Håller på och byter motor i en 9000 2.0i -86. Motorn är en 2.0T -85. Styrsystem från 2.0T -88(DI+APC). Undrar följande:
1. Har en komplett bil 2.0T -88 som jag som sagt ska ta styrsystemet ifrån. Undrar då hur mkt utav kabelhärvan jag behöver byta ut egentligen? Är DI+APC härvan separat? Behöver jag byta motorhärvan och isåfall är det bara att plugga ihop i akvariet?
2. Är det någon här som har reggat om en 9000 med annan motor och kan säga mig hur noga motornummer kollades vid besiktning samt komponentskontroll? Det sitter ju rätt svårläst menar jag, eller lyckas dem kolla det vid besiktningen tro? Funderar nämligen på om jag kunde få motorn till att vara en -88 istället och på så sätt både få ha DI och slippa kat. Då skulle jag ju kunna uppge motornummer från min -88 motor och hoppas på att dem inte kollar nummer, kan det funka..?
3. Måste man ha original avgassystem vid komponentskontroll/besiktning? Har bara 3" liggandes och funderar på om det kan vara godtagbart?
Stort tack på förhand!