Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Turbo laddar för mycket

  1. #1

    Turbo laddar för mycket

    Har en 9000 cd 2,3 t 92:a som jag nyligen bytt turbo som jag tagit från en 96:a 9000 2,3 t

    Problemet är att jag inte kan ge full gas för turbon hackar i laddningen,,, mätaren e uppe på de röda.

    Förmodar att man kan justera detta på WG staget men åt vilket håll ska jag skruva..????

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 803

    Re: Turbo laddar för mycket

    Citat Ursprungligen postat av hemmestorp_ljung
    Har en 9000 cd 2,3 t 92:a som jag nyligen bytt turbo som jag tagit från en 96:a 9000 2,3 t

    Problemet är att jag inte kan ge full gas för turbon hackar i laddningen,,, mätaren e uppe på de röda.

    Förmodar att man kan justera detta på WG staget men åt vilket håll ska jag skruva..????
    Förlänger du stången minskar GLT men det är väl inte säkert att det enbart är detta som är fel om den går i laddtrycksspärren? Kollat att du kopplat slangarna till/från magnetventilen rätt?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Turbo laddar för mycket

    Kan ju vara magnetventilen som är kass för ger jag han full gas så hackar laddtrycket han släpper sen laddar han igen o släpper.

    Magnetventilen e kopplad

    c= till turbinhuset
    w= wastegate
    r=luftintag efter lmm

    är detta korrekt kopplat ?

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 528
    Medlem#
    5737

    Re: Turbo laddar för mycket

    Citat Ursprungligen postat av hemmestorp_ljung
    Kan ju vara magnetventilen som är kass för ger jag han full gas så hackar laddtrycket han släpper sen laddar han igen o släpper.

    Magnetventilen e kopplad

    c= till turbinhuset
    w= wastegate
    r=luftintag efter lmm

    är detta korrekt kopplat ?
    Japp, det är rätt kopplat. Passar på att tipsa om Felsökningsguide vid felaktigt TT. Betar du igenom den så bör du finna felet.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

Liknande ämnen

  1. Laddar lika mycket hur jag än gör
    Av alex_svenne i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 18:00
  2. Hur mycket laddar min bil?
    Av Daniel Elsässer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 01:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •