Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: RÖK

  1. #1

    RÖK

    Min saab 9000 2.0t -94 fulltryck.
    varannan gång eller a nu allt mer oftare när jag startar bilen ryker den vit / blå rök.
    har precis bytt turbo på den. irriterande att a det gav samma resultat som innan. någon som har ett bra svar? MVH/ robin

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: RÖK

    Hur långt har du kört med den nya turbon?

    Det kan finnas olja och sånt kvar i systemet (Intercooler, avgasrör, tryckrör etc) som tar en stund att "ryka bort".
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    393

    Re: RÖK

    Citat Ursprungligen postat av tsk112
    Min saab 9000 2.0t -94 fulltryck.
    varannan gång eller a nu allt mer oftare när jag startar bilen ryker den vit / blå rök.
    har precis bytt turbo på den. irriterande att a det gav samma resultat som innan. någon som har ett bra svar? MVH/ robin
    Misstänker att dina avgaskanaler ser ut som mina gjorde: viewtopic.php?f=3&t=261796

    Har inte sett ett enda blått moln nu efter att jag har bytt ventiltätningarna.
    /Andreas
    M135i xDrive
    9000 2,0t A50 -97 - SÅLD
    900i -87 - Saknad

  4. #4

    Re: RÖK

    de får jag nog ta loss och titta.
    fast a jag har för mig att de va ganska svart men a de blir en trevlig söndag syssla. 70 mil har jag kört. få kolla fall de hjälper att köra lite till annars blir det la ventiltätningarna. e dem svåra att byta eller?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    393

    Re: RÖK

    Citat Ursprungligen postat av tsk112
    de får jag nog ta loss och titta.
    fast a jag har för mig att de va ganska svart men a de blir en trevlig söndag syssla. 70 mil har jag kört. få kolla fall de hjälper att köra lite till annars blir det la ventiltätningarna. e dem svåra att byta eller?

    Mina kanaler var ju kladdig på ovansidan sas så det kan ju vara svårt att se vid en första anblick om toppen sitter kvar i bilen.

    Jag lät samma firma som planade toppen ta hand om tätningsbytet, men det bör inte vara något större problem om skulle vilja göra det själv.
    /Andreas
    M135i xDrive
    9000 2,0t A50 -97 - SÅLD
    900i -87 - Saknad

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •