Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: låst tråd?

  1. #1
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 864
    Medlem#
    1574

    låst tråd?

    Mon projekttråd är låst? Utan ett PM eller något sådant alls??

    Det var ju kul efter en kväll i garaget när man ska uppdatera...

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: låst tråd?

    Den är väl inte låst!
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904

    Re: låst tråd?

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Den är väl inte låst!
    Men den var.

    Däremot verkar kunskapen om forumreglerna vara i stort sett obefintlig numera.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: låst tråd?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Den är väl inte låst!
    Men den var.

    Däremot verkar kunskapen om forumreglerna vara i stort sett obefintlig numera.
    Vilka?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 864
    Medlem#
    1574

    Re: låst tråd?

    Skulle tror att han menar att man som leverantör eller liknande får skriva i sina kunders projekttrådar. Det vore ju idiotiskt att inte dela med sig av synpunkter och funderingar.... och kunskap för den delen.?

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: låst tråd?

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Skulle tror att han menar att man som leverantör eller liknande får skriva i sina kunders projekttrådar. Det vore ju idiotiskt att inte dela med sig av synpunkter och funderingar.... och kunskap för den delen.?
    Om man klarar av att tillföra forumet kunskap, kompetens och en högre trivselfaktor rent allmänt så är det givetvis bara positivt, men att vara aktiv i ett syfte att marknadsföra sin verksamhet och således ragga kunder utan att ha ett avtal med STCS är självklart inte OK - men det här vet våra företagsrepresentanter mycket väl även om ett fåtal har som sport att försöka balansera på gränsen till ALLA regler som finns på forumet.

    Det är hur som helst bilägaren som skapar tråden, äger bilen och driver "projektet" - således är det trådskaparen som ska uppdatera tråden. En bil som man inte bygger till största delen SJÄLV har egentligen inget existensberättigande i projekttråden om man frågar mig, men vi är inte helt överens i moderatorskaran kring detta.

    Om det nu är så fruktansvärt viktigt för vissa leverantörer att ha en konstant uppdaterad "blog" om sina (betalande) kunders bilar så kan de köra det på sin hemsida istället.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  7. #7
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 864
    Medlem#
    1574

    Re: låst tråd?

    Nu är det ju absolut inte alls så i detta fallet.

    Måste vara något annat LM tänker på.

    Robban skrev vål något under de tre veckor bilen stod hos honom för felsökning och mappning. Men även jag skrev under den tiden och fick den mesta infon av honom personligen. Skit samma.... jag tycker regeln är fånig. Självklart ska man få bolla idéer och funderingar så folk kan läsa i sin egen projekttråd. Det gör ju saken mer intressant.

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904

    Re: låst tråd?

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Nu är det ju absolut inte alls så i detta fallet.

    Måste vara något annat LM tänker på.

    Robban skrev vål något under de tre veckor bilen stod hos honom för felsökning och mappning. Men även jag skrev under den tiden och fick den mesta infon av honom personligen. Skit samma.... jag tycker regeln är fånig. Självklart ska man få bolla idéer och funderingar så folk kan läsa i sin egen projekttråd. Det gör ju saken mer intressant.
    Ogillar man en regel är det rätta sättet att få en förändring till stånd knappast att börja bryta mot den regeln, särskilt inte om man inte är beredd att ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

    Att jag ens låste tråden var att jag tänkte försöka rensa ut sånt som definitiv bryter mot "chatt-regeln" men insåg att jag då fått sitta hela natten. Glömde sedan helt enkelt att låsa upp tråden så det var bra att du frågade.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  9. #9
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 864
    Medlem#
    1574

    Re: låst tråd?

    Jag vill inte gnälla eller så men tycker kanske att dtet är lite väl analt ibland när det gäller regler. Sen kan jag hålla med om att vissa inlägg är lite fjantiga eller hårda. Då ska man ju även tänka på att det är lätt att misstolka texter på internet. Tycker dock ändå att det är bra att måna som "borde" ha koll på saker säger hur de tänker och tycker i olika sammanhang. Jag litar inte på någon längre då jag vid flertalet gånger har råkat ut för folk som borde veta vad de pratar om bara snackat skit helt enkelt. Detta gäller ju även saker i det vanliga livet och människor som verkligen inte borde gissa. Tex läkare och dylikt, för att inte tala om bilmekaniker! Eller rättare sagt kundmottagare

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Låst tråd...
    Av airflowfredde i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 22:17
  2. Tråd borttagen?
    Av SirMacke i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 15:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •