Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Orginal Clarion stereo og900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    4

    Orginal Clarion stereo og900

    Hej.
    Jag har Clarions stereopaket med bandare, cd/EQ och ett slutsteg under baksätet. Mitt problem är att jag inte har nått ljud i bakhögtalarna som är kopplade till slutsteget. Jag har ström till slutsteget och även spänning i kabeln från stereon. 2st på ca 4V samt 1st på ca 5V. Men steget verkar dött. Vet någon om det går att få tag på ett sådant slutesteg?
    Saab 900 T16-93
    Saab 99 Turbo -80

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    4

    Re: Orginal Clarion stereo og900

    Citat Ursprungligen postat av Booster2
    Hej.
    Jag har Clarions stereopaket med bandare, cd/EQ och ett slutsteg under baksätet. Mitt problem är att jag inte har nått ljud i bakhögtalarna som är kopplade till slutsteget. Jag har ström till slutsteget och även spänning i kabeln från stereon. 2st på ca 4V samt 1st på ca 5V. Men steget verkar dött. Vet någon om det går att få tag på ett sådant slutesteg?
    Ingen som vet av något som är tillsalu iaf. ? Gärna mellansverige.
    Saab 900 T16-93
    Saab 99 Turbo -80

  3. #3

    Re: Orginal Clarion stereo og900

    Har ett SAAB steg som ligger, tror der är till ett AS3 system (tror det hette så) ganska litet aluminium färgat, din kontakt in. Är det ett sådan du letar?

  4. #4
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Re: Orginal Clarion stereo og900

    Citat Ursprungligen postat av Mikael.Hedman
    Har ett SAAB steg som ligger, tror der är till ett AS3 system (tror det hette så) ganska litet aluminium färgat, din kontakt in. Är det ett sådan du letar?
    Det lär väl vara till ng900. Nu snackar vi ju gamla 900 fram till -93. Eller har jag fel?

    Angående topic. Har du verkligen 12v ström till steget, eller var den bara dom där 4-5v som du pratar om? För isåfall så bör du kolla upp strömmatningen till steget.

    //Seb
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    4

    Re: Orginal Clarion stereo og900

    Det lär väl vara till ng900. Nu snackar vi ju gamla 900 fram till -93. Eller har jag fel?

    Angående topic. Har du verkligen 12v ström till steget, eller var den bara dom där 4-5v som du pratar om? För isåfall så bör du kolla upp strömmatningen till steget.

    //Seb
    Jorå jag har 12V till steget. Dom andra spänningarna har jag i det kablage som idag kallas lågnivå. Alltså signal kablaget mellan huvudenheten och slutsteget. Det kan ju även vara så att det är huvudenheten som jäklas och jag har faktiskt fått tag i en sådan men den har jag ingen kod till och när jag pratar med min kontakt på den lokala Saab verkstaden så får dom tydligen inte fram koden. Jag har ju S/E nummret på radion med dom säger att det är fel nummer. Någon som vet något om detta och kan svara på om det är så att radion är för gammal för att få fram koden!
    Saab 900 T16-93
    Saab 99 Turbo -80

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 11:55
  2. Orginal stereo i 9-5?
    Av KirKen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 16:40
  3. Standardkod till orginal-Clarion?
    Av ullet i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-14, 21:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •