Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tändspole till 2.8t (Turbo X Hirsch)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Borås
    Inlägg
    25

    Tändspole till 2.8t (Turbo X Hirsch)

    Då har man fått Hirsch monterat på sin Turbo X. Jäklar vad bilen går nu !!! Dyrt var det men nu kan man vara nöjd för ett tag framöver...

    Dock har jag fått problem med ryckig motorgång vid fullgaskörning. Tändspolarna skall bytas. Dock var de restade (slut) i hela Sverige. Men hur länge skall man behöva vänta på sina reservdelar? Kunde ta upp till en månad sa de på Saab !?

    Någon mera som behövt vänta länge på sina tändspolar?

    Lade även en beställning på takspoiler Hirsch. Hoppas den hjälper så att bakrutan inte blir så smutsig på studs...snygg är den iallafall!
    9-3X

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kristinehamn.
    Inlägg
    1 187
    Medlem#
    6124

    Re: Tändspole till 2.8t (Turbo X Hirsch)

    Citat Ursprungligen postat av Steine01
    Då har man fått Hirsch monterat på sin Turbo X. Jäklar vad bilen går nu !!! Dyrt var det men nu kan man vara nöjd för ett tag framöver...

    Dock har jag fått problem med ryckig motorgång vid fullgaskörning. Tändspolarna skall bytas. Dock var de restade (slut) i hela Sverige. Men hur länge skall man behöva vänta på sina reservdelar? Kunde ta upp till en månad sa de på Saab !?

    Någon mera som behövt vänta länge på sina tändspolar?

    Lade även en beställning på takspoiler Hirsch. Hoppas den hjälper så att bakrutan inte blir så smutsig på studs...snygg är den iallafall!
    Har verkstan konstaterat fel på tändspolarna?? Låter lite märkligt att det skulle komma direkt efter chippningen och alla 6 dessutom. Hur långt har du kört den och naturligtvis med 98oktan i tanken.

    Hirsch vingen kommer sitta hundra på bilen och en bonus är att rutan hålls renare.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Borås
    Inlägg
    25

    Re: Tändspole till 2.8t (Turbo X Hirsch)

    Felet fanns där innan Hirsch kom på. Men det märks mkt mera nu. Kör alltid med 98 oktan sedan bilen börja gå dåligt (innan Hirsch) i somras. På 95 oktan funkar den knappt inte alls vid acceleration, riktigt illa.

    Man kanske skulle åka upp till flygklubben och tanka lite flygbränsle istället...
    9-3X

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Saabs hemstad.
    Inlägg
    76

    Re: Tändspole till 2.8t (Turbo X Hirsch)

    Har också problem på min TurboX -08 med tändspolarna. Märktes en aning vid orginalutförande men nu med 310hk/475nm går den verkligen som skit runt 3000-4000rpm. Är det så att de finns en bättre variant av spolana eller byts de bara ut mot nyare? Isf känns det som felet kommer att återkomma. Ni som varit i kontakt med Saabverkstad, vad skulle ett byte av dessa kosta? Aningen förbättrad körbarhet med V-power istället för 98oktan
    9-3 TurboX -08 310hk/475nm. Maptun.
    9-3 Aero Cab -04. 235hk/375nm. TrollSpeed.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    VARA
    Inlägg
    16
    Medlem#
    2424

    Re: Tändspole till 2.8t (Turbo X Hirsch)

    1260:-/st för spolarna plus bytet har jag fått pris på hos Saab verkstad, dom är nummerändrade någon gång men när den ändringen kom vet jag inte. Min -08 hade i varje fall det äldre utförandet.

  6. #6
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 706
    Medlem#
    6850

    Re: Tändspole till 2.8t (Turbo X Hirsch)

    låter ju kul på en ny bil!!!!! tycker sånt borde funka.. Men tråkigt nog.
    FAST turbo X är ju bål fräna så lite kassa spolar gör ju inget
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    39

    Re: Tändspole till 2.8t (Turbo X Hirsch)

    Hallå !
    En intressant tråd när det gäller 2.8T tändspolar.

    http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=165984

Liknande ämnen

  1. Uppdaterat Hirsch trim till Turbo X!
    Av Trued i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 22:28
  2. Turbo X = hirsch vs. BSR?
    Av klingström i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 12:49
  3. Vad för turbo på Hirsch?
    Av Aero_Jansson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-03-20, 19:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •