Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Trimning av 2.3T -92

  1. #1

    Trimning av 2.3T -92

    Är det någon som har ett bra förslag på hur jag ska komma över 300 hk strecket på min 9000? För tillfället ingen gräns på ekonomin mest bara för att jag är nyfiken på vad jag måste göra.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    67

    Re: Trimning av 2.3T -92

    först och främst ska du byta styrsystemet till trionic5,2. Gamla Lh systemet är ett slött sprut som kronglar massor och de går inte att få ut någe bra effekter med de.

    *En sånn kabelhärva med mapsensor och verstadsböckerna säljer jag.

    *Sen så kan du byta till aeroturbon mhi td04 15t. En sån säljer jag också med olje. vattenrör och grenrör.

    *Annars har jag programvara för 260-270 med lh systemet. Då medföjer röda 431cc spridarna. Men de är förutsatt att du har större avgassystem och koniskt luftfilter.
    Saab 9000 2,3 FTT

  3. #3

    Re: Trimning av 2.3T -92

    har 3" från turbo för tillfället. inge racekat utan original.. koniskt luftfilter sitter såklart på.. Hur passar allt detta då ? T.ex turbon är ju lite jobbig att ha på någon annan än just den som är till långmotor ? Dessutom har jag tcs+apc.. Det är ett av mina största problem.


    Funkar din mapp till det systemet med just tcs ? Har hört att det ska krångla som bara fan, och vad ska du ha för det + spridare ?

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 285

    Re: Trimning av 2.3T -92

    Citat Ursprungligen postat av r06ban
    först och främst ska du byta styrsystemet till trionic5,2. Gamla Lh systemet är ett slött sprut som kronglar massor och de går inte att få ut någe bra effekter med de.
    Tror inte att många här håller med dig. Absolut inte jag iaf! Krånglar mycket gör det verkligen inte!
    Men klart att det kan bli några hk mera vid en "chipning" om man har trionic iom att flera trimmar bilar med det styrsystemet.

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    67

    Re: Trimning av 2.3T -92

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Tror inte att många här håller med dig. Absolut inte jag iaf! Krånglar mycket gör det verkligen inte!
    Det strulade så innåt för mig, och vet flera de strulat för. Systemet är helt enkelt för känsligt, minsta oljud från nån tryckare så tror den att motorn spikar och reglerar ner m.m. Finns ju en anledning till att saab bytte till trionic. och du kan ju bara dröma om att få ut över 300hk+ med apc, plus att utbudet för mappning av trionic är stort.
    Mitt chip funkar inte till en tcs, men trionickabeln jag har är utan tcs så då kan du bygga bort din tcs. Grejen med tcs är att när den börjar strula så kan de bli jobbigt.
    Saab 9000 2,3 FTT

Liknande ämnen

  1. trimning?
    Av easyraider i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 23:08
  2. ang trimning
    Av jimmymannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 23:14
  3. Trimning
    Av NnR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 20:53
  4. Trimning!!!!!
    Av jakan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 02:40
  5. Trimning...
    Av frostman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 00:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •