Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Knappsats till stereo

  1. #1

    Knappsats till stereo

    Hej
    Har precis köpt en saab 9-3 03 med mellanstereo med en skärm till icke navi och cd växlare. Den saknar den uttryckbara knappen till diskanten och sedan är där en knappsats 1-9 där 1 och 4 ser ut som dem blivit brända med en tändare. Men enligt bilpartner i malmö går det ej att byta ut knapparna utan man måste byta hela radion. Kan det verkligen stämma och om man byter ut den till en likadan måste den "giftas in bilen".

    /Nybliven saabägare

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: Knappsats till stereo

    Gissar att det är en 9-3 Sportsedan -03 som du köpt? (Finns även gamla 9-3 -03)

    Du får byta ut hela ICM-enheten, som dom säger så säljs inga lösa delar till stereon. Kolla med t.ex. SDCC och skrotar för att få ett bättre pris än vad Saab har.

    Den nya enheten måste efter montering giftas in hos en Saabhandlare.

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3

    Re: Knappsats till stereo

    Tack för ett snabbt svar. Har hittat en på skroten blir till att köpa en sådan får se om man kan byta ut knapparna så man slipper lämna in den på Saab.

    /Guling

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: Knappsats till stereo

    Jag gissar att det är denna stereo du har:
    viewtopic.php?f=6&t=260133

    Och isåfall så kan du ju prova att skruva isär den som han gjorde ovan. Vet inte om ID:et på den sitter i fronten eller i bak, men gissningsvis går det bra isåfall bra att byta hela frontpanelen, om bara du hittar rätt enhet på skroten. Du får prova dig fram

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5

    Re: Knappsats till stereo

    Citat Ursprungligen postat av guling
    Hej
    Har precis köpt en saab 9-3 03 med mellanstereo med en skärm till icke navi och cd växlare. Den saknar den uttryckbara knappen till diskanten och sedan är där en knappsats 1-9 där 1 och 4 ser ut som dem blivit brända med en tändare. Men enligt bilpartner i malmö går det ej att byta ut knapparna utan man måste byta hela radion. Kan det verkligen stämma och om man byter ut den till en likadan måste den "giftas in bilen".

    /Nybliven saabägare
    Ja det är helt sanslöst att man ska behöva byta stereon bara för en knapp.
    Min bas-knapp paja för några månader sedan och jag skulle också få köpa nu stereo för ca 10"+montering.... Servicenivån eller vilja att hjälpa till är lika med 0 på vissa ställen. Efter lite dividerande så "hitta" dom en knapp och den kosta 196:-.....För någon vecka sedan paja diskantknappen, fattar inte hur dom kan paja när man aldrig använder dom

  6. #6

    Re: Knappsats till stereo

    Har hittat en på skroten jag får beställa sen får jag se hur jag gör men det hade nice och bytt fronten men lagen om alltings jävlighet så sitter väl id där.
    Tacksam för hjälpen.
    /Guling

Liknande ämnen

  1. Byta knappsats + frontpanel på GPS - möjligt? [ 9-3SS -05 ]
    Av KoolaVippen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 14:33
  2. Knappsats till elhissar/taklucka
    Av beagleboy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 13:48
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 17:27
  4. Stereo/Knappsats, 9-3SS
    Av TOFFE i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 22:01
  5. knappsats i 900ng ratt?
    Av wingman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 23:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •