Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 9-5 2.3T -98 Rycker och dör (Hjälp)

  1. #1

    Saab 9-5 2.3T -98 Rycker och dör (Hjälp)

    Hej som rubriken lyder har jag lite problem med min bil. (Lång förklaring)

    Sedan ett tag tillbaka har min bil börja rycka till, den ryckte mest på jämn fart tex. motervägs körning i 100 km/h. Den ryckte till lite bara sen fortsatte den som om inget hade hänt.

    Vid två tillfällen har den vid inbromsning dött, men det har bara varit och starta den igen, den startade då utan problem.

    Bilen låter inte konstigt i övrigt. (maskinellt)

    Men för ett par dagar sedan har det blivit värre.....

    För ett par dagar sedan när jag var ute och körde började den krångla mer än vanligt. Den började hacka och rycka ganska ofta, det hela slutade med att bilen dog och jag fick inte liv i den. Men jag lät den stå en stund sedan fungerade den igen. Men efter en liten stund dog den igen och så här fortsatte det tills jag fick hem den.

    När jag försökte starta bilen då den precis dött så var det precis som om den inte ville gå igång (det gick runt men det var precis som om den inte orkade att starta???)

    Ska tillägga att den dagen bilen dog och inte ville starta var det jätte dåligt väder ute (regnade mycket).

    Nu idag ett par dagar senare tog jag bilen för att se om den gjorde samma sak, men den fungerade som en klocka!! Men nu är det bra väder (soligt och varmt).

    Jag har bytat tändstift och jag har rengjort spjällhuset. Detta hade jag gjort innan den "dåliga dagen" då bilen dog hela tiden.

    Jag har inte haft bilen jätte länge ca 2 månader och ägaren innan hade lämnat in bilen för tvättning+städning, det visar sig att när han hämtade den hade de gjort en moter tvätt också. Detta var för kanske 3 månader. Den förra ägaren säger sig aldrig varit med om detta innan.

    Jag är tacksam om någon kan hjälpa mig med detta.

    Tänkte också passa på att säga hej och tacka för all den bra info. som står här på forumet


    //Mr Butty

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    12

    Re: Saab 9-5 2.3T -98 Rycker och dör (Hjälp)

    Tja. Tycker det låter som att det vore nån av soppa pumparna som jävlas?

  3. #3

    Re: Saab 9-5 2.3T -98 Rycker och dör (Hjälp)

    Citat Ursprungligen postat av jaaasi
    Tja. Tycker det låter som att det vore nån av soppa pumparna som jävlas?

    Tack, men är det inte konstigt att den bara gör det när det är fuktigt/vått ute?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    12

    Re: Saab 9-5 2.3T -98 Rycker och dör (Hjälp)

    ja det är klart. ja det måst väll helt enkelt komma in fukt någerst iaf. kolla kontakter mm.

Liknande ämnen

  1. Hjälp. bilen rycker
    Av juniormannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 15:10
  2. 9-5 2.0t 99 går dåligt och rycker? (hjälp)
    Av matte3 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 00:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •