Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bygga om en 99GL till T16! Vad gäller!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    975

    Bygga om en 99GL till T16! Vad gäller!

    Hej! Har hittat en fin vit 99GL -83, Denna är ju snuskigt fin med saabs 16" Aero fälgar på som jag då har liggandes
    Men vad är det som gäller vid ombygget?
    Vet att man måste byta dämpare ibak till gasdämpare, Men hur är det med avgaskraven, Måste det vara en senare årsmodell för att det ens ska kunna gå att få igenom den!

    PS: Vet att det fanns några trådar om detta ämne för några år sedan, Dock hittar jag dom inte efter 30min sök

    Mvh

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Bygga om en 99GL till T16! Vad gäller!

    Citat Ursprungligen postat av billinge saaben
    PS: Vet att det fanns några trådar om detta ämne för några år sedan, Dock hittar jag dom inte efter 30min sök
    Varför inte kolla där du kan läsa "Allt du vill veta om Saab och lite till" Som Henrik "Popeye" så blygsamt tidigare angav?
    http://popeye.rty.nu/

    Handlar i och för sig om att montera T16 i OG900 men det mesta är nog likt avseende besiktning etc: http://popeye.rty.nu/2002/regbes.htm
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    975

    Re: Bygga om en 99GL till T16! Vad gäller!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av billinge saaben
    PS: Vet att det fanns några trådar om detta ämne för några år sedan, Dock hittar jag dom inte efter 30min sök
    Varför inte kolla där du kan läsa "Allt du vill veta om Saab och lite till" Som Henrik "Popeye" så blygsamt tidigare angav?
    http://popeye.rty.nu/
    Förstår mig inte på dig riktigt ibland!
    Om jag skriver EFTER NÅGRA ÅR, Ja då betyder det antagligen att jag inte minns allt, Jag hänger inte runt här hela dagarna, Jag har annat i mitt liv också!


    Och ja jag behöver ju info om just 99an och inte 900

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    416

    Re: Bygga om en 99GL till T16! Vad gäller!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av billinge saaben
    PS: Vet att det fanns några trådar om detta ämne för några år sedan, Dock hittar jag dom inte efter 30min sök
    Varför inte kolla där du kan läsa "Allt du vill veta om Saab och lite till" Som Henrik "Popeye" så blygsamt tidigare angav?
    http://popeye.rty.nu/

    Handlar i och för sig om att montera T16 i OG900 men det mesta är nog likt avseende besiktning etc: http://popeye.rty.nu/2002/regbes.htm
    Inte för att jag är insatt, men kanske något har ändrats sedan texten skrevs? Jag tycker nog det kan vara på sin plats att efterlysa färskare erfarenheter, finns kanske iofs om man söker lite på forumet.

    Mvh Henke
    Happy Festivus - for the rest of us!

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Bygga om en 99GL till T16! Vad gäller!

    Citat Ursprungligen postat av Turbomupp
    Jag tycker nog det kan vara på sin plats att efterlysa färskare erfarenheter, finns kanske iofs om man söker lite på forumet.
    Det allra säkraste torde ju vara att man i morgon tar kontakt med Bilprovningen för att få förstahandsinformation.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 077

    Re: Bygga om en 99GL till T16! Vad gäller!

    mycket info på Popeye är gammal info som verkligen behöver uppdateras om man ska länka till den sidan. annars borde man nog inte göra det.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    315

    Re: Bygga om en 99GL till T16! Vad gäller!

    Kolla in projekttrådarna som finns om 99t16, där står allt du behöver veta, har skrivit ner samma saker många ggr i olika trådar.
    SAAB 900 cab-87,99t16 samt 9000 a50-97

Liknande ämnen

  1. 5:ans växel SVÅR att få i på en SAAB 99GL
    Av classic i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 13:48
  2. Kladdig motor 99GL -84
    Av johanbostrom i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 19:22
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 17:07
  4. SKillnader 99turbo och 99GL
    Av larsan i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-03, 22:30
  5. Pysljud från hjulhus, 99GL.
    Av 900T16! i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 21:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •