Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Xenonljus, vad är normalt?

  1. #1
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 671

    Xenonljus, vad är normalt?

    Hej, köpte "ny" bil för några veckor sedan, en 9-5 biopower 06. Jag undrar lite ang xenonlkjusen, är det normalt att dom flimrar till nån gång ibland? Jag har sett det vid 2 tillfällen under körning under de 3 veckor jag haft bilen. Det ser ut ungefär som när man startar upp bilen, ungefär som att dom flimrar till och ställer in sig, är det normalt?

    Ja just det en grej till. Det är en automatare och vid ett par tillfällen när jag testat det manuella läget på lådan då man växlar med knapparna på ratten så har knapparna varit stendöda. Kan dessa båda elincidenter på något sätt vara kopplade till varandra eller bero på samma sak?

    Jag har 3 månaders garanti från handlaren, kanske dax att utnyttja den?


    /Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    35

    Re: Xenonljus, vad är normalt?

    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Hej, köpte "ny" bil för några veckor sedan, en 9-5 biopower 06. Jag undrar lite ang xenonlkjusen, är det normalt att dom flimrar till nån gång ibland? Jag har sett det vid 2 tillfällen under körning under de 3 veckor jag haft bilen. Det ser ut ungefär som när man startar upp bilen, ungefär som att dom flimrar till och ställer in sig, är det normalt?

    Ja just det en grej till. Det är en automatare och vid ett par tillfällen när jag testat det manuella läget på lådan då man växlar med knapparna på ratten så har knapparna varit stendöda. Kan dessa båda elincidenter på något sätt vara kopplade till varandra eller bero på samma sak?

    Jag har 3 månaders garanti från handlaren, kanske dax att utnyttja den?


    /Fredrik

    Det där med växlarna på ratten låter ju inge kul, åk tillbax till handlarn direkt!

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 671

    Re: Xenonljus, vad är normalt?

    Snackade med Saab idag och jag kommer lämna in bilen om ca 1 månad för att hinna se om det dyker upp andra garantiåtgärder
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    17

    Re: Xenonljus, vad är normalt?

    Hei,
    Jeg har eksakt samme bil som deg (kjøpte den for 2 uker siden) og sliter med flimrende venstre xenon. Har sett det er et par tråder på lignende problem med 9-5 før facelift, men vet ikke om det er likt som på min. Hva gjorde forhandler på bilen din? Jeg trodde det var pæra, men da jeg tok den ut så jeg at det var Philips (mens det originalt er Osram Xenarc). Bilen har bare rullet 4300mil, og pærene har tydeligvis altså vært byttet en gang allerede. Det synes jeg er merkelig. Jeg begynner å mistenke ballast eller lamp control.

    Er det eventuelt noen andre med 9-5 2006-> som har hatt problemer med xenonlyset og funnet en løsning? Bør jeg prøve å bytte lamper før jeg feilsøker mer?

    Med vennlig hilsen,
    Sten Roar Snare
    Nylig blitt SAAB-eier...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •