Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: RÅD o RÖN

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    23

    RÅD o RÖN

    Skulle åka till Elmia i Lördags och ville ha en ren bil att åka i. Men det var ju solsken på dagen och hade ingen skuggig plats att tvätta bilen i. Så jag tänkte att då får man ju åka i en skitig bil...

    När klockan närmade sig 22:00 så berättade jag för tjejen att vi kunde ju åka till Statoil och tvätta bilen för den skall ju poleras om ett par veckor o den e ju maskin tvättad innan så det kan ju inte bli värre än vad det är...

    MEN SOM JAG BEDROG MIG!!!!!!!

    Åker in till statoil köper en Guldtvätt och extra avfettning. Kör in bilen och den blir tvättad kommer ut från tvätten och skall skinna bilen på det vatten som inte förvinner med torken ser då att det är en massa fett fläckar på bilen?????

    Säger till personalen att det blev fläckar på bilen dom kommer ut och kollar och sen tittar dom på sina egna hyrbilar och dom ser likadana ut...

    Personalen ringer till killen som e ansvarig för tvätten som säger att jag skall avfetta bilen och handtvätta den igen. Vilket jag gör men fläckarna går inte bort ändå

    Har nyss varit nere på statoil och prata med den ansvarige för tvätten som INTE tror att det var deras tvätt som gjort att det är en massa fettfläckar på min bil!!!!!!!!!!!!

    TACKSAM FÖR TIPS O RÅD både på hur jag skall göra för att rädda lacken och få RÄTT mot STATOIL då jag anser att dom skall stå för en polering av min bil

    MVH Mange

  2. #2
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Kanske svårt att bevisa hur din bil såg ut innan.

    Har du bilder där det framgår att fläckarna inte fanns?

    Vittnen kan vara svårt, dina kompisar (jäv) stödjer dig.
    Mack ägaren ser ju till sina (ekonomiska) intressen.

    Men eftersom dom som jobbade där även höll med om att deras
    hyrbilar såg likadana ut så borde du få stöd för ditt påstående.

    Vet inte om du via stcs har bra rabatt någonstans i närheten för
    dele på en utvändig rengörning/polering borde ni komma överens om.
    Kolla även på http://www.konsumentverket.se om det finns något
    liknande händelse där.
    Till mitt garage: Garaget

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    23
    Nej Jag har ju inga bevis på hur bilen såg ut innan. Men eftersom deras egen personal såg med egna ögon att det inte gick bort och även att det var fläckar på deras egna bilar så trodde jag att vi kunde komma fram till en lösning utan att blanda in andra..

    Var nere precis och kollade på deras bilar med killen som var ansvarig för tvätten och då var det fläckar kvar på deras bilar trots att en av dom var tvättad igår igen men dom fläckarna jag hittade var gammla enligt honom konstigt att dom ser ut som mina fläckar!!!!!!

    Känner killen som sålde tvätten till mig i Fredags och han vet hur noga jag är med bilen och att jag aldrig skulle låta det vara några fläckar på bilen!!!!

    Samt att jag inte skulle försöka LURA mig till en polering som den ansvarige menade att jag försökte

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 516
    Men det är lätt botat, fråga sonika om han skulle kunna köra in sin egen blänkande vackra bil i tvätten ... så får han ju fettat kvitto på det hela själv.

    Trist inställning till kundvård, f ö.
    mvh Johan Kullberg

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    23
    Tyvärr verkar han vara en sån som skiter i hur bilen ser ut bara den funkar!!!!

    Annars hade det ju varit ett alternativ

    Man blir ju så FÖRBANNAD......Och besviken på hur man blir behandlad som kund Man kan ju hoppas att det e fler som upptäcker märken i lacken på sina bilar när dom varit där o tvättat

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 516
    Jag sammanfattar min åsikt med;
    1. Snabbtvättar är the devil / evul !! Akta er.
    2. "Kärlek är bäst för hand."
    mvh Johan Kullberg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •