Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ljudet knastrar

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    629

    Ljudet knastrar

    Hej kära ljud och el gurus!
    Jo det är så att det knastrar lite i mitt ljudsystem, precis som om det inte klarar av att hantera alla ljud samtidigt(så som jag uppfattar det, men det beror säkert på annat). Systemet är ganska nytt(påskas) och installerades utav BRL i Trollhättan.

    Jo, det är så att ljudet gärna vill knastra på lite högre volymer, inte jättehögt, utan bara högt. Och jag bara undrar varför det gör såhär?
    Jag spelade in ljudet i många timmar innan jag drog upp volymen som var rekommenderat. Och det har knastrat väldigt länge..

    Jag vet inte exakt vad det är för högtalare, men jag köpte ett rekommenderat JBL kit för en 2-3000:-. Liknande JBL GTO-6583C, med separata diskanter som sitter vid instrumentbrädan.

    Huvudenhet: Pioneer FH-P80BT
    Steg: GAS x4100
    Bas: Gas 12"

    Kan detta uppstå om sakerna är felinställda? Eller är sakerna kanske tom sönder?
    Om ni vill ha mer info så säg bara till!
    Tacksam för all hjälp som kan göra mig klockare och hjälpa mig!


    MVH

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    629

    Re: Ljudet knastrar

    Ingen som vet någonting om detta? :o

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    117

    Re: Ljudet knastrar

    Om det är köpt och installerat av BRL så tycker jag du skall åka och tala med dem och visa upp knastret.

  4. #4

    Re: Ljudet knastrar

    Om du har installerat det på BRL Thn tycker jag du skall åka tillbaka och prata med Skogholm (han är/va butikschef där).
    Be han lyssna på ditt ljud så bör han säkert kunna svara. Det är lite svårt att förstå vad du menar när man ej har kunnat lyssna på problemet själv.

Liknande ämnen

  1. Porsche 911 GT3 Rally - Ljudet...ljudet!
    Av Bagarn i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 21:13
  2. Smäller och knastrar i högtalarna...
    Av Fisherboy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 12:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •