Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Resa till Florida.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    82

    Resa till Florida.

    Hej!

    Någon som har tips på saker att se och göra i Florida? Har tänkt bo i Orlando och Miami.
    Finns det bolag som har direktflyg från Malmö eller Köpenhamn?
    Annat att tänka på?

    M.v.h
    Lasse

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Resa till Florida.

    Florida Keys måste du se när du ändå ska till miami.
    Bor du i orlando har du en dryg timme till västerut till cocoa beach. Ska du ner mot bradenton så kika in siesta key.

    Har flugit 5 gånger, så vitt jag vet går inga flyg direkt (iallafall inte till orlando). Åker alltid via köpenhamn, oftast köpenhamn-atlanta-orlando. Har även åkt köpenhamn-frankfurt-orlando.. "Frankfurt-hållet" gick snabbare för mig, men det pga kortare transfertider, inte själva flygtiden.
    Ska du till miami vet jag inte vilka förbindelser som finns. Ring Resia och be dem kolla upp en flygstol till dig. Bolagen jag åkt med är Delta, Lufthansa och SAS.

    Tänk på att om du är under 25, och pojk, så får du inte hyra bil i florida. Bussar "finns inte", och hittar du en greyhoundstation så ligger den i mindre charmiga områden. Annars inget speciell. Ha så skoj
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 881
    Medlem#
    891

    Re: Resa till Florida.

    Disney World
    Kennedy Spacecenter
    Universel studios

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Resa till Florida.

    Man får visst hyra bilar om man är under 25, dock så blir det dyrare. Och förbannat högre självrisk.
    Saablös dåre

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Resa till Florida.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Man får visst hyra bilar om man är under 25, dock så blir det dyrare. Och förbannat högre självrisk.
    Jasså? Jag fick blankt nej på både Hertz och Avis för att jag var för ung.. Men det stämmer säkert som du säger, lyckas man få en bil så kostar det.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    654

    Re: Resa till Florida.

    Kom hem från Florida för ca 2mån sedan, hade en 2 veckors semester där tillsammans med flickan och 3 kompisar.

    Vi är alla under 25 och hyrde en Grand Cherokee från Avis/National för drygt 4000kr och 10 dagar inkl allt. Bilen bokade vi via Kilroy Travel som har avtal med ovanstående bolag. Inga extra kostnader för ungdomar, alla försäkringar, fria mil 2 förare under 25 och en tankbensin (lämnade bilen med lampan lysande).

    Resan påbörjades i Miami (vad annars?) där vi var i 4 nätter. I miami finns det hur mycket shopping som helst, verkar generellt alltid vara "Sale" ngnstanns. Vi besökte nog samtliga gallerior, maffigast var nog den vid flygplatsen Dolphin Mall, coconut groove var aningen överskattad men även Sawgrass mills var maffigt.
    Vi bodde på hostell (Jazz on South beach, Collins Avenue 321) som ligger 2 streets från stranden (tog kanske 5min max att gå). Uppe vid 17:e gatan eller så ligger en stor utomhus mall går inte att missa.

    Efter Miami åkte vi rätt över Florida till Tampa, eller snarare Clearwater som har en av världens bästa stränder! När det känns som om man går på vetemjöl, då är sanden finkornig! Vid Clearwater ligger restaurangen Bubba gump (Forest gump ngn?) som har grymt bra mat och bra priser. Se filmen, svara på frågorna som alltid ställs och få gratis dryck!

    Vi var även nere i Key West som är grymt överskattat. Key West är för 40+ are som tror de fortfarande är 20. Key West ansåg vi var slöseri med tid, inget speciellt att se och vi var minst 20år för unga.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Norra Stäket/Stockholm
    Inlägg
    165

    Lightbulb Re: Resa till Florida.

    Beroende när du ska dit, men helgen i skiftet mellan oktober till november körs Orlando World Street Finals på Orlando Raceway.
    Jag har inte vart där personligen men gillar man dragracing så är det en tävling man måste se enligt kompisar som varit där.
    Eftersom det är sista eventet på säsongen för många så laddas det friskt med spektaktulära repor mest hela tiden!

    Stötstänger förvisso (många gillar ju inte såna...) men massa fräna turbobyggen som åker låga 7:or och vissa 6:or.

    Ett event som iaf jag ska gå på en gång i mitt liv.

    Liten film från 2006.
    http://www.youtube.com/watch?v=og8gfnhR ... L&index=62



    http://www.speedworlddragway.com/


    // Jeppe
    Brillko Racing
    Kör numera Hyundai i40 1,7CRDi.

  8. #8

    Re: Resa till Florida.

    Citat Ursprungligen postat av Acadian
    Beroende när du ska dit, men helgen i skiftet mellan oktober till november körs Orlando World Street Finals på Orlando Raceway.
    Jag har inte vart där personligen men gillar man dragracing så är det en tävling man måste se enligt kompisar som varit där.
    Eftersom det är sista eventet på säsongen för många så laddas det friskt med spektaktulära repor mest hela tiden!

    Stötstänger förvisso (många gillar ju inte såna...) men massa fräna turbobyggen som åker låga 7:or och vissa 6:or.

    Ett event som iaf jag ska gå på en gång i mitt liv.

    Liten film från 2006.
    http://www.youtube.com/watch?v=og8gfnhR ... L&index=62



    http://www.speedworlddragway.com/


    // Jeppe

    Sen är det NASCAR 22/11 på Homestead banan strax söder om Miami. Det är Rock´n Roll!!!
    http://www.nascar.com/races/tracks/hms/index.html
    Lasse, Skall ni åka hela familjen med ungar, eller bara med flickvän eller med en polare?

    Det finns ju en hel del olika utbud så att säga...
    Fiska, shoppa, dyka, gå på race, sola o slappa, live musik, äta seafood, Disney osc i Orlando, Miami Seaquarium, South Beach, Hooters, Jai Alai, Football och massor mera. T.ex. Pure Platinum http://pureplatinumfortlauderdale.com/
    Fastna dock inte i Miami. Prova också att åka upp till Fort Lauderdale, finns en heeeel deeeel coola klubbar och rockbarer osv osv osv. http://www.sunny.org/
    --> favoriten: Elbo Room. Before/During/After beach. Ladda innan utgång. Eftersläckning. Funkar alltid.
    Sök på nätet. ALLT finns i Florida.

    Pata 319 som åker över i höst.

    ps. Florida Keys är fint. En fantastisk bilresa ned. Stanna på t.ex. Bahia Honda state park och bada lite. Lång grunt och varmt i vattnet. Vi såg rocka och alla möjliga fiskar när vi var där senast. Key West är kanske värt ett besök om man inte varit där innan. Hemingways hus är ju lite intressant. Kanske.
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    82

    Re: Resa till Florida.

    Hej!

    Som det ser ut nu åker jag och frugan i Mars 2010. Vi flyger Köpenhamn-New York-Orlando. Vi stannar i Orlando 6 dagar, sen tar vi hyrbilen till Miami och stannar där 6 dagar också. Flyger hem från Miami-New York-Köpenhamn.

    M.v.h
    Lasse

  10. #10

    Re: Resa till Florida.

    Citat Ursprungligen postat av B235R
    Hej!

    Som det ser ut nu åker jag och frugan i Mars 2010. Vi flyger Köpenhamn-New York-Orlando. Vi stannar i Orlando 6 dagar, sen tar vi hyrbilen till Miami och stannar där 6 dagar också. Flyger hem från Miami-New York-Köpenhamn.

    M.v.h
    Lasse
    Mars är ett mkt bra val, vädret är lite "svalare" och torrare. Orlando är ju som en stor lekstuga och i Miami finns fin shopping bla. Ni kommer få kanonkul! Jag kan PM:a lite tips sen om så önskas.

    Själv sticker jag o tanten i November.

    Mvh
    Patrik
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    82

    Re: Resa till Florida.

    Hej!

    Skicka gärna lite tips när du varit där. Har ju lite tid att fundera på vad man vill se.

    M.v.h
    Lasse

Liknande ämnen

  1. Orlando, Florida, USA
    Av Fredrik / 1941 i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 19:02
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 22:32
  3. Resa till USA New york?
    Av Beeos i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 00:05
  4. Resa till USA i sommar - Hyrbil
    Av Raven i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 19:43
  5. 2,3t 92 ger upp snart enkel resa till skrot
    Av bigswede i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 22:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •