Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: coilspring 9-5...

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    938

    coilspring 9-5...

    nån som vet vilka kablar i den nya colispringen som är till vad??

    skulle i med den nya ratten i våran 9-5 -01 idag....

    plockade ur allt men när jag skulle koppla in den nya coilspringen är inte K-huset till airbagen samma... borde fattat det iom att det inte är 2-stegs airbag i våran -01 men har hört att det gick att koppla så man kör med "ena steget" i airbagen...

    så nu e frågan... vilken av kablarna i coilspringen motsvarar varandra??

    den gamla har ju vit & röd medans den nya har svart,vit,blå & brun om jag inte missminner mej helt...

    kanske går att få i det k-huset som är till den gamla airbagen i den nya?... då är ju frågan.... är det + & - i kabeln??.. kan ju vara bra att veta om man ska "modda" kontakten så den passar.. inget man chansar med direkt...

    sist men inte minst... vilken är vilken av laddningarna??... finns ju en rosa och en gul kontakt i airbagen!...


    var ute en sväng till och kontakten från den gamla coilspringen passar i den nya airbagen men vågar jag testa??...
    antar att det finns + och - på airbagen och vill ju inte direkt sätta den fel...

    den går bara sätta på ett håll men det är inte pga av kontakten utan längden på sladden och tror inte det ska avgöra saken..
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Stockholm / Haninge
    Inlägg
    173

    Re: coilspring 9-5...

    Vilken ratt är det du tänkt montera i din bil, är det den modernare 9-5 Aero-ratten typ årsmodell -06 eller annan?
    Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men är nyfiken då jag har haft funderingar på att skaffa den modernare ratten med silver-inlägg till min -02 9-5. Jag hade hoppats på att den inte krävde så mycket anpassning av vare sig stereostyrning eller airbaginkoppling..
    9-5 Aero Maptun kombi -02, ~400hp
    9-5 Aero Nordic sedan -00, ~300hp

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    938

    Re: coilspring 9-5...

    -02 har 2-stegs airbag som -01 saknar.. där e problemet med airbagen...

    stereon vet jag inte iom att den är urplockad..
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

Liknande ämnen

  1. Coilspring på 9-5`an
    Av Hotrodder i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 14:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •