hej vad händer om den går av. vad göra för att lagga det? mycket att fixa?
hej vad händer om den går av. vad göra för att lagga det? mycket att fixa?
9-5 kombi -00 2,0t med Aero motor med steg3
9-5 sedan -98 2,3t steg1
Samma sak som om kamremen går av. Har man tur och det inte är så höga hastigheter så kan det räcka med nya ventiler och ev lite annat lul lul. Har man otur så är det bättre med utbytesmotor.Ursprungligen postat av spoony
Sen sitter det verkligen kedja på dem där? Vet att vissa tidigare årsmodeller med v6 snurrorna har rem istället då det inte är saabs motor i dem (om jag kommer ihåg rätt nu)
Det sitter kamrem på alla 9-5 V6...
Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+
Okej men vad brukar gå sönder?Ursprungligen postat av Kongo
9-5 kombi -00 2,0t med Aero motor med steg3
9-5 sedan -98 2,3t steg1
Som någon sagt redan, har du en jävla tur och den smäller vid exakt rätt tillfälle så klarar du dig med några ventiler (samt ny rem givetvis).Ursprungligen postat av spoony
Har du otur så blir det billigast att köpa en ny motor.
Oftast hamnar man väl nånstans i mitten, alltså några ventiler, nån kolv, stakar och lager.
Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
Saab 9-5 2.3t -00 Saab 9-5 2.3t -99
Var det inte dessutom dessa motorer som ibland drabbades av att remhjulen på kamaxlarna sprack?
Har för mig att jag läst om något sådant.
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Okej tack för alla svar. Då vet jagUrsprungligen postat av LM
9-5 kombi -00 2,0t med Aero motor med steg3
9-5 sedan -98 2,3t steg1