkas till Mail i iPhone.
    Kan rekomendera iMExcange / iMTasks.
    Testa gratis versionen iMLite så ser du hur den funkar.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Någon som kör med spotify i sin Iphone?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jo, det går att synka "outlook-tasks" till iPhonen under förutsättning att du har Exchange, men det har väl alla "riktiga" företag?
    Dessutom, har du tillgång till Exchange kan du ju synka telefonen direkt mot Exchange utan att behöva gå via en dator.
    Jag synkar ju _aldrig_ min iPhone längre om jag inte behöver tanka in musik i den och det är ju inte riktigt synkning det heller. Nu har jag visserligen inte Exchange ty det suger, utan MobileMe som dessutom stöder Push vilket gör det betydligt trevligare!

    Förövrigt tycker jag att hela Spotify-trenden är en stor gäspning. Simplify Media är det som gäller. Då kan jag ju få lyssna på _min_ musik.


    Håller med dig om Spotify och Simplify. Spotify är nog bra på sitt vis men känns väldigt upphypat i mina ögon. Kanske det beror på att jag redan har så in i baljan mycket musik själv, samt ett flertal kompisar som delat ut sina iTunes-bibliotek via just Simplify, att jag via den vägen har i princip allt man kan önska sig i musik. Fattas det något nytt i musikväg så är det då bara att slå på första bästa webradiokanal och så spelas den låten inom max 3 minuter i allafall, och sen 30 gånger om dan....


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Liknande ämnen

  1. Någon Iphone guru? Försvunna sms!
    Av lzs i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 11:51
  2. Någon som spelar World war? (iphone)
    Av Ekan i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 23:06
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 20:16
  4. Spotify i PS3?
    Av Eyeball i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 09:52
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 20:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •