Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Bluffmakare

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    117

    Bluffmakare

    Vill passa på att varna andra här inne som klurat på att kika på denna bil!

    Jag o min bror åkte själva 65 mil igår bara för att komma fram till en j*vla rishög!

    Inte ett ord i annonsen stämmer!

    Rost i skärmar o bagagelucka, inte ett lagerstöd är bytt (söndersmulade) ingen ny länkarm, STORA repor/jack i dörrar ända in till plåten..sönderblästrad huv med STORA stenskott..plåtarna i bakkant bakom kofångarhöljet var totalt bortrostade...ja listan kan göras lång men vi drog efter 10 min! Bilen har gått HÅRDA 15000 mil..om nu milantalet stämmer....bilen har fast drag med som dom sa NEJ till i telefonen *s*

    Blir så less på folk som inte har någon skam i kroppen och blåljuger i telefonen.

    http://www.blocket.se/malmo/Saab_9000_A ... ?ca=16&w=3




    Mvh M
    9000 A50 - 98

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Bluffmakare

    kan det inte vara bra att upplysa om VAD det är som inte stämmer?

    Vissa kanske tycker en del saker spelar mindre roll än andra...

    Sen har jag lite förståelse för att åka så långt, jag fick emd massa gnällspikar som åkte 20-30 mil för att kolla på förra bilen jag sålde, för att stå och klaga över allt möjligt, fast bilens pris var satt efter defekterna som fanns.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  3. #3
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt

    Re: Bluffmakare

    Tråkigt när det händer sådant här. Annonsen kan nu inte hittas längre. Såld alternativt så har säljaren bytt annons.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    731

    Re: Bluffmakare

    Så jävla trirst när sådant händer, var själv iväg och kikade på en calibra en gång som var rena rucklet.
    5 timmar bilfärd för att provköra kika 10min och inse att bilen var redo för skroten, inget som hade framkommit i de många telefonsamtal jag haft med honom.
    Bilen: Saab 9000 CD 2.3T på garaget: http://www.garaget.org/?car=152851

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    190

    Re: Bluffmakare

    Detta "problem" är vanligt anser jag. Folk som skall sälja något tycks tro att bara dom "lurat" dit en presumtiv köpare som fått åka långt är en garanterad affär. FEL. När jag skulle köpa min 900 turbo cab, var jag som alla andra gånger jag skall köpa bil noga med skicket. Jag kollade nog på 10 bilar innan jag hittade bilen jag ville ha, och som motsvarade mina krav. Men de övriga som jag flera gånger åkt många mil förjäves för gjorde mig bara förbannad. I samtliga fall innan jag åkte för att titta på en bil frågade jag flera ggr på telefon om bilens skick och kondition på flera punkter, men lik förbannat när man kom fram visad det ju sig att det mesta var bara lögn.
    Vid ett tillfälle flög jag från Göteborg till Stockholm för att kolla på en cab, som säljaren påstod vara i "nyskick" och "pedantskött" "inte en enda repa i lacken" "såg ut som om ingen suttit i sätena" osv och det lät jävligt lovande i telefon. Wow, betalar 2000 för en flygbiljett. Snubben möter mig på Arlanda, jag går ett varv runt bilen. Det var den repigaste 900 jag sett, jag öppnar förardörren stolarna ser förjävliga ut, söndertorkade och färgsläpp överallt p g a missskötsel hade aldrig blivit smörjt någonsin. Jag satte mig ens inte i bilen, och jag var jävligt arg och besviken vid det här laget: Jag tar flyget hem igen det blir ingen affär sa jag irriterat. -Varför är du arg? frågar idioten. -För att du ljugit om bilens skick, svavar jag. Ni skulle sett hans min när jag vände på klacken och gick in i transithallen igen. Biljetten hem kostade 2500:- Suck!
    När jag kom hem såg jag att han ändrat formuleringen i sin annons... 3 veckor senare när jag äntligen hittat "rätta exemparet" ringde "idioten" till mig och säger att han nu smörjt in skinnklädsen och den blivit jättefin och undrar om jag ville köpa den nu. Heee? Nej tack!
    "Only one aircraft manufacturer makes cars.
    Sierra, Alpha, Alpha, Bravo."

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Bluffmakare

    sen kan man ju vända på det med, många köpare verkar ju utgå från att en 20 år gammal bil ÄR i nyskick, man förväntar sig nya sommar och vinterdäck på 19" alufälgar, självklart finns det ingen rost på en 20 år gammal bil osv.

    Har varit med om en hel del av den kattegorin folk, vad förväntar man sig när man åker och kollar på en gammal bil för lågt pris?

    Sen är ju även en bedömningsfråga, vad jag tycker är bra skick är kanske skrotfärdig för någon annan.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    117

    Re: Bluffmakare

    Låter som att du råkat ut för rejält missnöjda kunder Pumba.

    Givetvis får man ha i åtanke att en bil som har 10-15 år på nacken inte skall vara ny. Men då kan man heller inte skriva INGEN rost och nybilskänsla i annonsen och blåljuga i telefonen när man äger en rishög för då är man antingen funtad eller blind. Man lär sig av sina misstag som dom säger men nästa gång blir det andra tongångar innan man åker någon längre sträcka.Ser denna tråd som avslutad nu då muppen tagit bort annonsen eller bogserat bilen till skroten.

    Synd man inte kan lämna omdöme på bilar som ligger ute på blocket!!

    Mvh M
    9000 A50 - 98

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    190

    Re: Bluffmakare

    Det spelar ingen roll hur gammal bilen är, man skall ändå inte ljuga och försköna det hela ändå. Att säga att det INTE finns någon rost, kan bara betyda en sak och det är att det INTE finns någon rost, vare sig bilen är ett år gammal eller om den är 20år. punkt slut. Ingen rost kan inte få en annan innebörd helt plötsligt bara för att det är en begagnad bil, men det tycks vissa tro. Jag fattar att en 20 år gammal bil kan ha sina blesyrer men då får man väl för f-n säga det då och inte påstå något annat.
    Men bilen som jag nämner i mitt exempel var verkligen vanvårdad, och den snubben trodde att man kan använda ordet nyskick hur som helst, och när jag ifrågasatte hans omdöme om bilens skick, gömde han sig givetvis bakom argumentet: "vad förväntar du dig av en 10år gammal bil?".
    Ja för den som inte upptäckt det men en 10år gammal bil kan vara i "nyskick" eller i "mycket fint skick"... det är ord man inte skall missbruka om det är rost, och bucklor, eller om caben inte går att fälla, eller dörrar som inte går att stänga helt.
    Min nu 12 år gamla 900 cab var verkligen i det skicket säljaren beskrev och uppfyllde precis vad jag förvätade mig. Och den var verkligen i mycket fint skick.
    "Only one aircraft manufacturer makes cars.
    Sierra, Alpha, Alpha, Bravo."

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Bluffmakare

    Citat Ursprungligen postat av Majkel
    Låter som att du råkat ut för rejält missnöjda kunder Pumba.
    Ärligt så skiter jag i hur missnöjda de varit efter att ha kollat på bilen.

    När jag sålde min ng900 var det något brått då jag skulle utomlands och plugga och det sket sig med tilltänkja garaget, det var den billigaste ng900 av årsmodell 96 på hela blocket, och folk kommer och klagar över att 2 däck var i behov av byte och en rostfläck, nått som dels redan stod i annonsen och som priset var satt efter.

    är man då så dum i huvet att man åker 40-50 mil för att kolla på den och sen stå och bekymra sig för de felen som redan stog i annonsen, jag tog bilen och åkte hem istället för att ens orka lyssna på hans beklagningar.


    Självklart ska man inte ljuga, men mycket är ju en bedömningsfråga, att hitta en 20 år gammal bil som är totalt rostfri borde ju både köpare och säljare vara ganska införstådda med är ytterst ovanligt.
    Som köpare måste man ju även tänka lite.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    58

    Re: Bluffmakare

    Jag säger bara FOTON !!!

    Be om foton... ta 20st på karossen närbilder mm använd fantasin... iallafall om man ska åka 60 mil så är det ju bra att se hur bilen ser ut i motor, inv utv mm nästan alla har ju digitalkamera idag.
    Sedan är det ju så att vi är olika, en som tvättar bilen 6 ggr/år kanske tycker det är ofta för hans förra bil tvättade han 1ggr/år medan du kanske tvättar 2ggr/månad.

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Bluffmakare

    Citat Ursprungligen postat av Aerowannabe
    Jag säger bara FOTON !!!

    Be om foton... ta 20st på karossen närbilder mm använd fantasin... iallafall om man ska åka 60 mil så är det ju bra att se hur bilen ser ut i motor, inv utv mm nästan alla har ju digitalkamera idag.
    Sedan är det ju så att vi är olika, en som tvättar bilen 6 ggr/år kanske tycker det är ofta för hans förra bil tvättade han 1ggr/år medan du kanske tvättar 2ggr/månad.
    Precis!

    När jag sålde min moped för några år sedan, gjorde vi precis så, köparen och jag. Jag skrev i annonsen att mopeden hade vält en gång och hade lite repskador. Så det blev en del närbilder på det som jag kunde tänka mig skulle få köparen att back ur.
    När han väl kom och tittade på den, sa han: Det var ju inte så farligt.

    Bättre att säga som det är och inte försköna objekten.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Bluffmakare

    Jadu, jag vet vilken annons det var. Silverfärgad A50 eller hur? Såg tokfint ut på bilderna.

    Men, vinklarna på bilderna gjorde mig väldigt misstänksam då de inte fått med hela bilen här och där.. Menmen. Sjukt svårt via bilder att få en uppfattning.

    Däremot så tycker jag det som någon sa: är en bra idé att kräva ett par fler (helst dagsfärska) bilder innan man åker mer än ett par tre-fyra-fem mil.

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    117

    Re: Bluffmakare

    [quote="BearStyle"]Jadu, jag vet vilken annons det var. Silverfärgad A50 eller hur? Såg tokfint ut på bilderna.

    Stämmer bra det Bearstyle!
    9000 A50 - 98

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •