Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Byta till elstolar? NG9-3 -03

  1. #1

    Byta till elstolar? NG9-3 -03

    Hej!
    Jag är inte bara ny här utan även relativt nybliven saab-ägare, jag har hittat ny inredning som jag är sugen på att köpa, (dörrsidor, baksäte, framstolar), men dessa framstolar har elinställning (iaf förarstolen). Min fråga är, går det att "konvertera" på något bra vis? Är det bara dra dit 12V eller är det så komplicerat att jag ska glömma det? Något verkstadsbesök för några tusenlappar är inga bekymmer heller om det skulle krävas.

    Dessutom, även om detta är fel forum för det, behöver man byta räckena som stolen fästs på isådana fall?

    Jag är tacksam för alla svar, även spekulationer! Min tanke är att köpa allt imorrn.. :P


    just det... 9-3 sedan -03.. TUN299 ^^

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: Byta till elstolar?

    Finns inget fördraget i elväg tyvärr. Men det ska nog finnas möjlighet att koppla in kabelstammar från relä/säkringshållarna vad jag förstått, fast de finns väl inget begagnat ännu vad jag vet.

    I gamla 9000 va nästan allt fördraget. Även el till stolarna. Kompletterade med nåt relä o säkringar va det jag kommer ihåg.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    198

    Re: Byta till elstolar?

    Är inredningen för den bilmodellen så är kablage redan fördraget, bara peta i säkringarna till just elstolarna. Busenkellt!

    Detta iaf på saab 9000.
    Dock så är det bara 12V som behövs, så går att dra om de nu inte skulle vara fördraget på 9-3. Reläer är inbyggda i sätet. Är speglarna med i minnessatsen=? Denna funktion kan vara svår att få till då.


    //
    Med vänliga hälsningar
    Patrik Larsson
    Saab 9000 2.3T Going stronger!

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: Byta till elstolar?

    Citat Ursprungligen postat av Polly
    Är inredningen för den bilmodellen så är kablage redan fördraget, bara peta i säkringarna till just elstolarna. Busenkellt!

    Detta iaf på saab 9000.
    Dock så är det bara 12V som behövs, så går att dra om de nu inte skulle vara fördraget på 9-3. Reläer är inbyggda i sätet. Är speglarna med i minnessatsen=? Denna funktion kan vara svår att få till då.


    //
    Nu så gäller det ju en 9-3SS. Och man bör få med funktionen att ställa stolarna utan att sätta på tändningen. Samt att Airbaggarna som sitter typ överallt i denna modell ska va me o lira.
    När de e sånt så tycker jag gamla 9000 va bättre i modifieringssyfte.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  5. #5

    Re: Byta till elstolar?

    Nu var det länge sen det här. För de som planerar liknande byten i Saab 9-3 -03 eller framåt så saknas den 12V-kabel som behövs för att styra stolen.

    Denna får man antingen dra själv in i kontakten eller låta en verkstad göra det.. men 12V-kabeln är det enda som behövs (iaf på elstolar utan minne). Säkringen satt i på min.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: Byta till elstolar?

    Jaha en SS. Visste inte detta. OG9-3 e de ett rent helvete innan de funkar iaf.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. Byta till elstolar OG9-5
    Av amazinjoey i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-12-24, 19:51
  2. hjälp!! att byta till elstolar i stockholmsområdet!!
    Av johnny95 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 15:18
  3. [LÖST] Byta till elstolar 9000CDE
    Av Henrik.K i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 16:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •