Tjena, skulle behöva lite expert hjälp. Lämna in bilen på en "svart"verkstad som skulle byta turbo på bilen.
Dom bytte den men 3 pinbultar var av i toppen. Så dom fick ta bort toppen rengöra allt ny topplockspackning nya sträckbult m.m.
Sen när bilen var ihopsatt och klar så starta inte bilen. Vi prova med allt men den starta inte ens lite. Fick bogsera igång den då gick den igång efter mycket om och men, men gick på 3 cylindrar och när man gasa gick den upp på 4a cylindrar.
jag misstänkte att dom satt kamkedjan ett hack fel, Och sant som det var, den satt ett hack fel. Dom åtgärdade problemet och vi provstartar motorn, det låter som en skördetröska sånt oväsen och skrammel! Vet att det ska byggas upp tryck i lyftare och allt möjligt men vi har haft bilen igång längre stunder och det blir inte bättre. Det låter som kolvarna ska titta ut ur motorn när man gasar lite, men helt tyst och fin på tomgång. Ryker inget heller!
Har fått höra att det är vevlagerna, Men dock förstår jag inte hur dom kan rasa för man satt kamkedjan ett hack fel och bogserat igång bilen.
Nu till min fråga, Dom säger att det inte är värt och byta vevlager, bättre och slänga i en ny motor så jag letar efter en 9000 kortmotor.
Jag går i tankarna och slänga i en 2.3 T i stället för en 2.0T
Vad exakt är det jag behöver byta?
Hur är det med elektronikbox växelåda koppling m.m, vill inte köpa sånt nytt då jag har aero koppling och aero låda rätt nya grejer !
Supertacksamm för snabba svar! Mvh kim!