Sidan 12 av 114 FörstaFörsta ... 210111213142262112 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 2265

Ämne: [Steg X] - Saab 9-3 Aero Coupé -

  1. #221
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - lite bilder.

    Citat Ursprungligen postat av ShiBBan
    Go, EXD!

    Hur går det med febern? Tror fan att du har smittat mig via MSN
    Är på benen idag i alla fall, var inte så kul första tre dagarna i veckan med feber på runt 40 grader. Borde operera bort mina halsmandlar för när jag väl får halsfluss så slår den till något fruktansvärt, förra året var det nog strax över 40 graders feber. Men då hjälpte alvedon... det gjorde den inte nu

  2. #222
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - lite bilder.

    Gött att det är bättre iaf ! Något nytt angående delar då tro?

  3. #223
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - lite bilder.

    Citat Ursprungligen postat av ShiBBan
    Gött att det är bättre iaf ! Något nytt angående delar då tro?
    Bör dyka upp imorgon

  4. #224
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - lite bilder.

    Awesome!

    Vad tror ni om denna istället för den tråkiga som sitter i nu?

    http://i.expansys.com/i/b/b178570.jpg
    Pioneer AVH-P3100DVD

    Behöver några goa högtalare också har jag tänkt. Allt som har suttit i bilen nu ska väck!

  5. #225
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Pioneer AVH-P3100DVD?

    Kolla på Cadencesound.com om de kan har något kul, har snackat mkt med dem förr och går att få rätt hyggliga priser. Vilken nivå har du tänkt lägga dig på?

  6. #226
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Pioneer AVH-P3100DVD?

    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Vilken nivå har du tänkt lägga dig på?
    Om du menar i pengar har jag väll tänkt att lägga lite mer denna gången. Sist gång la jag ungefär 5000. Vad rekommenderas tro?

    Fick min IC idag ! Börjar bli lite saker här hemma nu
    http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... G_0342.jpg

  7. #227
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    198

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Pioneer AVH-P3100DVD?

    Så ju grövrer rör du kan få dit ju bättre är det. sedan är det ju så att platsbrist är det ju gott om där fram.
    Tänk enkelt så som att turbon ska inte behöva jobba för att dra sig till luften.
    Tryckrör har Olde gjort lite tester på och kommit fram att det bästa var org. tryckrör:
    Bara en fundering, SRD pratade om insugsidan, och EXD på trycksidan.. E ju en jävla skilnad på tryckfall mm. Så man inte pratar runt varandra.

    Insugsidan är en jävla skilnad, där är de bäst me så grovt som de går. Trycksidan finns de desto fler parametrar att ta hänsyn till, respons, flöde, tryckfall, vilket ladd man jobbar på mm.
    Med vänliga hälsningar
    Patrik Larsson
    Saab 9000 2.3T Going stronger!

  8. #228
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Pioneer AVH-P3100DVD?

    Släpp den skiten nu ( ) & prata mer om min nya "ljudanläggning dårå"!

  9. #229
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    198

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Pioneer AVH-P3100DVD?

    Haha, de e intressanta saker vi pratar om nu

    Haha, ja va ska du ha för ljudanläggning? Steg? Högtalare mm?

    Sj har jag precis varigt ute på strapats i landet och hämtat mer grejer till mitt slutgiltiga ljudprojekt... Sen svängde jag ner förbi border-shop när man ändå va i krokarna
    Med vänliga hälsningar
    Patrik Larsson
    Saab 9000 2.3T Going stronger!

  10. #230
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Pioneer AVH-P3100DVD?

    Okej, gött det då !

    Jag vet inte vad jag ska ha för ljudanläggning, är typ därför jag frågar er ! Men jag vill ha en HE med stor skärm som har stöd för ipod. Sen så ska det vara bra tryck i högtalarna, dom jag hade innan var helt okej (JBL). Fast har tänkt att vara något värre denna gången! Vill dock inte ha typ baslåda & sånt i bagaget, det får bönderna som har 740 stå för

  11. #231
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Pioneer AVH-P3100DVD?

    Så det du söker är alltså en HU med skärm och stöd för iPod, sedan 4-kanals slutsteg, 6.5" kitsystem fram och schyssta 6x9" bak?

  12. #232
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Pioneer AVH-P3100DVD?

    Si EXD, & 2x3.5 som jag kan ha fram!

  13. #233
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Pioneer AVH-P3100DVD?

    Citat Ursprungligen postat av ShiBBan
    Si EXD, & 2x3.5 som jag kan ha fram!
    Fast med ett kitsystem så har du 6.5" bas/mid i dörrarna och 1" diskanter i panelen. Annars kan man ju köra vanliga koaxialer 6.5" i dörren och 3.5" koaxialer i panelen.

  14. #234
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Kamaxlar, vilka?

    Nu släpper jag ljudet för stunden (ni får dock ge mig tips om ni vill ). Har tankar på kamaxlar, vad tycker ni att man ska köra med? Lutar mot EXD & 268/9,6mm just nu!

    Förresten, fick min Viggen tryckplatta idag! "Bara" några saker kvar nu

  15. #235
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Kamaxlar, vilka?

    blir det att porta toppen med hårdare fjädrar är ju 268 kammar fina sägs det annars hade jag nog valt att hänga på T5 kam endast.
    Just hur EXD:s är vet jag inte då enda bilen jag vet som kört med dem inte fungerade nått vidare med dessa (airflowfredde), men det kan ju ha vart ett måndags ex.

  16. #236
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    33

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Kamaxlar, vilka?

    Citat Ursprungligen postat av brollann
    blir det att porta toppen med hårdare fjädrar är ju 268 kammar fina sägs det annars hade jag nog valt att hänga på T5 kam endast.
    Toppen ska portas, så 268 skulle alltså varit bra!

    Citat Ursprungligen postat av brollann
    Just hur EXD:s är vet jag inte då enda bilen jag vet som kört med dem inte fungerade nått vidare med dessa (airflowfredde), men det kan ju ha vart ett måndags ex.
    Fungerade inte något vidare pga? Hans bil går väl tokigt bra vad jag vet (tills lådan gick i alla fall)!

  17. #237
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 816
    Medlem#
    10069

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Kamaxlar, vilka?

    Citat Ursprungligen postat av ShiBBan
    Citat Ursprungligen postat av brollann
    blir det att porta toppen med hårdare fjädrar är ju 268 kammar fina sägs det annars hade jag nog valt att hänga på T5 kam endast.
    Toppen ska portas, så 268 skulle alltså varit bra!

    Citat Ursprungligen postat av brollann
    Just hur EXD:s är vet jag inte då enda bilen jag vet som kört med dem inte fungerade nått vidare med dessa (airflowfredde), men det kan ju ha vart ett måndags ex.
    Fungerade inte något vidare pga? Hans bil går väl tokigt bra vad jag vet (tills lådan gick i alla fall)!
    Det var med orginal t5-kammar har jag för mig.

    annars funkar B202 kammarna bra för dem som har dem billiga oxå
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  18. #238
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Kamaxlar, vilka?

    Det jag vet ang min kammar som jag köpte på EXD custom är följande.

    Jag och min mek fick dem inte att fungera bra alls och inte heller Nordic Uhr.
    Efte montering av T5 kammar gick bilen som ett skott.

    EXD Custom skulle så kolla upp med fabriken som tillverkat dessa.
    Jag har tyvärr inte fått något svar hur detta gått och jag får inte heller svar på mina PM. Detta var alltså i sommras.

    Nu har jag alltså kammar för 4000kr som knappt är använda som jag inte vet vad jag ska göra med. OM det är något fel med dem så borde det inta var några problem att ta tillbaks dem eller byta mot nått annat och om de garanterat funkar så kanjag ju sälja dem med gott samvete.

    Jag vet inte om det bara är jag som har startat med dem??

    Till saken hör ju att det blev en SAFTIG räkning från Nordic för felsökning osv + att vi lade ner en massa tid. Man tror ju inte att sprillans nya grejjer är felaktiga. Hela sommaren försvann liksom...

    OM det nu är fel på dem....

  19. #239
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Kamaxlar, vilka?

    Fredrik,
    Det är olyckligt att det blivit som det blev.
    Jag hade för mig att jag meddelat dig om vad tillverkaren sa, men jag har haft så mycket att göra att minnet kanske inte sviktar. Tillverkaren låter i alla fall hälsa att de matchar 100% med de kammarna som satt i min gula, vilka bevisligen fungerat.
    Jag ska provköra kammarna i min gula när jag får tid, just nu står en röd 900 i garaget som måste rulla innan helgens slut då en Pegeout 205 GTi ska bytas kamrem på. Sedan kan jag fokusera på min gula igen och jag kan då återkomma med resultatet, nu bör det inte vara några bekymmer då jag litar på min tillverkare. Funkar de inte som de ska, då tar jag givetvis tillbaka kammarna.

    Det jag ställer mig skeptisk till är R. Uhrs uttalanden om att Enemkammarna aldrig fungerar, han menade på att 2 av 100 fungerade. Medan en annan trimfirma i Örebro alltid verkar lyckas med Enemkammarna.

    Vill minnas att mina Henkopumpar var skräp också från en viss trimfirma, det talades dock inte högt om anledningen när det sedan löste sig. Var visst någon som inte skruvat på slangen ordentligt, och ur en annan pump som jag fick i retur så kunde jag plocka plastbitar i inloppet.

    Jag önskar mer än någonsin att jag hade 48h på dygnet, då skulle jag få betydligt mer gjort

    Hälsningar,
    Henrik

  20. #240
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: [STEG X] - Saab og9-3 Aero Coupé - Kamaxlar, vilka?

    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Fredrik,
    Det är olyckligt att det blivit som det blev.
    Jag hade för mig att jag meddelat dig om vad tillverkaren sa, men jag har haft så mycket att göra att minnet kanske inte sviktar. Tillverkaren låter i alla fall hälsa att de matchar 100% med de kammarna som satt i min gula, vilka bevisligen fungerat.
    Jag ska provköra kammarna i min gula när jag får tid, just nu står en röd 900 i garaget som måste rulla innan helgens slut då en Pegeout 205 GTi ska bytas kamrem på. Sedan kan jag fokusera på min gula igen och jag kan då återkomma med resultatet, nu bör det inte vara några bekymmer då jag litar på min tillverkare. Funkar de inte som de ska, då tar jag givetvis tillbaka kammarna.

    Det jag ställer mig skeptisk till är R. Uhrs uttalanden om att Enemkammarna aldrig fungerar, han menade på att 2 av 100 fungerade. Medan en annan trimfirma i Örebro alltid verkar lyckas med Enemkammarna.

    Vill minnas att mina Henkopumpar var skräp också från en viss trimfirma, det talades dock inte högt om anledningen när det sedan löste sig. Var visst någon som inte skruvat på slangen ordentligt, och ur en annan pump som jag fick i retur så kunde jag plocka plastbitar i inloppet.

    Jag önskar mer än någonsin att jag hade 48h på dygnet, då skulle jag få betydligt mer gjort

    Hälsningar,
    Henrik
    Det låter bra.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 Aero Coupé - Såld.
    Av xpca i forum Projekt
    Svar: 114
    Senaste inlägg: 2011-07-09, 13:09
  2. SAAB 9-3 Aero Coupé -01. 2011!
    Av Fabian i forum Projekt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 00:18
  3. Barnstol i OG9-3 3-dörrars
    Av Saabpulver i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 19:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •