Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Är det toppackningen?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    207

    Är det toppackningen?

    Hej! var ute nyss å körde med min 9000 CD turbo-88, allt var frid å fröjd (nåja, men den gick iaf framåt ) men iaf så skulle jag dra på lite å se om det verkligen inte minns några missar när den börjar ladda, har haft problem med att den har gått ryckigt..

    iaf, gasade på från ca 100 på fyran, skulle lägga i 5:an vid ca 150, men just innan så började den kännas orkelös, så jag tryckte in kopplingen å den bara tvärstanna.. .rullade igång den, men den gick SKITDÅLIGT, orkade knappt dra sig framåt,men jag hade jättenära hem så jag hankade mig in på gården å öppnade huven, var jättemycket olja runt å på insuget bl.a..min första tanke var toppackningen, skruvade ur stiften å 2:ans såg rättså oljigt ut..tänkte ta kommprov,men den orkar knappt dra runt motorn med startmotorn, så det gick inte...vad tror ni spontant har hänt?

    kanske ska tillägga att "P" står i botten, "F" är lite påställd + att det läker lite från Wastegate-slangen vid MV..laddar ca 1,3 på topp som sjunker ner mot 1 bar vid högre varv..detta på 4:an å 5:an..


    Tacksam för svar!




    Mvh Johan

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Öland
    Inlägg
    247
    Brukar det inte vara kolvhaveri om motorn spottar upp olja ifrån påfyllningstratten? Hade samma sak med en 900 8v turbo, och då var det en kolv som hade sagt upp sig helt, och en som var bra sliten...

    Låter dock andra komma med fler förslag om det finns andra fel med samma symptom

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    752
    Luktar klart kolv med mos här.
    Hur var GLT justerad?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    207
    ok..låter vettigt,trodde dock att det skulle hålla bättre..har bara kört påställt i typ 2-3 mil...å har inte pressat den så hårt..tänkte byta till en 3 bars BTR först(dumt å köra,jag vet) det kan ha kommit från oljeåfyllinngen..svårt å se då det är mörkt ute å olja typ överallt det kan juh isåfall förklara varför den går så tungt runt...




    johan

Liknande ämnen

  1. Kan det vara toppackningen som gett upp?
    Av 965 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 08:26
  2. Toppackningen?
    Av Cribbe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 00:16
  3. Varför gick toppackningen?
    Av putte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 10:37
  4. Blåst toppackningen..
    Av znorc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 00:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •