Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 85 av 85

Ämne: Kolla in mitt projekt

  1. #81
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 930
    Medlem#
    4706
    Detta är det som är beställt hittills till mitt projekt, vad det blir för nån mjukvara är dock inte riktigt bestämt än, förslag mottages tacksamt...

    Hårdvara:

    VIA EPIA M-II 10000
    512mb ram
    7" touchscreen
    80 gb 2,5" hårddisk
    SLIM-LINE DVD-ROM & CD-R/RW Panasonic SLOT-IN
    USB GPS Mouse (Sirf 2 chipset)
    DC/DC Converter for EPIA ITX (Revision 2) [CAR] -- Timing --
    HAUPPAUGE WinTV USB with FM (external TV-card)
    Powermate ( vred ála iDrive)


    M.v.h. Andreas J.

  2. #82
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 415
    Citat Ursprungligen postat av sebastian
    Någon som har hittat på en skärm som är anpassad efter dubbel-din?

    Alltså som bara är att montera rakt in utan att behöva göra en egen ram?

    /S
    Än har jag då inte lyckats hitta någon, så jag tänkte nog göra en egen.
    Till en början var jag inne på att fräsa en ur aluminium, men det blir i det närmaste omöjligt att få till den som jag vill ha den, så nu är jag inne på att göra en form och gjuta i plast.

    Man har dock gjort ett bra jobb på SAAB (Kenwood) som lyckats packetera både skärm och dvd-spelare... men är inte den nya navin bara en 6,5" skärm ?

    I originalpanelen finns det inte plats för en 7" panel (enbart själva tft-panelen, elektroniken får flyttas på) och en standard slim-line dvd spelare vad jag kan se efter att ha försökt rita på det.
    Man blir troligen tvungen att lägga dom omlott vilket gör det en smula bökigare att fästa dvd'n, men det ska nog ordna sig

    /Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  3. #83
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    55
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Detta är det som är beställt hittills till mitt projekt, vad det blir för nån mjukvara är dock inte riktigt bestämt än, förslag mottages tacksamt...

    Hårdvara:

    VIA EPIA M-II 10000
    512mb ram
    7" touchscreen
    80 gb 2,5" hårddisk
    SLIM-LINE DVD-ROM & CD-R/RW Panasonic SLOT-IN
    USB GPS Mouse (Sirf 2 chipset)
    DC/DC Converter for EPIA ITX (Revision 2) [CAR] -- Timing --
    HAUPPAUGE WinTV USB with FM (external TV-card)
    Powermate ( vred ála iDrive)


    M.v.h. Andreas J.

    Jag använder i nuläget ett program som heter Centrafuse från http://www.fluxmedia.net är gratis program, lite betaversion fortfarande men det är stabilt och funkar bra. Till Navigation använder jag Destinator 3, fungerar helt underbart, använder oxå ett egenutvecklat program som sköter avstängningen av datorn när jag vrider av nyckeln http://ormkarr.cjb.net/files/shutdown.zip

  4. #84
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 836
    Citat Ursprungligen postat av SAABoholic
    Citat Ursprungligen postat av sebastian
    Någon som har hittat på en skärm som är anpassad efter dubbel-din?

    Alltså som bara är att montera rakt in utan att behöva göra en egen ram?

    /S
    Än har jag då inte lyckats hitta någon, så jag tänkte nog göra en egen.
    Till en början var jag inne på att fräsa en ur aluminium, men det blir i det närmaste omöjligt att få till den som jag vill ha den, så nu är jag inne på att göra en form och gjuta i plast.

    Man har dock gjort ett bra jobb på SAAB (Kenwood) som lyckats packetera både skärm och dvd-spelare... men är inte den nya navin bara en 6,5" skärm ?

    I originalpanelen finns det inte plats för en 7" panel (enbart själva tft-panelen, elektroniken får flyttas på) och en standard slim-line dvd spelare vad jag kan se efter att ha försökt rita på det.
    Man blir troligen tvungen att lägga dom omlott vilket gör det en smula bökigare att fästa dvd'n, men det ska nog ordna sig

    /Magnus

    Om du fixar en snygg ram hör av dig i sådana fall är jag grymt sugen på att köpa en. Fixa helst till en touchscreen skärm med bra upplösning.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  5. #85
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 415
    Om mina ideer blir verklighet (troligen då det är den enda vettiga lösning jag ser just nu) så kommer frontpanelen att anpassas utefter själva tft-panelen vilken (tror jag iaf) har ett standardiserat mått så där borde man kunna välja vilken man vill.
    Men, jag kommer att använda min Lilliput skärm (Hitachi panel) som mall så den kommer iaf att passa, och den har ganska bra upplösning (800X480).

    Fast det är här det blir problem om man använder andra skärmar/lösningar...
    Lilliput har ju sin frontpanel och sina knappar, xenarc sina modeller o.s.v.
    Min förhoppning är att kunna skippa knappsatsen helt och hållet och sedan styra detta rent mjukvarumässigt då mitt moderkort (Commell LV-671) har inbyggda digitalutgångar.

    /magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

Liknande ämnen

  1. Snygga till mitt nya projekt
    Av Janne74 i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 17:06
  2. www.pixeltown.nu - Mitt lilla projekt! :)
    Av redbull i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 16:38
  3. Anvende Saabgrejer paa mitt vw-projekt..
    Av fastoldvw i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 00:07
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 06:14
  5. kolla mitt apc nummer
    Av ragezor i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 18:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •