Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Trim till 9-5 2,0 biopower.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    22

    Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Hej! Då var en 9-5:a biopower inhandlad men jag skulle vilja ha lite mera krut i den för jag hade en 2,3t med bsr steg1 innan och det är lite skillnad på bilarna och jag såg denna annons på blocket http://www.blocket.se/helsingborg/ECO_o ... a=23_8&w=1 är det något som har erfarenhet av den firman för jag tycker priset är lågt eller ska man satsa på bsr igen.

    Tacksam för svar Stabon

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 657

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Det står att dom samarbetar med Maptun i Sverige, men om priset på 2995 kr på blocket för en optimering stämmer så är jag skeptisk, eftersom Maptun tar rätt mycket mer än så. Har aldrig hört talas om detta företag förut, men det enklaste är väl att ringa och fråga, sen kan du ju slå en signal till Maptun och kolla om det stämmer angående samarbetet.
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    273

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Det står att dom samarbetar med Maptun i Sverige, men om priset på 2995 kr på blocket för en optimering stämmer så är jag skeptisk, eftersom Maptun tar rätt mycket mer än så. Har aldrig hört talas om detta företag förut, men det enklaste är väl att ringa och fråga, sen kan du ju slå en signal till Maptun och kolla om det stämmer angående samarbetet.
    dom samarbetar men dom har andra programvaror med.
    Saab 9-5 2.0t -04

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 031
    Medlem#
    4869

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Programvaran för 2995 är INTE från MapTun!
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 685

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    En representant från det företaget har på frågor från mig försökt förklara skillnaden mellan deras egna mjukvaror och de som de säljer fast är av Maptuns härkomst. Finns i någon tråd i den här forumavdelningen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Hasslarp
    Inlägg
    531

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Lita inte på mitt ord, men jag tror inte deras steg 1 är sämre än de som kommer från de stora etablerade företagen. Det är när vi kommer över steg 3+ som man ska vara noggrann med valet av den som mappar.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    820

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Citat Ursprungligen postat av Fahrer
    Lita inte på mitt ord, men jag tror inte deras steg 1 är sämre än de som kommer från de stora etablerade företagen. Det är när vi kommer över steg 3+ som man ska vara noggrann med valet av den som mappar.
    Jag håller med!
    Det går inte att misslyckas med ett st.1, bara på ren jävelskap isåfall
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 790

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    Citat Ursprungligen postat av Fahrer
    Lita inte på mitt ord, men jag tror inte deras steg 1 är sämre än de som kommer från de stora etablerade företagen. Det är när vi kommer över steg 3+ som man ska vara noggrann med valet av den som mappar.
    Jag håller med!
    Det går inte att misslyckas med ett st.1, bara på ren jävelskap isåfall
    Erfarenheten talar ju tyvärr emot dessa uttalanden, det har ju visat sig gång efter gång. Rent odrägligt dåliga St 1 finns det ju gott om.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    820

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    Jag håller med!
    Det går inte att misslyckas med ett st.1, bara på ren jävelskap isåfall
    Erfarenheten talar ju tyvärr emot dessa uttalanden, det har ju visat sig gång efter gång. Rent odrägligt dåliga St 1 finns det ju gott om.
    Jag säger ju det, på ren jävelskap misslyckas de alla.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 790

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Hej !

    Floskler som "När en bil konstrueras måste biltillverkarna ta hänsyn till olika länders förhållande där den kommer att säljas, såsom bränslekvalitet, avgasutsläpp och klimatförhållande.

    På grund av dessa fakta är biltillverkarna strängt begränsade vad det gäller motorns prestanda och kapacitet och anpassar mjukvaran till en kompromiss mellan effekt och bestämmelser för många länder." vittnar om antingen okunskap eller rent ljug.

    Ännu mer ordbajs:
    Eco Tuning
    Hur fungerar det?

    Med mer kraft i motorn behöver man inte nödvändigtvis köra fortare,
    utan snarare hålla en mer konstant hastighet en längre tid, särskilt i uppförsbackar eller omkörningar.

    Med mer kraft i motorn kan du som förare köra med ett lägre varvtal och därmed spara bränsle.

    När lönar sig ECO-trimning för mig?
    Det går att spara upp till cirka 20 %. På våra testfordon uppnåddes en besparing på mellan 15 % och 22 %.

    Därmed har investeringen vid dagens bränslepriser lönat sig avsevärt.
    Stiger bränslepriserna, så sänks tröskeln kraftigt till att investeringen lönar sig.

    NOTERA I SYNNERHET de besparingar som utlovas!

    Vidare...
    Påverkas motorn av en motoroptimering negativt?
    -Dagens motorer är överdimensionerade,villket gör att en motoroptimering utförd oss inte påverkar hållbarheten. Det är betydligt viktigare med regelbunden service av motorn.

    Med de effekter/moment som utlovas så är det inte sant...
    Underligt att motorförsäkringen (med dåliga villkor) skall vara så dyr om det är så jävla riskfritt?
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 685

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Hittade tråden där företaget ifråga svarade så här angående skillnaderna mellan deras egna mjukvaror och de som de sålde som återförsäljare åt Maptun:
    Citat Ursprungligen postat av Dennis-
    Dessa programvaror är utvecklade av oss tillsammans med ett svenskt bolag som har fantastiskt mycket kunskap samt rullande landsväg.

    Dessa låga priser på saab för endast 2995kr är för oss väldigt viktigt att kunna erbjuda till kunder som inte är beredda att satsa större belopp.

    Sedan har vi även möjlighet att kunna erbjuda MapTun´s produkter till de som vill ha ännu bättre programvaror i sina bilar.
    Citat Ursprungligen postat av Dennis-
    Karaktären på MapTun´s mjukvaror skiljer sig något i karaktär, dvs lite mjukare och bättre vridmoment än vår, men förövrigt är vår programvara driftsäker och bränsle förbrukningen är något mindre vi de lagliga hastigheterna.
    Vilken detta svenska bolag som hjälpt till med de något mindre kostsamma mjukvarorna är framkom nog aldrig?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 042

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Floskler som "När en bil konstrueras måste biltillverkarna ta hänsyn till olika länders förhållande där den kommer att säljas, såsom bränslekvalitet, avgasutsläpp och klimatförhållande.

    På grund av dessa fakta är biltillverkarna strängt begränsade vad det gäller motorns prestanda och kapacitet och anpassar mjukvaran till en kompromiss mellan effekt och bestämmelser för många länder." vittnar om antingen okunskap eller rent ljug.

    Ännu mer ordbajs:
    Eco Tuning
    Hur fungerar det?

    Med mer kraft i motorn behöver man inte nödvändigtvis köra fortare,
    utan snarare hålla en mer konstant hastighet en längre tid, särskilt i uppförsbackar eller omkörningar.

    Med mer kraft i motorn kan du som förare köra med ett lägre varvtal och därmed spara bränsle.

    När lönar sig ECO-trimning för mig?
    Det går att spara upp till cirka 20 %. På våra testfordon uppnåddes en besparing på mellan 15 % och 22 %.

    Därmed har investeringen vid dagens bränslepriser lönat sig avsevärt.
    Stiger bränslepriserna, så sänks tröskeln kraftigt till att investeringen lönar sig.

    NOTERA I SYNNERHET de besparingar som utlovas!

    Vidare...
    Påverkas motorn av en motoroptimering negativt?
    -Dagens motorer är överdimensionerade,villket gör att en motoroptimering utförd oss inte påverkar hållbarheten. Det är betydligt viktigare med regelbunden service av motorn.

    Med de effekter/moment som utlovas så är det inte sant...
    Underligt att motorförsäkringen (med dåliga villkor) skall vara så dyr om det är så jävla riskfritt?
    Tydligen är de inte så överdimensionerade...

    Men jäklar i min låda om den hade varit trimmad. Då hade kanonerna i trollhättan mullrat.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 790

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Hej !

    Sasse, har du svarat i rätt tråd??
    "Men jäklar i min låda om den hade varit trimmad. Då hade kanonerna i trollhättan mullrat."
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 042

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Sasse, har du svarat i rätt tråd??
    "Men jäklar i min låda om den hade varit trimmad. Då hade kanonerna i trollhättan mullrat."

    ???

    Skumt.
    Skulle vara i ras på 175hk
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 790

    Re: Trim till 9-5 2,0 biopower.

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Sasse, har du svarat i rätt tråd??
    "Men jäklar i min låda om den hade varit trimmad. Då hade kanonerna i trollhättan mullrat."

    ???

    Skumt.
    Skulle vara i ras på 175hk
    Dålig koll på knapparna idag? Det är ju en annan tråd!

    Som alla andra(?) utom Sasse(!) vet, så finns det inget som är 100.000% säkert, lite svinn får man räkna med som de säger på NASA.
    Sasse, du tillför absolut inget till forumet med ditt inlägg, snarare gör du dig bara löjlig.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

Liknande ämnen

  1. Trim till NG9-5 Biopower.
    Av 9-5 NORDIC i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-09-19, 18:56
  2. Vilket steg 1-trim till 2,3t biopower?
    Av daniel1973 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 17:14
  3. BioPower trim till 9-5 Aero
    Av m2949 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 22:15
  4. Bästa trim till 9-5 2.0T Biopower -06??
    Av Lillen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 21:25
  5. [LÖST] Garanti med Hirschtrim steg 1 till BioPower OG9-5
    Av P4 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 13:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •