Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: byta högtalare

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    582

    byta högtalare

    har en saab 93 aero 03:a som ja skulle vilja byta högtalare till, har högtalare fram vid förar, passagerar sidan och bak i hatt hyllan det är inte den stora sterion...

    Någon som vet vad man skall ha för bra högtalare och vilka som skall sitta var, tänkte från typ MDS men ha ni andra så säg gärna.
    Skulle vilja ha bra bas bak iaf

    Hoppas ni fattar
    Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: byta högtalare

    Ska du ha något av kvalitet så hoppa över MDS junket, kör på DLS eller varför inte DD(Digital Designs) Sen hade jag skippat bakre högtalare, jag menar. När du sitter hemma och lyssnar på musik så inte fasiken så sätter du ryggen till stereon?

    Satsa istället på ett bra framsystem och sen en sub, kan lova dig att vilken enkel billig 10" sub som helst kommer spela mera bas än ett par dyra 6*9 högtalare i hatthyllan.

    Har du plats till en 12" i skuffen så kör på DD:s enklaste 12" den är jag otroligt imponerad av, funderar själv på en sån om jag skall uppgradera i bilen.
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: byta högtalare

    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4

    Re: byta högtalare

    Citat Ursprungligen postat av LM
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=30&t=162959
    Den texten som står där..de fakta som han skriver, finns det någon källa till detta?
    Varför jag undrar beror helt enkelt på vissa delningar som görs mellan högtalarna (vilket får mej att fundera på hur någon kan lyssna på ljudet i dessa bilar om det delas på så sätt som beskrivs)

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    582

    Re: byta högtalare

    Citat Ursprungligen postat av Niklas F
    Ska du ha något av kvalitet så hoppa över MDS junket, kör på DLS eller varför inte DD(Digital Designs) Sen hade jag skippat bakre högtalare, jag menar. När du sitter hemma och lyssnar på musik så inte fasiken så sätter du ryggen till stereon?

    Satsa istället på ett bra framsystem och sen en sub, kan lova dig att vilken enkel billig 10" sub som helst kommer spela mera bas än ett par dyra 6*9 högtalare i hatthyllan.

    Har du plats till en 12" i skuffen så kör på DD:s enklaste 12" den är jag otroligt imponerad av, funderar själv på en sån om jag skall uppgradera i bilen.

    Oki men tycker de verkar svårt att koppla in ett extra steg på orginal sterion...
    Se Allas Avundsjuka Blickar (på min) Turbo X

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: byta högtalare

    Finns säkert folk här som kan hjälpa dig med den biten,
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

Liknande ämnen

  1. Byta ut högtalare
    Av Edbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-09-24, 18:07
  2. Byta högtalare i 9-5
    Av Leify i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 18:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •