Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: problem med låskistan till bakluckan! saab 900/9-3

  1. #1

    problem med låskistan till bakluckan! saab 900/9-3

    jag har en 900-97 som en tidigare ägare hade bytt bakluckan på till en 9-3a. men lyckat som det var så fixade han inte låsningen. så bakluckan går inte att låsa.

    då till min fråga.
    på 900an har man en knapp inne i kupen som ska poppa upp bakluckan. hur är det på 9-3an?

    för båda låskistorna har samma kontakt.
    men jag köpte en "ny" låskista från skroten och den funkade inte. har ström till den men den öppnar ändå inte. fick en till från skroten och den funkade inte heller. så nu börjar jag tvivla på att den funktionen finns på 9-3an också.

    kan man testa låskistan på något sätt så att jag vet att det är den det är fel på.

    Tack på förhand // Per

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: problem med låskistan till bakluckan! saab 900/9-3

    Vet inte lösningen på ditt problem, men på ng900 så är ju bakluckan låst så fort du stänger den. Inget öppningshandtag på bakluckan t ex utan trycker man på knappen på dörren eller använder nyckelhålet på bakluckan så öppnas bakluckan med.

    På og9-3 så gör knappen att bakluckan låses upp, men inte att den öppnas. På og9-3 så finns alltså ett öppningshandtag på bakluckan och trycker man på knappen eller låser upp där bak så blir bakluckan upplåst, men inte öppen.

    Kolla i FAQ-avdelningen. Tror det ska finnas en tråd där om att sätta dit en 9-3 baklucka på 900. Tror att problemet/skillnaderna mellan funktionen på knapparna tas upp där.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3

    Re: problem med låskistan till bakluckan! saab 900/9-3

    okey! exakt det jag ville veta. fixar bara ny låscylinder istället.
    tack för hjälpen

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    372
    Medlem#
    2114

    Re: problem med låskistan till bakluckan! saab 900/9-3

    Det bästa tror jag är att ta ström från tanklockslåset och koppla ihop den med c-låset i bakluckan..
    //Magnus
    SAAB 900 SE 2,0 Turbo Maptun (viggen wannabee)

Liknande ämnen

  1. Problem med bakluckan (Saab 9-5 2.3t Vector Kombi -03)
    Av magnus85 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 18:18
  2. Problem med bakluckan
    Av Liniz i forum Allmänt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •