Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 44

Ämne: Drog en 300 zx biturbo igår!!!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    763

    Drog en 300 zx biturbo igår!!!

    Haha, jag ville bara berätta att en Nissan 300 sx biturbo såg sig frånåkt av min familjekombi igår!!! Från ca 30km/h-200km/h och 2 gånger tillochmed... Ja ja vet att jag låter stöddig men va fan...jag är ju lycklig! Kollade upp vad den (Nissan) skall göra 0-100...och det stog 5,9sek...
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    oj

    undrar om den bilen verkligen gick som den skulle då eller om han gasade?! för jag har kört en o de skottar på bra som fan ORIGINAL

    Men men, kul för dig gratinerar

    /Fredrik -(bakfull som ett as... stavfel över allt kanske...)
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    682
    Du menar ZX...

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    oj

    undrar om den bilen verkligen gick som den skulle då eller om han gasade?! för jag har kört en o de skottar på bra som fan ORIGINAL

    Men men, kul för dig gratinerar

    /Fredrik -(bakfull som ett as... stavfel över allt kanske...)

    Jo, de är ju jävligt snabba original..........

    Motorart V 6
    Hubraum 2960 ccm
    Aufladung Biturbo
    PS - UMin 283 PS - 6400/Min
    Nm - UMin 375 Nm - 3600/Min
    Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
    Gänge/Schaltung 5/manuell
    Test in sport auto 01/1994
    Gewicht 1664 kg
    0 - 80 km/h 4,6 s
    0 - 100 km/h 6,3 s
    0 - 120 km/h 8,8 s
    0 - 130 km/h - s
    0 - 140 km/h 11,3 s
    0 - 160 km/h 14,9 s
    0 - 180 km/h 19,5 s
    0 - 200 km/h 26,0 s


    Som Ikeas sovavdelning ungefär......




    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    stämmer värkligen det där tony ? jag har själv äget en nissan 300zx och har sätt mycket fakta om den och det skilljer lite tex 0-100 på 5,9

    för övrigt kanske det va en antomat du krde i mot dom har mindre effekt ca 240/250 kommer inte riktig ihåg

  6. #6
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Hahaha.. Inte måste du väl vara sådär hård Tony...
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    stämmer värkligen det där tony ? jag har själv äget en nissan 300zx och har sätt mycket fakta om den och det skilljer lite tex 0-100 på 5,9

    för övrigt kanske det va en antomat du krde i mot dom har mindre effekt ca 240/250 kommer inte riktig ihåg

    Tja, varför skulle det inte stämma?

    Hittar fler tester på den med liknande sifror, samt att en standard 330 Hk Supra är en gnutta snabbare men inte mycket, liksom en Nissan 350Z. Då väger dessa bilar likvärdig med ungefär.

    Om nu en 300ZX gör 5,9 i ett test och 6,3 i ett annat så var väl det skit samma egentligen, för vad bevisar det?? Inte mycket mer än att man lyckades få till 5,9 i det ena testet men inte i det andra, vilket kan beror på skillnader i bilindividerna förarna bana v äder omständigheter hororskåp och Tarokort....

    Fakta är att dessa 300ZX inte är särskilt snabba standard, i dagens läge.

    Min Sierra är alltså 8 s snabbare till 200, och kan ledigt ligga på fyran mellan ca 70-200 och leka med en vilt tokvarvande och växlande 300ZX i originalskick. Gäääääsp........ ;-)


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851
    Prestanda är ju så mycket mer än rent siffermässigt! För mig är prestanda minst lika mycket HUR man tar sig upp i hastighet.

    Min X5 får säkert spö av din Sierra men en Sierra är ju en Sierra som alltid förblir en Sierra som är en Fårrd.
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523
    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Prestanda är ju så mycket mer än rent siffermässigt! För mig är prestanda minst lika mycket HUR man tar sig upp i hastighet.

    Min X5 får säkert spö av din Sierra men en Sierra är ju en Sierra som alltid förblir en Sierra som är en Fårrd.


    Nja....... Nu håller jag inte med.


    Prestanda är prestanda, vilket kan beskrivas eller verifieras i siffror.

    Komfort, sport, själ, upplevelse m.m. är nåt helt annat vilket svårligen kan verifieras i mätvärden eller annat.

    Oavsett hur burkig min Sierra är, så tar den sig upp i hastighet överlägset snabbare än din X5 oavsett hur mycket mer gedigen den är eller känsla av perfektion eller flärd den än förmedlar.


    Möjligen att det kan bli omvända förhållanden om vi startar i ett lerdike.........


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    851
    Du har fel Tony, och du vet om det
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  11. #11
    Steg 1 SS9000Ks avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 774
    Medlem#
    2723
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Prestanda är ju så mycket mer än rent siffermässigt! För mig är prestanda minst lika mycket HUR man tar sig upp i hastighet.

    Min X5 får säkert spö av din Sierra men en Sierra är ju en Sierra som alltid förblir en Sierra som är en Fårrd.
    Prestanda är prestanda, vilket kan beskrivas eller verifieras i siffror.

    Komfort, sport, själ, upplevelse m.m. är nåt helt annat vilket svårligen kan verifieras i mätvärden eller annat.

    Oavsett hur burkig min Sierra är, så tar den sig upp i hastighet överlägset snabbare än din X5 oavsett hur mycket mer gedigen den är eller känsla av perfektion eller flärd den än förmedlar.
    MVH Tony
    Helt riktigt!
    Entusiastbilen: Saab 9000 CD 2.0T -90
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9-5 SC Aero -04
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9000 A50 2.0t -98 Såld

  12. #12
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    min 300zx gick aif bra mycket snabbare än dom flästa bilarna jag har kört mot i fart från noll så går det ju inte så bra bilen väger ju nästan 1800kg

    det va de jag reagera på ...

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523
    Citat Ursprungligen postat av ByggareB
    Du har fel Tony, och du vet om det


    Öhh....... Näääää...

    Prestanda är prestanda, och 0-100 på 5,3 s i en skurhink är och förblir snabbare och bättre prestanda än ex. 7,5 s även om det så är en hel herrklubb eller marmortempel i inredning och känsla......

    Att det däremot kan vara mycket trevligare känslomässigt i en lyxigbil med skapligt drag, är en helt annan sak, den får/har ändå inte bättre prestanda än skurhinken förens den klipper till med 5,29 s.......



    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    min 300zx gick aif bra mycket snabbare än dom flästa bilarna jag har kört mot i fart från noll så går det ju inte så bra bilen väger ju nästan 1800kg

    det va de jag reagera på ...


    Gå in på denna länk och klicka fram till Nissan och se vilka tider och fakta de redovisar. Visst är den tung, men den verkar i mina ögon ha bäst drag just i de lägre farterna för att krokna rätt betänkligt ju högre fart det handlar om, som de allara flesta andra bilar.

    http://www.einszweidrei.de/


    100-160 på 8,8 s med fullt ös genom växlarna känns inte så upphetsande.....



    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418

    Min Sierra är alltså 8 s snabbare till 200, och kan ledigt ligga på fyran mellan ca 70-200 och leka med en villt tokvarvavande och växlande 300ZX i originalskick. Gäääääsp........ ;-)


    MVH Tony

    du är inte bara lite
    9-3x TTID 20x9,5

  16. #16
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 520
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418

    Öhh....... Näääää...

    Prestanda är prestanda, och 0-100 på 5,3 s i en skurhink är och förblir snabbare och bättre prestanda än ex. 7,5 s även om det så är en hel herrklubb eller marmortempel i inredning och känsla......

    ..--

    MVH Tony
    Men o-1oo med plåtskåp eller skinnsoffa, det spelar väl roll vad bilen har för vägegenskaper också bortsett från motoreffekten alltså?..
    Ett par sekunder kan ju försvinna i en kurva mellan såna egenskaper och vad den presterar då.
    mvh Johan Kullberg

  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    hur som helst så har jag kört i från det mästa jag kan tänka mig med min gammla 300 men det kanske inte är bilen utan min bländande kör kunskaper som bidrar till det dock så gick bil mätarn ut 280km

    kanske ska på peka att den va trimad till över 400hk

  18. #18
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    763
    Ja, ja vad ni än säger så tycker jag fortfarande det var roligt att köra ifrån denna "sportbil" med mitt "familjeskåp"...(för det var precis det jag gjorde, och han gasade på med allt han orkade och förmådde, med bredhäng och allt i rondeller osv...) SÅDESÅ!
    Kör en S4 avant biturbo begåvad med Dahlbäck steg 2+

  19. #19
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 345
    Medlem#
    402
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Men o-1oo med plåtskåp eller skinnsoffa, det spelar väl roll vad bilen har för vägegenskaper också bortsett från motoreffekten alltså?..
    Ett par sekunder kan ju försvinna i en kurva mellan såna egenskaper och vad den presterar då.
    Favst
    Har du, eller har du haft en BMW ????

    Regards/ Mr_Nitro
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418

    Öhh....... Näääää...

    Prestanda är prestanda, och 0-100 på 5,3 s i en skurhink är och förblir snabbare och bättre prestanda än ex. 7,5 s även om det så är en hel herrklubb eller marmortempel i inredning och känsla......

    ..--

    MVH Tony
    Men o-1oo med plåtskåp eller skinnsoffa, det spelar väl roll vad bilen har för vägegenskaper också bortsett från motoreffekten alltså?..
    Ett par sekunder kan ju försvinna i en kurva mellan såna egenskaper och vad den presterar då.

    Både ja och nej..... Helt beroende på vad jämförelsen gällde, eller hur....?

    Om jämförelsen handlar om t ex 0-200 och den ena bilen är snabbare dit, ja då är den den hur värdelös väghållning den än råkar ha. Men det är ju givetvis ingen nackdel om den även skulle råka ha den bästa väghållningen.

    Gäller jämförelsen däremot 0-200 ink 8 varv i kommunens enda rondell med minst en hadbromsvändning på valfritt ställe, ja då kommer givetvis kombatanternas väghållning att ha mer med utgången av testet att göra, än bara motorstyrkan.

    Så hur man än ser på saken, så gäller det 0-200 och en skurhink till Sierra råkar vara snabbare dit, så spelar det ingen roll om den andra bilen har tre gånger så bra väghållning, den torskar lik förbannat i den jämförelsen. Liksom skurhinken torskar i en jämförelse av minsta träsmak i röven t o r Vemdalskalet i tjällossningstider....


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Liknande ämnen

  1. Drog ur och satte i org.stero i 9-5! nu är den död!
    Av MaWeRic i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 09:17
  2. drog sönder tändningslåset
    Av aeroamilon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 10:52
  3. Drog av bult låda og900 - hur göra?
    Av Martin900SET i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 19:01
  4. Faan, drog av en hjulbult
    Av Blonke i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 04:49
  5. Drog av paketet...
    Av KN i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 11:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •