Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: "Verkligheten överträffar dikten" (Det var INTE bättre förr.

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    "Verkligheten överträffar dikten" (Det var INTE bättre förr.

    Ja vad säger man? Om någon skulle försöka beskriva dessa eländigt fula skivomslag skulle man ju inte tro att någon kunde ha så dålig smak till man ser det själv: http://katastrofalaomslag.blogspot.com/


    Och namnen på banden behöver man ju inte ens parodiera: "Lasse Kents", "Alf Olles" och så vidare.

    Mitt eget favoritomslag av dessa är nog ändå detta där till och med axelvaddarna i Galenskaparnas "Pappa jag vill ha en italienare" ligger i lä:

    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt

    Re: "Verkligheten överträffar dikten" (Det var INTE bättre förr.

    Har inte kollat bloggen men anledningen till alla udda kreationer (när det gäller svenska dansband) berodde de på skatteverkets regler om scenkläder? Kläderna skulle se ut på ett sådant sätt att de endast skulle kunna användas på scen, inte när man skulle vara fin på fest, bröllop eller liknande. Detta om man skulle få dra av dom i deklarationen. Rätt eller fel?

    Vet i sjuttan om galenskapparna ligger i lä. Dött lopp tror jag.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540

    Re: "Verkligheten överträffar dikten" (Det var INTE bättre förr.

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Har inte kollat bloggen men anledningen till alla udda kreationer (när det gäller svenska dansband) berodde de på skatteverkets regler om scenkläder? Kläderna skulle se ut på ett sådant sätt att de endast skulle kunna användas på scen, inte när man skulle vara fin på fest, bröllop eller liknande. Detta om man skulle få dra av dom i deklarationen. Rätt eller fel?

    Vet i sjuttan om galenskapparna ligger i lä. Dött lopp tror jag.
    Jag tror bara det handlar om dålig smak
    Men mina idoler LarsKristerz, de vet hur en man skall se ut
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: "Verkligheten överträffar dikten" (Det var INTE bättre förr.

    Någon som kan kasta ljus över dels varför det var/är så vanligt med dubbelnamn hos dansorkestrarna och dessutom varför man har en förkärlek att stava med "Z" istället för "S". Knappast för att försöka efterlikna "KIZZ" sätt att stava med de blixtliknande S:en eller?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5

    Re: "Verkligheten överträffar dikten" (Det var INTE bättre förr.

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Har inte kollat bloggen men anledningen till alla udda kreationer (när det gäller svenska dansband) berodde de på skatteverkets regler om scenkläder? Kläderna skulle se ut på ett sådant sätt att de endast skulle kunna användas på scen, inte när man skulle vara fin på fest, bröllop eller liknande. Detta om man skulle få dra av dom i deklarationen. Rätt eller fel?

    Vet i sjuttan om galenskapparna ligger i lä. Dött lopp tror jag.
    Jag tror bara det handlar om dålig smak
    Men mina idoler LarsKristerz, de vet hur en man skall se ut
    jo... det var inovativt, ett nytänkande som får hela branchen att skälva
    JAGUAR - spinner som en katt

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    molstaberg i mölnbo
    Inlägg
    228

    Re: "Verkligheten överträffar dikten" (Det var INTE bättre förr.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Någon som kan kasta ljus över dels varför det var/är så vanligt med dubbelnamn hos dansorkestrarna och dessutom varför man har en förkärlek att stava med "Z" istället för "S". Knappast för att försöka efterlikna "KIZZ" sätt att stava med de blixtliknande S:en eller?
    hörde på danbanskampen att det var på någon dansbana där man skulle skriva ett bands namn med lösa bokstäver så räkte inte alla s till så man använde z istället.
    sedan blev det inne att stava med z
    900T -79 / 900gl -86
    99cc 2,1 16v -76

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    1 237
    Medlem#
    13784

    Re: "Verkligheten överträffar dikten" (Det var INTE bättre förr.

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Kläderna skulle se ut på ett sådant sätt att de endast skulle kunna användas på scen, inte när man skulle vara fin på fest, bröllop eller liknande. Detta om man skulle få dra av dom i deklarationen. Rätt eller fel?
    Alldeles rätt, och detta regelverk gäller dessutom fortfarande. Jag har goda vänner i dansbandssvängen som faktiskt fått visa upp dessa fantastikläder vid granskning på skattemyndigheten när det begav sig.

    Skattemyndigheten har alltid varit hård med att granska oss musikanter - för "det vet man ju hur ni sköter er ekonimi" (citat som jag själv fått höra på telefon). Och, till viss del kanske det är motiverat. Det finns en legendarisk musikant här i Trestadsområdet som till och med lär ha fått igenom avdrag för sprit som dracks i turnébussen/logen - fast i deklarationen kallade han det inte "sprit" förstås, utan "spelolja".
    ---------------------------------
    9-3 cabrio '99

Liknande ämnen

  1. Det var bättre förr (om reskamraten)
    Av Airflow i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-10-27, 21:59
  2. 900 T16 -90 Projekt "Lite bättre"
    Av zengir i forum Projekt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 03:56
  3. Bättre acceleration med 17" vinterdäck än 18" somm
    Av matte_linear i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 00:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •