Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Viggen koppling vs spec steg 3 lamell

  1. #1

    Viggen koppling vs spec steg 3 lamell

    Hej! Finns det nån där ute som kan ge omdöme om spec steg 3 lamell gefört med viggens koppling. Jag bör byta koppling snart, har Aero orginal nu som börjat slira pga för högt vrid och står å väljer mellan de båda. Spec tål högre vrid än viggens men hur är körbarheten på spec? Hört att de kan slamra samt vara ryckiga.

    Mvh jonte

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    262

    Re: Viggen koppling vs spec steg 3 lamell

    SPEC speciallamell (carbonlamell)om det är samma så kör jag den med viggentryckplatta dvs för ca 600nm är den kombinationen specificerad för.
    Den kan tjuta till en gång när jag ska dra iväg på morgonen en men den bettar bra.
    Jag upplever den inte som direkt svårkörd men vissa andra har kommenterat den lite i körbarhet, vid krypkörning är den ibland lite hackig men inget som stör mig då det lika gärna kan vara mitt fel.
    En komplett viggenkoppling med tryckplatta är nog kanske att rekommendera om du inte ska över 450nm för körbarhetens skull dvs.

  3. #3

    Re: Viggen koppling vs spec steg 3 lamell

    Okej. Hade isf tänkt köra med orginal tryckplatta till den. Står att de ska palla 500Nm+ Mjukvaran jag tänkt köra med sen efter kopplingsbytet ligger nånstans runt 440-450Nm så då bör viggens att rekommendera?

    Mvh

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    262

    Re: Viggen koppling vs spec steg 3 lamell

    Mjo en viggen koppling vore kanske att föredra men du kommer kanske ligga på gränsen med en viggenkoppling då. Men mitt tips är att höra med de som ska leverera mjukvaran de kan nog svara om den pallar med detta.

Liknande ämnen

  1. Hur är Spec steg 2 koppling + Quaife diff att köra med?
    Av Kristian Aero i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 21:37
  2. Behövs hydraulisk koppling till viggen lamell ? ng900
    Av Semb i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 07:54
  3. Köra in spec lamell?
    Av Mackan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 01:18
  4. Spec steg 1 V.S. Aero koppling
    Av Robban_GBG20 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 13:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •