Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med kompassen i backspegeln saab 9-5 -00

  1. #1

    Problem med kompassen i backspegeln saab 9-5 -00

    Tjenare har ett litet problem som jag behöver hjälp med

    det har stått ett tag att det är dåliga batteri i fjärrkontrollen så igår när jag skulle låsa bilen så började plötsligt larmet gå .. åå sedan så var jag iväg och köpte ett nytt batteri till fjärrlåset och sedan var det inget mer med det .. men i morse när jag skulle ut med bilen så hade kompassen i backspegeln dött... jag har bytt säkring men det verkar inte vara det har ingen aning om va det kan vara skulle bli glad med lite tips eller rättare sagt hjälp med detta problem!!!!
    vissa faller för grupptryck andra för laddtryck den som inte laddtryck har han får åka utan bar

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 057
    Medlem#
    4097

    Re: Problem med kompassen i backspegeln saab 9-5 -00

    Hej,
    Kompassen i backspegeln är inte standar (om bilen inte är importerad från USA eller så)
    Någon tidigare ägare har antagligen eftermonterat denna trevliga detalj.
    är ingen svårighet om man inte skall ha lite styrningar vid backning m.m
    Då är det bara tändningsstyrt plus och jord som kopplas in på backspegeln
    Enklast är nog att plocka ner spegeln så du hittar var dessa två inkopplingar är gjorda.

    Mvh Per
    p.s kolla om det går någon "o-orginal" kabel ner efter astolpens gummi list till säkrings facket för plus sladden.
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  3. #3

    Re: Problem med kompassen i backspegeln saab 9-5 -00

    mm det är ett tillbehör som du säger men det sjuka är att den har funkat hela tiden tills idag kollade lite i säkringfacket och det låg en brytare där kan ta kort på den eller nått ochvisa men där satt det 2 kablar en som gick in till batteriet som inte var inkopplad och en som gick in bakom panelen och den har stått på off hela tiden men som sagt har ju inte rört nått utan den har bara slutat funka det är det som irriterar mig
    vissa faller för grupptryck andra för laddtryck den som inte laddtryck har han får åka utan bar

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    940

    Re: Problem med kompassen i backspegeln saab 9-5 -00

    Föregående ägare kan väl bytt från spegeln med bara aut. avbländning till den med garageoppnare och kompass eller?..

    Testat att hålla inne knappen under en stund?.. Man kan nämligen stänga av kompassen..

    Funkar aut.avbländningen som den ska?
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  5. #5

    Re: Problem med kompassen i backspegeln saab 9-5 -00

    aa den är utbytt av förra ägare och avbländarn har fungerat kanon och samma med kompassen men som sagt så bara den stängdes av i går å sen dess har den inte vaknat till liv än men ja ska dra ut och testa hålla inne auto knappen tryckte bara en gång på den men då hände inget men tack för tipset
    vissa faller för grupptryck andra för laddtryck den som inte laddtryck har han får åka utan bar

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    940

    Re: Problem med kompassen i backspegeln saab 9-5 -00

    en gång stänger du av avbländningen...
    håller du in den så stänger du av kompassen....
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 22:31
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-14, 12:08
  3. Problem med El-Backspegeln (backfunktionen)
    Av tannen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 00:24
  4. Vad gör minnesfunktionen på backspegeln SS?
    Av -Rickard- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 09:31
  5. Hur monterar jag ner backspegeln? (Saab 9000)
    Av -=Matte=- i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 20:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •