Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Spjälhuset/Problem!!

  1. #1

    Spjälhuset/Problem!!

    Hejsan

    Jag har ett problem med min bil som inte jag kan lösa på egen hand.
    Det är en Saab 9-5 aero årsmodell -00 Mappad till 285 hk.
    Nu till probemet, Den har gått lite ojämnt när jag ligger på stadiga hastigheter till exempel 100 kilometer, den liksom hackade till ibland.
    i går torsdag hade jag den inne på en vanlig års service, vill säga filter byte olje byte med mera, när jag kört med den till jobbet och hem så börjar motorlampan och antispinlampan lysa, och laddtrycket kommer inte upp i över 0.3 (normalt 1.2) bilen går nu betydligt mycket sämre en den gjorde innan dessa lampor började lysa.
    Åker tillbaka till verkstaden jag servat bilen hos, och han säger att förmodligen så är det spjäl huset/ ventiler som inte funkar som det ska men han kan inte se vad probemet är.
    men innan jag åker in och lämmnar den till nån som kan göra en fel sökning på den vill jag ta reda på om det nu är spjälhuset som spökar eller något annat, plus om man måste ladda in ny mjukvara i boxen? samt om det är riskabelt att köra med bilen om det nu är det är problemet?

    Men vänlig hälsning Mattias

  2. #2
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 120
    Medlem#
    6234

    Re: Spjälhuset/Problem!!

    Det är bäst att du lämnar in den så att dom kan läsa ut felkoderna på din bil. För just nu så kan man bara spekulerar om vad som KAN var fel på bilen.
    Så mitt tips är att lämna in den till en verkstad som har möjlighet att läsa ut felkoder i bilen.

    Mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #3

    Re: Spjälhuset/Problem!!

    Ja okej, det låter ju som den bästa idén det, jag får allt ta att göra det kommer säkert kosta skjortan men men. tack för svar

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: Spjälhuset/Problem!!

    är det spjällhuset så kan du ju testa rengöra det. funkade för mig när jag fick felkod plus att bilen gick i limp home mode.
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  5. #5

    Re: Spjälhuset/Problem!!

    Jag är nästan säker på att det är spjällhuset, yes det ska jag göra! har läst att det kan hjälpa, men det är ingen som vet om det är nån fara att använda bilen?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •