Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: cd som spelar lågt som tusan

  1. #1

    cd som spelar lågt som tusan

    Va idag o köpte en cd/radio från en saab 9-5 aero 00 som jag ska ha i min sab 9-5 aero 00 nu e problemet så att ljudnivån e otroligt låg! som att sterion inte orkar driva, men de e märkligt !! måste man ha saabs orginal slutsteg eller ska radion orka driva själv!
    surt om den e trasig lakt onödiga pengar på o gifta in den =(

    i min bil så satt de ingen radio eller slutsteg o kan inte heller hitta någon sladd som ska kopplas till de!! någon som kan lägga upp lite bilder på steget me kopplingen?
    eller säga att skiten e paj

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: cd som spelar lågt som tusan

    Vilket audiosystem har du?

    Info om dessa finns här: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: cd som spelar lågt som tusan

    enligt listan så stämmer de inte med min bil! as1 då ska jag ha högtalare i bakdörr och instrumentpanel! de har jag ej jag har i alla fyra dörrar.
    och enligt as2 ska jag ha alla dörrar o 3st i instrumentpanelen o de har jag inte!! men de är fördraget till de två i instrumentpanelen på sidorna.
    samt att den stora kopplingskabeln till slutsteget har jag ej samt ingen fördragning till cd växlare!! kombi så har ingen hatthylla heller
    när jag vrider på full volym på sterion så blir de i viskningsnivå!!
    började då fundera på trasig utkanal på radion eller så e ett slutsteg ett måste!

  4. #4

    Re: cd som spelar lågt som tusan

    Citat Ursprungligen postat av jocke186
    enligt listan så stämmer de inte med min bil! as1 då ska jag ha högtalare i bakdörr och instrumentpanel! de har jag ej jag har i alla fyra dörrar.
    och enligt as2 ska jag ha alla dörrar o 3st i instrumentpanelen o de har jag inte!! men de är fördraget till de två i instrumentpanelen på sidorna.
    samt att den stora kopplingskabeln till slutsteget har jag ej samt ingen fördragning till cd växlare!! kombi så har ingen hatthylla heller
    när jag vrider på full volym på sterion så blir de i viskningsnivå!!
    började då fundera på trasig utkanal på radion eller så e ett slutsteg ett måste!
    de e alltså en saab orginalradio som jag försöker att få o funka

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    844

    Re: cd som spelar lågt som tusan

    Är det radio/cd (AS1) så ska den ha inbyggt slutsteg, är det däremot cd/radio/kassett (AS2/AS3) så kräver den ett externt slutsteg.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  6. #6

    Re: cd som spelar lågt som tusan

    svar ja de är en cd radio kassett!! då måste ett steg till alltså?
    o de är väl kört i och med att de finns ingen kabel dragen för slutsteget???

  7. #7

    Re: cd som spelar lågt som tusan

    satt nu o fundera på om de inte går o skarva på de kablar från stereon in i en saab förstärkare å på de viset lösa problemet!! men vart ska man ta strömmen till förstärkaren ifrån??
    skulle detta kunna gå eller är det något som kommer att ställa till det i resten av systemet!
    för om jag inte är helt ute o vinglar så e de samma fast inte hemmagjort

  8. #8

    Re: cd som spelar lågt som tusan LÖST!!!

    så nu är problemet löst! de va en as2 stereo jag köpt!
    va vid skrotnisse o fick förstärkaren som krävdes för en hundring (ord pris begagnat 1000kr)
    sen byggde jag om systemet så jag kunde koppla in förstärkaren för någon fördragning fanns ej!!
    så nu funkar allt som de ska..

Liknande ämnen

  1. Hur tusan kan detta hända efter 3 mil (ståltoppackning)
    Av Kim i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 14:40
  2. Hur tusan får jag bort den bakre kofångaren? 9-5 -00
    Av Brainy i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 20:11
  3. Pinnbult borta, hur tusan?
    Av Brainy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 16:55
  4. Laddtrycket vibrerar som tusan
    Av Pershav i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 21:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •