Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: EXD:s 9-3 ss intercooler

  1. #1

    EXD:s 9-3 ss intercooler

    Hej alla Det är så här att jag har pratat med EXD angående IC till 9-3 ss och att de skulle dyka upp runt augusti.
    Det är ganska svårt att få tag i honom, någon som vet något mer när dessa intercoolers kommer på lager, för jag har nog nu väntat i 4 månader sedan första gången jag pratade med EXD då har han lovat att dessa skulle anlända runt mitten av augusti!
    Mvh:Emil

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 927

    Re: EXD:s 9-3 ss intercooler

    Detta skrev han i en annan tråd den 30 juli:
    EXD Custom

    Efter ett hårt år så kommer jag igen till 100% efter huset är sålt om någon månad. Starkare än någonsin. Jag hoppas få förnyat förtroende och hoppas att ni har lite förståelse för min nuvarande situation.

    Sedan rekommenderas mail istället för PM, jag får många PM och det är lite lurigt då min inbox är konstant full.

    Hälsningar,
    Henrik Nilsson
    EXD Custom
    070-404 53 34
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  3. #3
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: EXD:s 9-3 ss intercooler

    Hej Emil.
    Det är semestertider för många, inkluderat tillverkare och mig. Jag nämde att jag var i skärgården i måndags på msn om jag inte missminner mig.
    Första gången vi talades vid om IC så hade jag inte räknat med att den komplexa konstruktionen av både fästen och gavlar som passade både 4cyl och V6 SS/SC skulle vara så kluriga att få till.
    När prototyperna kom visade det sig att fästena inte stämde överens i deras ritningar de gjort. Därför behövde ritningarna revideras. Jag väntade på feedback från en av de som köpte prototypen som skulle sitta på V6an. Men det har jag inte fått. Hur som är nya ritningar gjorda och förhoppningsvis så ska produktionsfärdiga exemplar färdigställas nästa vecka. Jag kommer då skicka hem några med flyg.

    Den som väntar på något gott får en IC med schyssta gavlar och högre andrahandsvärde då de som sagt passar både V6 och 4cyl.
    Hälsningar,
    Henrik

Liknande ämnen

  1. Intercooler 9-3 ss -04 ??
    Av stolze i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 13:28
  2. Intercooler 9-3 SS
    Av xoxzzj i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 20:52
  3. Intercooler
    Av Bobb_y i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •