Har tyckt att bilen varit lite orkeslös o tveksam vid gas ett tag nu....trodde först att jag vant mej vid effekten, men så är allså inte fallet.
Körde hem från vallåkra idag o som vanligt vill bilen inte riktigt ladda som jag vill, nålen går upp i början på det röda, men det händer liksom inte så mycket som det har gjort.
Provade att koppla ur LMM för att se om det blev någon skillnad....o dra åt H-VETE vilken skillnad det blev på bilen...riktigt snabb spool-up på turbon, mycket jämnare o finare gång o ingen tevkan på laddtrycket.
Så min fråga är om det kan är LMM som e kass?
Jobbar som ford mekaniker o vet att om dom går som dom ska vid bortkoppling av LMM så ligger felet till 99,9% i LMM, men är det likadant på Saab?
Kan tillägga att den tänder motorlampan o lägger felkod på "Catalyst Efficency" (stavas) ibland.
Tacksam för svar
Mvh
Filip