Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sensoniclåda

  1. #1

    Sensoniclåda

    Hej!
    har planer på att köpa en 900, hittat en nu fast den har sensonic halvautomat. Har googlat runt lite och sökt här på forumet och det verkar som att det är mycket problem med den lådan?

    Om man vill bygga om till vanlig manuell, hur går man till väga då? är det en dyr process? misstänker att jag behöver göra om för pedalerna med tanke på att jag inte har någon koppling som det är i nuläget?

    Provkörde idag och hade inte något större problem att lägga i växlarna, trean va lite trögare än dom andra men inte så man störde sig på det..

    Mvh Gustaf

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    171

    Re: Sensoniclåda

    varför köpa problem??

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 295

    Re: Sensoniclåda

    Om bilen är i bra skick i övrigt så hade jag inte tvekat på att köpa en sensonic, vajerkopplingen är ju ingen höjdare när bilen är gammal och den börjar ofta kärva och bli trög i styrhylsan till urtrampningslagret. Ur den synvinkeln är det ju bra med sensonic eftersom man inte behöver demontera lådan för att bygga om dom. Nu har jag inte full koll på om det behövs några extra pryttlar för att kunna skippa sensonicen men gissar att det som behövs är komplett kopplingspedal med ställ och huvudcylinder plus en hydraulledning. Detta går att hitta billigt på skroten. Det är inte så fasligt mycket jobb att bygga dit grejerna men det kan vara lite trångt att installera pedalstället.

  4. #4

    Re: Sensoniclåda

    Okej, det jag ville veta, hade ju vart bra mycket större problem om jag hade behövt plocka ner hela lådan, reservdelar till en sån här bil är ju inte jättesvårt att hitta!

    Får jag den till ett bra pris så kan det nog vara värt! Den ser jäkligt fräsh ut i övrigt för att vara en 96a!

    Tack för åsikterna! dom får gärna fortsätta! Om det är någon som har en guide till att bygga om till manuell låda så hade det vart grymt bra! så jag vet vad jag ger mig in på isf!

    Mvh Gustaf

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    284

    Re: Sensoniclåda


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •