Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tjutande alarmsiren 9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    89

    Tjutande alarmsiren 9-5

    Hej, Jag har sökt lite här på forumet men hittar inte någon som haft samma problem som mig.
    Ibland när jag parkerar bilen och låser den så dröjer det ca 20min och så tjuter alarmsirenen en gång och sedan är det tyst och ibland kommer det ett tjut till efter ca 20min till. men det är inte varje gång som detta sker. och jag behöver inte stänga av det själv utan den tjuter bara en gång i taget.

    Vad kan det bero på?

    Jag har hört att man måste byta batteri i alarm dosan i bilen men vad är dom vanligaste symptomen på att detta bör göras?

    Mvh
    Andreas
    9-5 aero-04
    og900 aero cab-92
    Bilarna finns på http://www.garaget.org/XtraX

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 671

    Re: Tjutande alarmsiren 9-5

    vad jag har förstått så är det där beteéndet en följd av dåliga backupbatterier i sirenen. Aningen får man byta batterierna eller köpa en ny siren. Vad jag har fått förklarat för mej så är inte tanken att ma ska byta batterierna, utan man byter hela sirenen. Om du ändå går på batteribyte så räkna med att få såga upp och sen återförluta noggrant och täta. Ibland kan man även få "service stöldlarm" i SID, det fick jag, men jag hade inga problem med tjutande siren. Sirenen sitter framör vänster hjulhus och är lite bökig att komma åt.
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    89

    Re: Tjutande alarmsiren 9-5

    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    vad jag har förstått så är det där beteéndet en följd av dåliga backupbatterier i sirenen. Aningen får man byta batterierna eller köpa en ny siren. Vad jag har fått förklarat för mej så är inte tanken att ma ska byta batterierna, utan man byter hela sirenen. Om du ändå går på batteribyte så räkna med att få såga upp och sen återförluta noggrant och täta. Ibland kan man även få "service stöldlarm" i SID, det fick jag, men jag hade inga problem med tjutande siren. Sirenen sitter framör vänster hjulhus och är lite bökig att komma åt.
    Okej det får bli till att byta batteri tror jag eftersom en ny siren kostar ganska mycket har jag för mig
    Vad är de för slags batteri man behöver?
    För man måste väl löda för att byta batteri?
    Är mycket tacksam för tips m.m

    Mvh
    A
    9-5 aero-04
    og900 aero cab-92
    Bilarna finns på http://www.garaget.org/XtraX

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    89

    Re: Tjutande alarmsiren 9-5

    Tack så mycket
    Jag sökte faktiskt med valde att ta med 9-5 i sökordet och då står de bara att det inte finns något

    Tack återigen, får byta i helgen
    9-5 aero-04
    og900 aero cab-92
    Bilarna finns på http://www.garaget.org/XtraX

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    305

    Re: Tjutande alarmsiren 9-5

    Min spontantjuter lite när den har lust. Dygnet runt. Som sagt bara 1sekund eller så. En gång tjöt den längre, sprang ut till bilen. Men inga blinkers som blinkade och det gick inte få tyst på med fjärrkontrollen.

    Fick Service Stöldlarm för över 1år sedan. Men då fanns det inga felkoder lagrade när Saab kollade. Sen dess har jag inte sett röken av meddelandet.

    Hur funkar det på 9-5:an. Kommer det upp "larm har utlösts" i SID som på ng9-3:an (ss/sc) när man startar bilen.
    / MVH Jimmy T, Nässjö
    Saab 9-5 Aero SportCombi -03 / Steg1+
    http://www.garaget.org/tannen

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    89

    Re: Tjutande alarmsiren 9-5

    Citat Ursprungligen postat av tannen
    Min spontantjuter lite när den har lust. Dygnet runt. Som sagt bara 1sekund eller så. En gång tjöt den längre, sprang ut till bilen. Men inga blinkers som blinkade och det gick inte få tyst på med fjärrkontrollen.

    Fick Service Stöldlarm för över 1år sedan. Men då fanns det inga felkoder lagrade när Saab kollade. Sen dess har jag inte sett röken av meddelandet.

    Hur funkar det på 9-5:an. Kommer det upp "larm har utlösts" i SID som på ng9-3:an (ss/sc) när man startar bilen.
    Verkar vara samma symptom. Jag har dock inte sett några felmedelanden
    Får hoppas det hjälper med nya batteri
    9-5 aero-04
    og900 aero cab-92
    Bilarna finns på http://www.garaget.org/XtraX

Liknande ämnen

  1. Tjutande koppling
    Av airflowfredde i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 17:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •