Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: stålram

  1. #1

    stålram

    tjenare alla för att bytta ut radio från orginal till egen så behöver man en stålram och lite andra saker tänkte kolla med er vart man kan hitta billiga såna

    mvh thomas

  2. #2
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: stålram

    Läs detta sen lägger du till den info som behövs för att överhuvudtaget kunna svara på frågan!

    viewtopic.php?f=3&t=129

  3. #3

    Bytte av radio

    hej jag har en saab 9-5 2,0t -01 och har orginal radion i och har pratat med en saab verkstad om vad jag behöver ha för att bytta ut den mot en radio jag köpt själv. Jag behöver någon slags stålram så man kan sätta in ett fack och sterion självklart nu undrar jag om det finns några sådana billigt någonstans i gbg området


    tack för svar

    mvh thomas

  4. #4
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: stålram

    Konstigt inte saab kunde hjälpa dig då dom själva säljer detta kit för att kunna få in en enkeldin stereo i det originala dubbeldin hålet!

    I detta kit ingår korgen du behöver samt ett fack & lite annat smått o gott som du ser! Det är dock inte jättebilligt då jag har för mig det kostar c:a 700kr

    Det ska även finnas andra som är billigare har jag sett här på forumet, Kenwood skulle sälja dessa men då är dom svarta & enligt mig ser det förjävligt ut mot den original grå plasten!

    Det är detta saab säljer, har tyvärr inget art. nr men dom ska väl kunna hitta det i sin dator tycker jag!



    Så här ser original kitet ut i bil!


  5. #5

    Re: stålram

    okej tack men om jag skulle köpa det kitt då kamn jag inte använda radioknapparna på ratten va?

  6. #6
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: stålram

    Pioneer har en adapter som gör att knapparna på ratten funkar ihop med deras apparater!

    Länk till adaptern, finns en lista att kolla vilka bilar det passar! http://www.pioneer.se/se/products/25/38 ... specs.html

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •