En bekant påstår följande... Att om man monterar en progressiv sopparegulator (Malpassi) 1-1,4 på en Saab med Trionicsystem så medför detta motorras. En motor rasar knappast bara för att man höjer soppatrycket (?).
Mvh Per
En bekant påstår följande... Att om man monterar en progressiv sopparegulator (Malpassi) 1-1,4 på en Saab med Trionicsystem så medför detta motorras. En motor rasar knappast bara för att man höjer soppatrycket (?).
Mvh Per
Nee men Trionic får kanske andra bekymmer - som i sin tur leder till motorskador.
/jn
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Du ska inte montera en progressiv tryckregulator på en Trionicbil. Det gör mer skada än nytta. Du får absolut inte mer effekt, om det var det du tänkte.
Mvh Stoffe
Nej, jag undrade just om att påståendet att motorn skulle rasa bara för att man höjer soppatrycket...
I de allra flesta fallen är PBTR "rene skiten".
/ TD
CH43J6 m.m.
PBTR har jag inte märkt att det försämmrar trionicen i min bil iaf. tvärt om isf.
Jag är inte så säker på det efter att ha läst följande:Ursprungligen postat av Sårb
http://forum.saabturboclub.com/phpbb...=560396#560396
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Det är många som kör med höjt tryck. Det är progressiviteten det brukas strängt avrådas ifrån.Ursprungligen postat av Sårb
/jn
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Skaffar du chip som är anpassat för det nya bränsleflödet ska det inte vara några problem.
MvH
t8 "special"
Helt riktigt, men jag betvivlar starkt att någon tuner är beredd att programmera för något sådant.Ursprungligen postat av Luftwaffe
Mvh Stoffe