Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Konstigt fenomen på 9-5 aero

  1. #1

    Konstigt fenomen på 9-5 aero

    Hej!

    Jag har råka ut för ett mycket konstigt fel på min 9-5 aero -01. Den har alltid gått klockrent men nu var jag ute på en lite längre sväng (9)mil det som hände var att jag drog upp den till 200 och då ryckte den till efter en stund men fortsatte sen att öka fint. sen sänkte jag till 120 i några mil och den gick fint. sen blev det ca:1 mil grusväg och då ryckte den väldigt ofta och jag observerade att varvräknaren dog samtidigt med ryckningarna. men det harklade på och gick sista milen fram till destinationen.. när jag svängde in på gården så dog den bara och gick inte att få igång efter det.. ingen indikation från motorlampan om fel.. den bara lovade som att tändningen stod fel.. Jag lät den stå i ca:10min och sen startade den klockrent.. efter det har jag kört ca:15mil och den går hur fint som helst men det känns väldigt otryggt. Nån som har ett gott tips eller råkat ut för detta problem.. Har kollat feldiagnos men den har inget lagrat Help!!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Åhus nu mera N Åsum
    Inlägg
    140

    Re: Konstigt fenomen på 9-5 aero

    skulle tro att din vevaxel givare håller på att ge upp.
    varför stressa det kommer en dag i morgon med...
    http://www.garaget.org/?car=67478

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 375

    Re: Konstigt fenomen på 9-5 aero

    Sätter 500 000:- på att det är vevaxelgivaren. Kostar 7-800 kr:- och byts på en kvart.
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    Re: Konstigt fenomen på 9-5 aero

    Citat Ursprungligen postat av 170KJ
    Sätter 500 000:- på att det är vevaxelgivaren. Kostar 7-800 kr:- och byts på en kvart.
    Vilket odds om man sätter mot?

    Instruktion för byte av vevaxelgivaren: http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/...o.asp?nsteps=2
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Konstigt fenomen vid byte utav grenrör?
    Av ArrW i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 23:51
  2. Konstigt fenomen
    Av Flås i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 20:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •