Så nu har jag plockat ner kompressorhuset för svarvning. Jag undrar bara hur jag ska göra med nippeln. Den gick av när jag försökte lirka bort den. Vad kan jag ersätta den med?
Jocke
Så nu har jag plockat ner kompressorhuset för svarvning. Jag undrar bara hur jag ska göra med nippeln. Den gick av när jag försökte lirka bort den. Vad kan jag ersätta den med?
Jocke
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Finns väl bara två alternativ, beroende på vad du vill göra?
Sätta dit en nippel, eller en plugg.
MVH Tony
Sierra 2,3 Aero
Självklart ska jag ha en nippel.Ursprungligen postat av Tony 418
Vad ska jag använda mig av?
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Borra bort den gamla (om det finns något kvar) och sätt dit en ny.
Hur den nya blir kan ju bero på vad du har för förutsättningar.
• Svetsa dit en aluminiumpip.
• Gänga och montera dit någon lämplig, det finns ju t.ex lösa nipplar i gamla Garret TB03 eller om du kan hitta något i VVS branshen alternativt typ Biltema/Mekonomen.
Jag har i för sig en gammal GT17 turbo liggandes med nippel. Någon som vet vad det är för gänga?Ursprungligen postat av jonTe
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Någon fingänga av något slag....har du ett skjutmått kan du ju mäta.
Gängan på nippeln bruka dock vara konisk så diameten kan vara lite marig att mäta exakt på.....
Jag fick det till 0,97cm på minsta och 0,995cm på största.
Jocke
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012