Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ännu en dubbeldin-fråga för en Saab 9-3 2001.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    29

    Ännu en dubbeldin-fråga för en Saab 9-3 2001.

    Jag har hittat en del trådar ang montering av en dubbeldin i en og 9-3:a men jag har en del frågor som jag inte hittar svar på.

    *För att få plats med en 2*din så måste plastbiten nedanför sid:en bort, måste den klippas eller går det att ta bort så att man kan montera tillbaka den sen? Och hur gör man om detta går?

    *Krävs någon ytterliggare mod för att få plats med en 2*din?

    *Tydligen ska man ta bort all plåt runt bilstereon för att den ska få plats men hur fäster man då fast stereon i bilen? "Hänger" den löst så vem som helst kan knacka rutan och plocka ut den enkelt?

    Om någon har gjort denna montering så skulle jag uppskatta lite bilder på hur det ser ut efter montering.

    Kan komma fler frågor efter hand

    Stereon som jag vill sätta in är en Pioneer dvd, http://www.pioneer.se/se/products/25/10 ... index.html

    Tack på förhand.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Kumla
    Inlägg
    28

    Re: Ännu en dubbeldin-fråga för en Saab 9-3 2001.

    Fick ta bort stålramen till min enkel din också. Men du får ju med en ny stål-ram till din nya cd/dvd, som du får sätta på plats. Måste ju vara samma procedur på dubbel din.

    Det andra vet jag tyvärr inte. Men har läst som du att man måste plocka bort plast biten mellan stereo och sid. Ser definitift inte ut som något man kan plocka av och på som man vill. Måste nog sågas eller dylikt.
    Saab 9-3 2.0t -01

  3. #3

    Re: Ännu en dubbeldin-fråga för en Saab 9-3 2001.

    Jag tog ett ordentligt tag och slet bort plastbiten. Blev helt perfekt! Ang. passformen, jag tog bort alla ramarna, sedan satt stereon faktiskt bra efter det. Behövde med andra ord inga hemmamekade fästningar.

  4. #4
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Ännu en dubbeldin-fråga för en Saab 9-3 2001.

    bilder!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    29

    Re: Ännu en dubbeldin-fråga för en Saab 9-3 2001.

    Sådär, va ett ta sen sist men nu har jag införskaffat mig en dubbeldin Pioneer AVH-P3100DVD som jag precis monterat.
    För min del var det lite bökigare att få till det med monteringen. Jag fick först ta bort plastbiten mellan SID och det ursprungliga stereouttaget och sedan såga bort plasten mellan SID och uttag (inget som syns eller märks av efter). Jag fick även ta bort plåthållaren för SID:en då den tog emot för ramen runt stereon. Inget större projekt men i mitt fall (beror väl lite på vilken stereo man köper och hur den är utformad) blev modifieringen lite mer än bara plastbiten mellan SID och stereo. Resultatet blev hyffsat och bild kan fixas om nån vill se hur det blev?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skumt elektriskt tickande vid luftfiltret samt en trim fråga OG9-3
    Av purjo76 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 06:05
  2. Ännu en fråga om oljeförbrukning.
    Av H.Blad i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-07-03, 11:44
  3. Ännu en fråga om Laddtrycksmätare (sorry)
    Av colan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 19:26
  4. Ännu en MV fråga
    Av puttep i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 18:48
  5. ännu en usa-vinge fråga för 9-5!
    Av Saab9-5Martin i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 21:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •