Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad kan orsakat "död" stereo efter urtag?

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Vad kan orsakat "död" stereo efter urtag?

    Bytte panelen i min 9-5:a MY98 med orginal AS3-enhet.

    Efter montering igen så vägrar enheten att starta, har testat att ta loss den för att se så att kablaget var rätt och hittar inga problem. (testat med ramen löst).

    Den vaknar inte alls vid start, ingen info i sid, inget händer när man trycker på knapparna.

    Har sedan tidigare haft UNPROGRAMMED i SID efter vad jag gissar är ett byte. Kan det ha någon inverkan?

    Även hittat någon lös information om att stereon kan gå ner i detta läge och behöva väckas till liv av Saab, kan det stämma?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  2. #2

    Re: Vad kan orsakat "död" stereo efter urtag?

    Har exakt samma problem med min S2 enhet. Har haft ut den för att jag bytte till en Kenwood dubbeldin. Men glömde en skiva i org. CD som jag ville få ut. Koppla in den i stereons kopplingar, men inte ett liv, helt död.

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Bytte panelen i min 9-5:a MY98 med orginal AS3-enhet.

    Efter montering igen så vägrar enheten att starta, har testat att ta loss den för att se så att kablaget var rätt och hittar inga problem. (testat med ramen löst).

    Den vaknar inte alls vid start, ingen info i sid, inget händer när man trycker på knapparna.

    Har sedan tidigare haft UNPROGRAMMED i SID efter vad jag gissar är ett byte. Kan det ha någon inverkan?

    Även hittat någon lös information om att stereon kan gå ner i detta läge och behöva väckas till liv av Saab, kan det stämma?

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Vad kan orsakat "död" stereo efter urtag?

    Har nu testat med en annan enhet som vaknar upp schysst men får självklart Radio Code.

    Kan det vara så illa att den första har blivit "bränd" och jag måste skaffe en ny? Eller kan Tech-2 göra under?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ljungskile
    Inlägg
    30

    Re: Vad kan orsakat "död" stereo efter urtag?

    Hade också samma problem med min as3 enhet hade också öppen sid.

    Blev förbannad när inte ens lampan ville lysa i någon av knapparna så jag köpte en pioneer och satte dit men det vore trevligt om det går att fixa den gamla. hehe har också en skiva i den
    Turbo - Roligare blir det inte med kläderna på

  5. #5

    Re: Vad kan orsakat "död" stereo efter urtag?

    Citat Ursprungligen postat av Toshi
    Hade också samma problem med min as3 enhet hade också öppen sid.

    Blev förbannad när inte ens lampan ville lysa i någon av knapparna så jag köpte en pioneer och satte dit men det vore trevligt om det går att fixa den gamla. hehe har också en skiva i den
    ar du en skiva i den, kan du försiktigt öppna skalet på din S3 enhet. Det går, om man klurar lite, att plocka ut CD skivan utan att förstöra något.

Liknande ämnen

  1. Någon som kör med "Hillman" stereo?
    Av Pumba i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 21:31
  2. Org AS3 system tillsammans med "Pirat" Stereo? 900
    Av Weggen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 15:35
  3. Bygga om till "vanlig" stereo i NG900
    Av TurboDanne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 16:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •